تاریخ انتشار:۱۷:۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اهدای عضو جوان مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمدی به سه بیمار نیازمند به عضو، حیات دوباره بخشید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مرحوم سید جواد حیدری از سادات جلیل القدر اهل روستای ده برآفتاب شهرستان بویراحمد به دلیل ایست قلبی و تنفسی دچار مرگ مغزی شده بود.
روستای ده برآفتاب با جمعیتی حدود 100 نفر در 15 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
اعضای بدن این جوان جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.
ساسان عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از این جوان مرگ مغزی شده کبد و 2 کلیه جدا و به بیماران نیازمند اهدا شد.
اهدای اعضای بدن مرحوم حیدری پس از اعلام رضایت خانواده‌اش صورت گرفت.
افزون بر 200 مورد اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته صورت گرفته که در این میان حدود 540 عضو از این بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.
عباسی، میزان رضایت شهروندان و مردم این استان را در زمینه اهدای عضو بیماران بالای 85 درصد ذکر کرد و افزود که این میزان نسبت به میانگین کشوری و حتی جهان کم نظیر است.
مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: آگاهی و اطلاع رسانی انجام گرفته از طریق رسانه ها، همکاری مسوولان دانشگاه و مسوولان اجرایی نیز نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ اهدای عضو در استان بویژه در مناطق روستایی داشته است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.