تاریخ انتشار:۲۲:۲۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
با حضور مسئولان استانی؛
عصر دنا: نمایشگاه هفته سلامت با فعالیت غرفه های مختلف در یاسوج افتتاح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه در غرفه های معاونت غذا و دارو، غرفه دامپزشکی، جهاد کشاورزی و نقاشی دانش آموزان افتتاح شده است.

ایلامی با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی فعالیت های خوبی انجام شده است تصریح کرد: نشانگراهای رنگی مواد غذایی که بر اساس ۴ عامل در مواد غذایی خطر سنجی می کنند از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: برچسب گذاری بر اساس ‌۴ عامل کربوهیدرات، شکر، نمک و چربی های ترانس دار در مواد غذایی انجام می شود.

رئیس علوم پزشکی استان گفت: نشانگر سبز به معنای کم خطر، رنگ زرد نشانگر به معنای خطر متوسط و رنگ قرمز به معنای خطر بالا است.

وی افزود: استفاده از این نشانگر ها یکی از راه هایی است که مردم می توانند به خطر محصولات و وضعیت سلامت آنها به لحاظ وجود چهار عامل در مواد غذایی پی ببرند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.