تاریخ انتشار:۰۰:۳۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
در ادامه واکنش‌ها به توهین کرباسچی به مدافعان حرم
عصر دنا: چند تن از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در اصفهان با امضای طوماری، بیانیه‌ای را در محکومیت اقدام اخیر کرباسچی در توهین به مدافعان حرم، منتشر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در روزهای اخیر واکنش‌های بسیاری نسبت به توهین غلامحسین کرباسچی به مدافعان حرم صورت گرفته است، وی که چندین مورد محکومیت قضایی داشته و دیرزمانی در سمت شهردار اصفهان به سر برده است، چند روز پیش در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی روحانی در اصفهان، با زیر سؤال بردن مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم گفته بود چرا باید وقتی تروریست با دیپلماسی دفع می‌شود، جوانان را به کشتن دهیم؟

در ادامه واکنش‌ها به توهین وی به مدافعان حرم، روز گذشته مردم از سخنرانی‌اش در گرمسار جلوگیری کردند و از جانب وزارت امور خارجه هم پاسخ قاطعی به ادعای حل مشکل تروریست با دیپلماسی دریافت کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان هم از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به دلیل توهین به شهدای مدافع حرم خبر داده بود.

در این میان چند تن از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در اصفهان با امضای طوماری، بیانیه‌ای را در محکومیت اقدام اخیر کرباسچی در توهین به مدافعان حرم، منتشر کرده‌اند.

خانواده شهید سید سجاد حسینی، شهید سید یحیی براتی و شهید مهدی اسحاقیان، از جمله این شهدا هستند، پیش از این همسر شهید پاسدار مسلم خیزاب هم نسبت به این توهین واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کرده و گفته بود: عده‌ای عافیت‌طلب برای جمع کردن رأی به شهدای مدافع حرم می‌تازند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: متأسفانه چند روز گذشته در یکی از جلسات به اصطلاح انتخاباتی در استان اصفهان که با حضور یکی از مجرمان اقتصادی برگزار شد به شهدای مدافع حرم اهانت شد و از خودگذشتگی آنان در دفاع از کشور و اعتقادات دینی و مذهبی زیر سؤال رفت، در حالی که شهدای مدافع حرم که با بصیرت، هوشیاری و تبعیت از ولایت در مسیر شهدا در این راه قدم نهادند و سایه جنگ را از کشور رفع کردند، روا نیست توسط برخی از افراد معلوم‌الحال مورد هجمه قرار گیرند.

در ادامه تأکید شده است: مگر نه این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند حقیقتاً شهدای مدافع حرم، حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند؛ شهدای مدافع حرم برای دفاع از جان مسلمین و به منظور دفاع از حریم اهل بیت(ع) با جبهه تکفیری مبارزه می‌کنند و سربازان حقیقی اسلام هستند.

در پایان این بیانیه با صراحت اعلام شده است: یقیناً برخی از افراد باید برای جفایی که در حق انقلاب اسلامی و مردم ایران اسلامی مرتکب شده‌اند پاسخگو باشند و هیچ‌گونه حقی برای اهانت به این عزیزان را ندارند؛ خانواده شهدای مدافع حرم شهر شاهد نمونه کشور و جمعی از مدافعان حرم این اقدام را محکوم نموده و خواستار برخورد قاطع با این شخص هستیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.