کد خبر: ۱۳۳۷۷
تاریخ انتشار:۰۱:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیسی در جمع پرشور مردم رشت:
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع مردم رشت سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در اجتماع عظیم مردم رشت اظهار داشت: به مردان و زنان غیرتمند خطه گیلان و از نسل میرزا کوچک خان سلام عرض میکنم، در کشور ما اگر ارامش داریم و سایه جنگ از کشور دور  شده به برکت حضور غیرتمندانه مردم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حضور مردم با بصیرت از مولفه‌های قدرت است و کلید باز شدن قفل کسب و کار به دست ملت و جوانان است، ادامه داد: تاکنون بیگانگان برای هیچ کشوری گره گشا نبودند که ما دومی باشیم.

 

*نماد ما کارت ملی است

وی با تاکید بر اینکه باید به جوانان میدان داد و در دولت کار و کرامت بنا داریم از مدیران جوان که توانایی حل مشکلات را دارند استفاده کنیم، گفت: نماد ما کارت ملی است، یعنی خط کشی‌ای که سنی و شیعه را از هم جدا کند در دولت ما جایی ندارد.

رئیسی افزود: دولت وظیفه صیانت از شئونات و کرامت را برای زنان و کشاورز و اقوام را دارد،‌خدا کرامت داده نه دولت‌ها،‌ امروز با وجود ثروت فراوان گیلان و خاک حاصل‌خیز و منابع و نیروی انسانی متراکم آیا شان این استان و جایگاه استان فقر است؟ چرا دختر و پسر تحصیلکرده گیلان باید بیکار باشد؟ گیلان می‌تواند قطب کشاورزی، صنعتی و گردشگری شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ایران سی هزار کیلومتر با دریا ارتباط دارد اما دو درصد سهم از تجارت دریا دارد. آیا نمی توانیم اقتصاد دریا را فعال کنیم. برنج، چای و زیتون کشور از دست رنج کشاورزان گیلانی است. استانی که می تواند صادرات چای داشته باشد چرا باید بیکار داشته باشد. کسی،که جای استان را مصرف کرده باشد سراغ چای خارجی نمی رود.

به گفته وی امروز کشاورزی برخورداری از فناوری تولید را با صرفه می‌کند نه اینکه کشاورز جنس را هزار تومان می‌فروشد اما در تهران آن را 10 برابر می‌فروشند، در کنار کشاورز چهار نفر می تواند با فعال کردن صنایع تبدیلی شاغل شود.

رئیسی تصریح کرد: آقایان می‌گویند چگونه می‌خواهید شغل ایجاد کنید. ما می‌گوییم طبق قانون باید یک میلیون شغل ایجاد کرد. اگر شما نمی توانید چرا کاندید شدید؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: مشکل کشور ما نقدینگی نیست که شصت درصد کارخانجات استان گیلان تعطیل شود.

* نساجی و ابریشم گیلان زبانزد بوده است اما امروز کجاست؟

وی افزود: نساجی و ابریشم گیلان زبانزد بوده است اما امروز کجاست؟ در این دولت هفتصد هزار میلیارد نقدینگی تولید شد. وزیر صنایع می گوید با صد هزار میلیارد می توان از تعطیلی کارخانه جلوگیری کرد. پول را به چه افرادی دادید؟ پانصد هزار میلیارد را به افرادی دادند که پول را در بانک گذاشتند و سود ان را گرفتند.

رئیسی تاکید کرد: بنده زبان کسانی هستم که سخنشان شنیده نمی شود و روزنامه ندارند. آیا یک فرهنگی حق دارد که از صندوق خود وام بگیرد؟ وقتی صندوق به یغما می رود فرهنگیان چه کنند؟

 


کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: فساد در کشور فراجناحی شده و فکر می‌کنیم مردم توان شنیدن اخبار فساد را ندارند. می توان با سامانه جامع اطلاعاتی فساد و واردات را کنترل کرد؟ مناقصه و قراردادهای اقتثادی و تسهیلات را شفاف کنید؟ چه عیبی دارد که مردم بدانند. اقتصاد را پشت ویترین شیشه ای و شفاف بگذارید.

وی تصریح کرد: 11 میلیون جوان آماده ازدواج باید وام بگیرند. دولت موافق نبود اما مجلس تصویب کرد. وام صفردرصدی گرفتند و در ماه ده میلیارد سود ان را گرفتند. آیا ما و شما می توانیم از این وام های صفر درصدی بگیریم. اگر دو نفر از بد حسابان پول خود را پس دهند وام ازدواج قابل پرداخت است.

*باید عهد ببندیم امنیت ملی و منافع شخصی را فدای منافع ملی نکنیم

رئیسی ادامه داد: دولت یارانه عده‌ای را حذف کرد اما در این چند روزه دعوت به پرداخت یارانه کردید، به دهداران گفته‌اید بیایند وام بگیرند. مگر منابع کم نبود؟ ای کاش کل چهار سال مثل این چند ماه بود. آقایان مردم عقل و شعور دارند؛ آقای روحانی! و آقایان کاندیدا! اطلاعات من از اشخاص قابل قیاس با بقیه نیست فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید ظرفیت داشته باشد، باید در نگاه‌ها منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح داد، باید عهد ببندیم امنیت ملی و منافع شخصی را فدای منافع ملی نکنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: آقایان می‌گویند شما دیپلماسی بلد هستید؟ می گوییم دیپلماسی یعنی چه، یعنی برقراری روابط خارجی با کشورهای دیگر در جهت تسهیل ارتباطات ورای رونق دادن به اقتصاد، فرهنگ و اصول و مبانی کشور. یعنی رابطه ما با عراق چقدر خوب است و بازار عراق چقدر دست ماست و چقدر دست ترکیه است، مگر رابطه ما با عراق خوب نیست؟ ما می گوییم سهم ایران در 2300 میلیارد دلار تجارت منطقه چقدر است. ما معتقدیم وزارت خارجه باید این کار را انجام دهد.

*معطل کردن اقتصاد به یک قرارداد درست نیست

وی افزود: اگر دیپلماسی به این معناست که به کشورهای بیگانه گفته شود اگر هوای جریان ما را نداشته باشید ما در انتخابات شکست می خوریم، ما این دیپلماسی را بلد نیستیم، بند کردن و معطل کردن اقتصاد به یک قرارداد و حتی آب خوردن مردم به اقتصاد درست نیست اما اگر این را اقتصاد می دانید ما بلد نیستیم.

رئیسی اضافه کرد: معطل کردن اقتصاد به یک قرارداد و حتی آب خوردن مردم به اقتصاد درست نیست اما اگر این را اقتصاد می دانید ما بلد نیستیم؛ قلب راکتور را بتن ریختید و بعد آژانس عمل به تعهدات ما را تایید کرد و نوبت طرف مقابل است. ما فکر می کنیم این دولت نمی‌تواند چک برجام را نقد کند اما دولت انقلابی و جهادی توان این کار را دارد که طرف غربی را وادار کند به تعهدات خود عمل کند. ما چک برجام را نقد می‌کنیم.

*ما وضعیت فعلی برای مردم را قابل تحمل نمی‌دانیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما وضعیت فعلی برای مردم را قابل تحمل نمی‌دانیم و به گذشته برنخواهیم گشت. آنکه در خط امام باشد برای من ارزشمند است، تقسیم بندی نکنید. فرای گروه‌ها و اقوام بنا داریم از همه برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

* ما دیواری بلند بین اختلاس گران و چپاولگران و مردم خواهیم کشید

وی با بیان اینکه رکود یعنی کاسب درآمد قبلی را ندارد و مالیات بر ارزش افزوده قانون است اما بازاری مقدم است یا یقه سفیدی که مالیات نمی دهد، گفت: دولت می‌گوید رقیب می خواهد دیوار بکشد و آزادی‌ها را محدود کند؛ آزادی را ما به دختران و پسران ندادیم و هیچکس حق محدود کردن آن را ندارد. ما دیواری بلند بین اختلاس گران و چپاولگران و مردم خواهیم کشید.

رئیسی افزود: حقوق شهروندی نمایش دادنی و رونمایی کردن نیست؛ حقوق شهروندی این است که فقیر سفره خالی نداشته باشد و دختر و پسر ما شغل باکرامت داشته باشند؛ حقوق شهروندی آن است که فردی احساس خجالت نکند؛ چرا می‌خواهیم امور را تزیینی و نمایشی کنیم؟

*از شهید بهشتی یاد گرفتم که در مقابل تهمت ها نهراسم

این نامزد انتخابات با بیان اینکه وضعیت مردم با اراده پولادین به نفع خود مردم تغییر خواهد کرد، گفت: به من گفتند فیلم تبلیغاتی می خواهیم بسازید. گفتم حرف من مبارزه با فساد است و آن را در فیلم‌ بیاورید. گفتم حرف مردم در مستند باشد.

*بهترین شغل عالم یعنی خادمی امام رضا را دارم

وی همچنین تاکید کرد: برای من آمدن در میدان هوی و هوس ریاست جمهوری نیست چرا که بهترین شغل عالم یعنی خادمی امام رضا را دارم. از وقتی به میدان آمدیم دیدید چه تهمت ها و سنگ‌ها زدند اما از شهید بهشتی یاد گرفتم که در مقابل تهمت ها نهراسم.

رئیسی با تاکید بر اینکه بنده رقیب دولت نیستم بلکه رقیب دولت عملکرد چهار ساله خودش است، افزود: بنده رقیب فساد، فقر و بیکاری هستم، قلب های پاک و نورانی مردم برای کشور گشایش ایجاد می‌کند، آموزه‌های امثال آیت‌الله بهجت که فقط برای کتاب و مدارس نیست و باید به آن عمل کرد.

* استان گیلان را تبدیل به قطب گردشگری کشور می‌کنیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری همچنین تصریح کرد: کجای دنیا است که مثل گیلان هم جنگل، هم دریا هم خاک حاصل خیز و هم اقتصاد کشاورزی داشته باشد؟ در چنین استانی چرا باید دختر و پسر و جوانان ما دنبال کار باشند؟ می‌توان این استان را تبدیل به قطب گردشگری کشور کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.