کد خبر: ۱۳۰۴۰
تاریخ انتشار:۱۵:۳۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مواظب نقشه های اتاق فکرهای انتخاباتی رقیب باید بود
عصر دنا: بازي هاي اختلاف افكن سخيفي از سوي رسانه هاي اصلاح طلب شروع شده و با ايجاد شايعات بي اساس و تقليل اظهارات اين دونامزد، سعي دارد تا حاميان قاليباف و رئيسي را به جان هم انداخته و خود نظاره گر جنگ درون جناحي اصولگرايان باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): با شروع رقابت هاي نفس گير انتخابات رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري در نقش حامي روحاني وارد معركه شده است تا براي اولين بار در تاريخ انقلاب اسلامي يك نامزد پوششي كه قصد رياست جمهوري ندارد در رقابت ها حضور داشته باشد. موضوعي كه به عقيده فعالين سياسي توهين به شعور و راي مردم است.

اما به هر حال اصلاح طلبان با عبور از تمامي ارزش ها و آرمان هاي اصلاحات و قرباني كردن دموكراسي، تنها قصد پيروز كردن روحاني را در اين مرحله دارند. هرچند نبايد از نظر دور داشت در صورت اقبال افكار عمومي به جهانگيري ممكن است همين طيف به روحاني پاتك زده و وي را قرباني مطامع قدرت خود سازد.

در سوي ديگر رقابت جدي است. حضور دو نامزد قدر و داراي پايگاه راي، احتمال شكست روحاني را از گذشته پررنگ تر ساخته است. قاليباف و رئيسي دو نامزد اصولگرايي كه هريك توانايي و قدرت رسيدن به رياست جمهوري را دارند و در قامت نامزدهاي واقعي و نه جعلي و پوششي رياست جمهوري ظاهر شده اند.

از همان روزهاي نخست ثبت نام قاليباف و رئيسي، جريان حامي دولت به صورت خزنده قصد دارد تا با ايجاد تفرقه و اختلاف ميان پايگاه راي مشترك اين دو نامزد، شكست را پيش از راي گيري به آنها تحميل سازد.

بازي هاي اختلاف افكن سخيفي از سوي رسانه هاي اصلاح طلب شروع شده و با ايجاد شايعات بي اساس و تقليل اظهارات اين دونامزد، سعي دارد تا حاميان قاليباف و رئيسي را به جان هم انداخته و  خود نظاره گر جنگ درون جناحي اصولگرايان باشد.

با وجود آنكه قاطبه حاميان رئيسي و قاليباف تاكنون در اين دام نيافتاده اند ولي برخي از افراد ناآگاه در شبكه هاي اجتماعي ناخواسته يا تعمدا در حال گرم كردن تنور اختلافات بي معنا عليه دو ستاد هستند.

از همين رو ايجاب مي كند تا پيش از آنكه اين اختلافات سطحي به مرحله سخت تری برسد،‌كنترل شود و نداي وحدت و تغيير وضع موجود به نفع هر يك از نامزدهاي اصولگرا سر داده شود.

شاهد هستيم كه در تحولات چندروزه انتخابات، برخي از اصولگرايان به ستاد آيت الله رئيسي براي كمك و هماهنگي ها بيشتر رجوع كرده اند كه اين اقدام از سوي اصلاح طلبان به عنوان پشت كردن اصولگرايان به قاليباف تفسير شده است.

اين درحاليست كه تمامي اين اقدامات در جهت انسجام بيشتر ميان دو رقيب اصولگراي انتخابات صورت گرفته و چه رئيسي و چه قاليباف به اين امر اذعان دارند كه به جمع بندي هاي نهايي رقابت ها و نظرسنجي ها تمكين خواهند كرد و تنها هدف آنها تغيير ريل گذاري دستگاه اجرايي و تغيير وضع موجود مديريتي است و  پس از مشخص شدن تمامي جوانب اجماع اصلي صورت خواهد گرفت.

همانگونه كه ميركاظمي و باهنر عنوان كرده اند كه اصولگرايان علاقمند هستند تا رئيسي و قاليباف تا لحظه آخر با يكديگر رقابت كنند و اين نشان از اوج مردمسالاري و احترام به آراي مختلف در ميان اردوگاهي دارد كه از سوي اصلاح طلبان به يك رايي متهم مي شود.

ولي اصلاح طلبان و حاميان دولت كه به هيچ چيز به غير رسيدن به قدرت با هر وسيله اي نمي انديشند، به بازي هاي سخيف و كثيف خود ادامه مي دهند و حتي مرز وقاحت را تا جايي جابه جا كرده اند كه نيروهايي به نام نيروهاي سفيد را به ستادهاي رئيسي و قاليباف رهسپار كرده اند تا در لحظه مناسب به تفرقه افكني بپردازند.

در يكي از موارد در جلسه آيت الله رئيسي با دانشجويان،‌ دوتن از حضار به صورت كاملا نخنمايي با طرح سوالات و خواست هاي بي مورد سعي در متشنج كردن جلسه و انداختن بذر اختلاف را داشتند. از اين دست موارد و حتي بدتر در روزهاي آينده بيشتر خواهد شد و حاميان نامزدهاي اصولگرا مي بايست با احتياط رفتار كنند.

 بايد اذعان كرد اتاق هاي فكر حاميان دولت كه توسط برخی افراد معلوم الحال هدايت مي شوند،‌طرح هاي جدي براي تفرقه افكني در پيش دارند و ممكن است در لحظه هاي سرنوشت ساز حتی پرونده هاي دروغین و جعلی عليه رئيسي يا قاليباف رو كنند تا طرفداران اين دو چهره را به جان هم اندازند.

نگاهي به كانال هاي ضدانقلابي مانند آمد نيوز كه به صورت وقيحانه اي در عين حال تخريب نظام جمهوري اسلامي از حسن روحاني حمايت مي كنند، نشان مي دهد كه اين رسانه ها در خط مقدم انداختن شايعات عليه رئيسي و قاليباف هستند كه خوراك رسانه اي آنها از سوي منبع مشخص داخلي به آنها تزريق مي شود.

از اين روست كه بايد گفت رقباي اصولگرايان به تمامي روش هاي سخيف سياسي تن داده اند تا به پيروزي برسند و  در اين ميان تفرقه افكني ميان رئيسي و قاليباف و حاميانشان تنها بخشي از نقشه سياسي آنها در روزهاي آينده خواهد بود. اين به بصيرت و آگاهي گروه ها و اشخاص تاثيرگذار اصولگرا بستگي دارد تا در دام هاي نخ نماي اصلاح طلبان گرفتار نيايند و با تاكيد بر وحدت در عين رقابت تله هاي انتخاباتي را خنثي سازند.

به طور يقين كارنامه ضعيف روحاني پاشنه آشيل وي در ميان افكار عمومي خواهد بود و تغيير وضع موجود از هميشه براي رقباي وي سهل تر گشته اما رسيدن به اين هدف تنها در گرو هوشمندي و ايثار و فداكاري اصولگرايان نهفته است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار