کد خبر: ۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار:۱۵:۱۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: به فعال اقتصادی گفتند 100 روزه مشکلات اقتصادی را حل می‌کنند اما امروز سه و سال نیم گذشته و اتفاقی نیفتاده است درحالی‌که در جشن برجام با دلار و اسکناس هزارتومانی می‌رقصیدند و فکر می‌کردند شدنی است و امروز تازه می‌گویند نوزادی آورده‌ایم و می‌خواهیم بزرگ کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل ازفارس، سید مسعود میرکاظمی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست دانشجویی که عصر امروز دو اردیبهشت برگزار شد، به تحلیل وضع اقتصادی موجود پرداخت و بابیان اینکه دولت درآمد خوبی داشته است گفت: دولت نمی‌تواند ادعا کند که پول نداشتیم و نگذاشتند کارکنیم و امروز همه در رکاب دولت هستند، از مجلس شورای اسلامی تا صداوسیما.
 
میرکاظمی ادامه داد: عملکرد مالیاتی و سهم مالیات بر ارزش‌افزوده به بالای 37 درصد رسیده است، درواقع مالیات را از اقشار ضعیف جامعه می‌گیریم و بخشی از درآمدها از منابع نفتی است.
 
نماینده سابق مجلس بابیان اینکه میزان نقدینگی در ابتدای دولت حدود 490 هزار میلیارد تومان و امروز 1250 هزار میلیارد تومان است و اژدهایی خفته را تحویل دولت بعدی می‌دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه نقدینگی به معنای فشار بر اقشار ضعیف جامعه است، تصریح کرد: با وضع فعلی کاری کرده‌اند که می‌توانیم نفت صادر نکنیم و خلق پول‌کنیم، برای همین است که در حال حاضر زندگی برای اقشار ضعیف سخت شده است.
 
میرکاظمی ادامه داد: دولت باید پاسخ دهد پول‌ها را کجا خرج کرده است، یارانه که نبوده، به کارمندان هم نداده‌اند لذا یکی از مشکلات دولت بعدی هزینه‌های لجام‌گسیخته فعلی است و دیگر فرصتی برای رسیدگی به اشتغال و ازدواج جوانان نیست.
 
نماینده سابق مجلس با اشاره به دست‌اندازی دولت به ذخایر بانک مرکزی و صندوق ذخیره ارزی گفت: آن‌ها درحالی‌که به منابع مالی دسترسی داشتند گفتند حل مشکل آب خوردن مردم هم به مذاکرات بستگی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت مدل جدیدی به نام اسناد خزانه باب کرده است، گفت: امروز بانک‌های کشور وضعیت بسیار نامطلوبی دارند، میزان بدهی دولت به‌نظام بانکی 210 هزار میلیارد تومان است و این آمار در دسترس همه هست، البته اگر تا انتخابات دسترسی به این اطلاعات را قطع نکنند.
 
میرکاظمی یکی از نگرانی‌های آینده را وضعیت صندوق بازنشستگی دانست و گفت: مشخص نیست این باغ گلابی دولت کجاست، متأسفانه وضعیت فاصله طبقاتی با شروع کار این دولت افزایش پیدا کرد و مانند بیکاری در حال افزایش است.
 
وزیر اسبق نفت تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور می‌گوید ما بدهی خود به بانک‌ها را صاف‌کرده‌ایم درحالی‌که دولت 210 هزار میلیارد تومان طبق آمار منتشرشده در بانک مرکزی به‌نظام بانکی بدهکار است، بنابراین طبق شاخص‌ها ویرانه تحویل دولت بعدی خواهند داد.
 
وی با اشاره به اینکه واردات از چین در این دولت دو برابر شده است و این آمار از سوی دولت منتشرشده است، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند 80 میلیون نفر در کشور نمی‌فهمند، ارزش واردات خودرو نیز افزایش و از سوی دیگر واردات کالاهای مصرفی در حال حاضر افزایش داشته است و کسی ادعای کاهش کالای قاچاق را نمی‌پذیرد، چیزی که موجود است با آنچه گفته می‌شود کاملاً تفاوت دارد.
 
میرکاظمی با تأکید بر اینکه ادامه کار این دولت با این روند به صلاح نیست و از اول با یک راهبرد غلط مسائل کشور را به آمریکا گره زدند، افزود: به فعال اقتصادی گفتند 100 روزه مشکلات اقتصادی را حل می‌کنند اما امروز سه و سال نیم گذشته و اتفاقی نیفتاده است درحالی‌که در جشن برجام با دلار و اسکناس هزارتومانی می‌رقصیدند و فکر می‌کردند شدنی است و امروز تازه می‌گویند نوزادی آورده‌ایم و می‌خواهیم بزرگ کنیم.
 
وزیر اسبق نفت و نیرو ادامه داد: در این چند سال گروهی از کارشناسان اقدامات دولت را رصد کرده و برنامه خوبی دارند و می‌توانند با اقتصاد درون‌زا مشکلات فعلی کشور را حل کنند.
 
وی با اشاره به شناسایی ریشه‌ای و حل اساسی مشکلات در برنامه‌های حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: نیروی جوان یک فرصت برای کشور است، کشورهای عربی و مصر که نوکری آمریکا را کرده‌اند امروز قابل‌مقایسه با جمهوری اسلامی نیست.
 
میرکاظمی بابیان اینکه امروز با مدیریت عالمانه و اعتمادبه‌نفس و تکیه به جوانان پیشرفت‌های کشور حاصل‌شده است یادآور شد: امروز میگویند اگر این‌ها بیایند می‌خواهند ببندند، جالب است که این دولت وقتی برجام را امضا کردند گفتند دنیا ما را تائید کرد و دنیا را فقط 5 کشور می‌بینند، بنابراین ما می‌توانیم با اصلاحات ساختاری وضع موجود را تغییر دهیم.
 
نماینده سابق مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: خود من پنج سال پیش کار روی مسائل کلان اقتصاد کشور را آغاز کرده‌ام، لذا این برنامه یک‌هفته‌ای نیست، درست است آقای رئیسی بعد عید اعلام کاندیداتوری کرده‌اند اما تحلیل‌ها و رصدها انجام‌شده است و بچه‌های حزب‌اللهی هیچ‌گاه بیکار نبوده‌اند. متأسفانه گاهی سطح حرکت در این دولت ناشی از برهم ریختگی است اما دست ما به‌اندازه کافی پر است و جای نگرانی نیست.
 
وی تأکید کرد: آقای رئیسی برای حضور در انتخابات به‌صورت مستقل اعلام کاندیداتوری کرد و جمنا جمع مخلصی بود که حق احترام دارند و این بدنه‌ای است که در کشور هستند اما دسته‌بندی به صلاح نیست و ایشان معتقد است مشکلات کشور آن‌قدر زیاد است نباید یکدیگر را بتراشیم و باید به وضعیت مردم رسیدگی کنیم.
 
میرکاظمی افزود: هم آقای رئیسی و هم آقای قالیباف می‌خواهند رقابت کنند، البته درست است جهانگیری و روحانی دور از عدالت نمی‌خواهند رقابت کنند اما بنای این بزرگواران رقابت است.
 
نماینده سابق مجلس با اشاره به اختلافات اصلاحات و کارگزاران در دولت دوم خرداد و عالی‌جناب سرخ‌پوش خواندن هاشمی رفسنجانی از سوی اصلاح‌طلبان افزود: در بین نیروهای انقلاب اسلامی هیچ اختلافی نیست و نباید دچار اشتباه شد.
 
وی اضافه کرد: اگر آقای رئیسی رئیس‌جمهور شوند باید برای آستان فکری کنند البته ایشان تحولات اساسی ایجاد کرده‌اند.
 
میرکاظمی درباره همکاری جلیلی و رئیسی تأکید کرد: آقای جلیلی از روز انصراف برای کمک اعلام آمادگی کرده است و این روزها درگیر کمک به آقای رئیسی است و در این چهار سال در کارهای تحقیقاتی همکاری خوبی با یکدیگر داشتیم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین