کد خبر: ۱۳۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۴۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از پایگاه خبری آوای ماغر،به دعوت امام جمعه شهر لیکک، نامزدهای انتخابات شورای این شهر نشستی با موضوع هم اندیشی جهت برگزاری مناظره های انتخاباتی در مسجد حضرت ابالفضل(ع) شهر لیکک برگزار کردند.

امام جمعه شهر لیکک هدف از برگزاری این مناظره ها را  به منظور آگاهی بخشی مردم از برنامه ها و دیدگاه های نامزدها و گامی در راستای تحقق شایسته سالاری و کم رنگ کردن نقش قومیت عنوان کرد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با تاکید بر توجه به تمامی ابعاد و پیش بینی های لازم جهت برگزاری و اجرای مقبول این مناظرات، گفت: نباید این نوع مناظرات را با مناظرات سطح کلان کشور اشتباه بگیریم.

وی افزود: در این مناظرات نامزدها به چند دسته تقسیم می شوند و در حضور چند کارشناس و مجری توانمند برنامه های خود را در چند دقیقه ارائه می دهند و بعد از آن نامزدهای انتخاباتی باید دیدگاه خود را در مورد سوالات کارشناسان بیان کنند.

امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه این حرکت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار اتفاق می افتد، گفت: اگر ما بتوانیم به درستی مناظرات را برگزار و رسانه ای کنیم، سایر شهرستانهای استان هم از آن الگو می گیرند.

هوشنگ دهبانی، غفور رادی، عبدالرضا شجاعی، فریدون دیاله، محمد جهانی و حسام عارفی از دیگر کاندیداهای حاضر در نشست برای شرکت در  مناظرات استقبال کردند.

کمال خردمند، یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر لیکک ابتدا از برگزاری مناظرات استقبال کرد و گفت:اصل برگزاری مناظره حرکتی مقبول است اما باید طوری برنامه ریزی شود که بازخورد منفی در جامعه نداشته باشد.

علی داد خوبی زاده، از نامزدهای انتخابات شورای شهر در این نشست گفت:مناظره را به عنوان یک کار فرهنگی قبول دارم اما با شرایط حاکم بر شهرستان معتقدم که  تأثیری در روند تغییر افکار مردم ندارد و نمی تواند گامی موثر در فرار از قومیت  گرایی باشد

خوبی زاده تصریح کرد: همه ما شعار می‌دهیم اما در مرحله عمل می بینیم که تمامی نشست های ما به صورت طایفه ای برگزار می شود.

محمد لطفی، دیگر کاندیدای شورای شهر لیکک در این نشست با استقبال از برگزاری مناظرات گفت:این حرکت خوب است اما باید ببینیم ظرفیت شهرستان ما برای برگزاری مناظره در چه حدی است.

وی افزود: ما باید در عمل قوم گرایی را کنار بزنیم و شعارها و وعده هایی بدهیم که در حد توان خود و شهرستان باشد  و در آینده بتوانیم به آنها عمل کنیم.

اسفندیار نیک بین، نامزد دیگر انتخابات شورای شهر لیکک با بیان اینکه کار مناظره یک کار فرهنگی است، گفت:بنده هم با برگزاری مناظره موافقم اما مهم ترین دغدغه ما سلامت انتخابات است و باید کاری کنیم که هر چه از صندوقها بیرون آمد، همان ملاک باشد.

سید حکیم تقی زاده، یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر لیکک با اشاره به اینکه مخالف شدید طایفه گرایی هستم، افزود: بنده هم با برگزاری مناظره موافقم اما با توجه به حساسیت بالای مناظره ها، باید مناظره در یک فضای امن برگزار شود.

رمضان کریمی از دیگر نامزدهای شورای شهر لیکک گفت:مناظرات باید محدود باشد و برای جلوگیری از تنش های احتمالی تعداد نامزدهای شرکت کننده در هر مناظره محدود باشد.

در ادامه این نشست شعبان بهمئی با بیان اینکه نامزدی بودم که از ابتدا فراطایفه ای آمده ام و بر این باورم که انتخابات باید فراطایفه ای باشد.

بهمئی  با بیان اینکه بعضی از شعار ها فرا زمینی و نامعقول هستند، خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: سعی کنید در فضای مجازی شعارهایی بدهید که قابلیت اجرایی داشته باشد و اگر فردا پیروز شدید بتوانید پاسخگو باشید.

فریبرز جلویزی گفت: قومیت گرایی ریشه در فرهنگ ما دارد و به راحتی نمی توانیم از دست آن خلاص شویم.

کریم سرداری با بیان اینکه قومیت موجب انشقاق در شهر می‌شود، گفت:با برگزاری مناظره موافق هستم اما سلامت انتخابات بیشتر دست افرادی است که بر روی صندوق‌های رای هستند و از امام جمعه، شورای تامین و دیگر مسئولان می خواهیم برای سلامت انتخابات تلاش کنند.

صادق چام گفت: شورا باید تلفیقی از تخصص های مختلف باشد تا شاهد تغییر باشیم .

آیتی با اعلام موافقت با برگزاری مناظره، گفت:با تجربیاتی که در شورای روستا و فعالیت در دهیاری داشتم برای خدمت به مردم شهرم وارد صحنه شدم.

غیب الله جاوریان با انتقاد از شعار جوانگرایی در شوراها، گفت:بنده مخالف این شعار هستم، چرا که ما هم جوانان جبهه و جنگ هستیم اما بیشتر جوانان حال حاضر تنها در شکل و فضای مجازی جوان هستند اما ما به جوانان حقیقی نیاز داریم.

حسین پسنده با تقدیر از شوراهای ادوار گذشته شهر لیکک، گفت: شهر قبل از هر چیز به  توسعه فرهنگی فرهنگی نیاز دارد.

وی گفت: دارای دکترای برنامه ریزی شهری هستم و حاضرم در در هر زمینه ای که توانمندی داشته باشم در کنار اعضای شورای شهر لیکک به مردم خدمت کنم..

اسماعیل خردمند شناس گفت: با مناظره موافق نیستم، زیرا زیرساخت های مناظره در شهرستان ما مهیا نیست .

وی افزود: مردم در روز انتخابات از روستاها به شهر هجوم می آورند و به جای شهروندان تصمیم می گیرند که اگر مسئولان شهری بخواهند می توانند با صدور کارت شهروندی از این کار جلوگیری کنند.

خردمند شناس دلیل دیگر خود را از عدم موافقت با برگزاری مناظره، ایجاد تنش و حاشیه اعلام کرد و گفت: بعضی از رسانه ها هم در تشدید تنش ها موثرند و مطالب را آنگونه که خودشان می خواهند منعکس می کنند.

ابوالحسن پور جشیره در ادامه این نشست گفت: فکر نمی کنم در شهری که تمامی خانه های آن توسط کاندیداها سرکشی شد، برگزاری مناظره موثر باشد اما این را یک حرکت خوب برای دورهای بعد انتخابات می دانم.

تصاویر ضمیمه:

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
از چه شبکه ای پخش میشه تا ماهم نگاه کنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.