کد خبر: ۱۳۱۰۴
تاریخ انتشار:۲۲:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
فروغ هوشیاریان
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
آیا تاریخ برای اصلاح طلبان تکرار خواهد شد؟ کمتراز ۴ روز فاصله بین دو حادثه تاریخی ایران را پیش روی داریم، یکی دوم خرداد۷۶ و پیروزی قاطع اصلاحات بر چپ و راست سنتی و یکی ۲۹ خرداد ۹۶.
پرتلاطم ترین سالها در کل تاریخ ایران گذشته‌است: روی برگرداندن از هاشمی رفسنجانی و شکل‌گیری طیفی جدید در قلب چپ ها، زمامداری خاتمی و شکست ناطق نوری، بازگشت اصلاحات به مرحوم هاشمی رفسنجانی، روی کار آمدن جناح اصول‌گرا وپدیده‌ی محمود احمدی نژاد، فتنه سبز، تحریف مبانی انقلاب و جریان نوظهور بهار، برخواستن روحانی به اسم اعتدال پس از هشت سال حکومت احمدی نژاد و اکنون در این گلوگاه تاریخ باید دید، اتفاق غیرقابل پیش بینی بعدی چه خواهد بود؟

دو نامزد شاکی از دولت اعتدال و در مقابل یک اعتدالی و یک "نامزد پوششی"، آیا این شکست ظاهری به وقوع خواهد پیوست و یا مهره‌ی سوخته‌ای به جای ناطق نوری خواهیم داشت؟ پس مساله این است: باتوجه به شکاف عمیق به وجود آمده پس از عدم کارآمدی دولت اعتدال بنا به اقرار کاندید انصرافی اصلاحات درسال۹۲ یعنی محمدرضا عارف آیا بازهم روحانی برگ برنده جریان اصلاحات یااعتدالگرا خواهد بود و یا فریاد "من نماینده اصلاحات هستم" از اسحاق جهانگیری آنچنان محکم بوده که بدنه اصلاحات جانی تازه بگیرد و با وجود پشیمانی از ته نشست عارف در انتخابات قبل این‌بار جریان را به حریف وانگذارد و عقب‌گرد روحانی را به باخت اصلاحات ترجیح دهد؟

هم‌چنان که انتظار نمی‌رفت درسال ۷۶ هم این خاتمی بود که بعداز کنارکشیدن میرحسین موسوی، نخست وزیرشناخته شده سالهای دور، برخلاف انتظار همگان از ناطق نوری پیشی گرفت و اصلاحات را زنده کرد. آیا این‌ بار هم شخصی به دور از انتظار خواهد توانست با وجود شکست ظاهری اصلاحات از اصولگرایان تاریخ را تکرار کند یا نه؟

فروغ هوشیاریان
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.