کد خبر: ۱۲۸۵۴
تاریخ انتشار:۲۰:۱۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: حجت الاسلام رئیسی و دکتر حسن روحانی رئیس دولت یازدهم، عصر امروز(جمعه 25 فروردین) برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به ستاد انتخابات در وزارت کشور مراجعه کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، از صبح امروز ( جمعه، 25 فروردین) در محل وزارت کشور آغاز شد.
تا پایان سه روز گذشته 638 نفر برای این دور از انتخابات ثبت نام کرده بودند.

روز گذشته نیز 357 نفر برای این دور از انتخابات ثبت نام کردند؛ این میزان یک رکورد محسوب می‌شود.

از میان افرادی که روزهای گذشته به وزارت کشور آمدند چهره‌های شاخصی همچون احمدی‌نژاد، بقایی، زریبافان و  پورمختار، محمد غرضی، حسن سبحانی، آیت الله بطحایی، هاشمی‌طبا  به چشم می‌خورند.

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم تا فردا شنبه 26 فروردین ادامه دارد.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال جاری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود.

یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب امروز با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم می‌شود.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعداز ظهر امروز (جمعه، 25 فروردین) با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام می‌کند.

زاکانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، توانسته بود پس از آیت الله رئیسی و در کنار اسامی همچون بذرپاش، قالیباف و حاجی بابایی به عنوان دومین نامزد جبهه مردمی قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور فعلی احتمالاً امروز با مراجعه به وزرات کشور نام خود را برای نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت می‌کند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور احتمالاً امروز(جمعه، 25 فروردین) برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به وزارت کشور مراجعه می‌کند.


باتوجه به اینکه تا روز شنبه داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برای ثبت‌نام فرصت دارند بنابراین پیش‌بینی می شود بخشی از چهره‌های شناخته شده امروز با حضور در وزارت کشور، مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایند.

* تنها با گذشت ۴۵ دقیقه از آغاز چهارمین روز ثبت‌نام ٢٢ داوطلب برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.
* لامعی معاون بیمه ایران برای نامزدی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

*  مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور سابق برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شد. وی گفت: مستقل آماده‌ام و با کسی هماهنگ نکردم.

*  نوید اهوازی یکی از داوطلبان ریاست جمهوری برای ثبت نام در انتخابات ۹۴ با چندین قفل باز شده آمده و می‌گوید این قفل‌ها را روحانی باز کرده است!
* تا ساعت ۹ صبح یعنی تنها یک ساعت از آغاز ثبت نام روز چهارم ۸۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کرده اند که تا کنون ۳۳ نفر از آنان موفق به ثبت نام کردن شدند.
* از حواشی چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات می‌توان به درخواست نام‌نویسی یک نوجوان 14 ساله با لباس بختیاری اشاره کرد. وی موفق به ثبت‌نام نشد.

* رکورد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری شکسته شد. در انتخابات یازدهم مجموعا ۶۸۶ نفر داوطلب کرسی ریاست‌جمهوری بودند که تاکنون تعداد داوطلبان انتخابات دوازدهم از 687 نفر عبور کرده است.
* برخی منابع خبری از احتمال حضور حسن روحانی در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات در روز جاری خبر دادند.
* علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعداز ظهر امروز (جمعه، 25 فروردین) با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام می‌کند.

* رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام ۷۱۷ نفر تا این لحظه در انتخابات خبر داد./  ۱۷ و ۸۸ پایین‌ترین و بالاترین سن ثبت‌نام کنندگان بوده است.
* سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران با رنگ انتخاباتی سفید ثبت‌نام کرد. وی در بدو ورود به وزارت کشور گفت: برنامه‌ام دولت نجات با اجرای طرح ضربتی ایجاد اشتغال فوری است.

ثبت نام رئیس کابینه جوان
- نعمت الله سبحانی مدیر کل سابق پدافند غیرعامل استان بوشهر هم به ستاد انتخابات آمد تا نام خود را در میان داوطلبان انتخابات ثبت کند. او با بیان اینکه کابینه ام جوان خواهد بود گفت:  دلیلی ندارد رد صلاحیت شوم؛ چراکه توان اداره قوه مجریه را دارم.

کاندیدایی که رد صلاحیت می شود
* کاندیدایی برای ثبت نام به ستاد آمد و هنگامی که داشت از پله ها پایین می آمد در واکنش به عکس گرفتن عکاسان پوشه ای که در دست را جلوی صورت خود گرفت و گفت عکس نگیرید. این جمله داوطلب مورد اعتراض عکاسان قرار گرفت که داوطلب در جواب انها گفت: آخر تائید صلاحیت نمی شوم بدلیل اینکه کراوات دارم.
شیخیانی هم ثبت نام کرد
* امر الله شیخیانی هم در چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به محل ستاد انتخابات کشور آمد. وی دبیرکل حزب مردم و اصلاح طلب است.
* امین الله رشیدی خواننده و آهنگساز پیشکسوت کشورمان که برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود، به دلیل نقص مدارک موفق به ثبت نام نشد.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس هم برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد./ نوروزی: شعارم مبارزه با فساد است.


یک اصلاح‌طلب دیگر برای انتخابات ثبت‌نام کرد
* محمد فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت. وی پیش از هدف از کاندیدای خود را نجات کشور و تشکیل دولت ضد فساد اعلام کرده بود.

ضربه گیر روحانی آمد
* محسن غرویان هم برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت. غرویان: شعارم علم و عقلانیت و اخلاق است/در حمایت از روحانی کناره‌گیری می‌کنم.

*کواکبیان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.


ثبت نام ۲۲۲ نفر در روز چهارم تا ساعت ۱۴

* تعداد ثبت‌نام کنندگان به 863 نفررسید

- تا ظهر امروز 863 نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که از این تعداد 807 نفر مرد و 56 نفر زن هستند.

- امروز (جمعه) به عنوان روز چهارم ثبت‌نام (جمعه) 251 نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که ثبت‌نام 222 نفر قطعی شده و از این میان و 22 نفر زن هستند.

- 235 نفر از ثبت‌نام کنندگان امروز  لیسانس هستند و 59 نفر با سابقه ایثارگری ثبت نام کردند. جوانترین و مسن ترین ثبت‌نام کننده هم به ترتیب دارای 18 و 88 سال سن هستند.

حضور زاکانی در وزارت کشور
زاکانی با شعار دولت اقدام و اصلاح آمد
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد. زاکانی در پاسخ به این سوال که به نفع کسی کنار می روید؟ گفت: می ایستیم ان شا الله. او در رابطه با تایید یا رد صلاحیت احتمالی احمدی نژاد سکوت کرد و گفت: راجع به خودم سوال کنید. زاکانی نام دولتش را دولت اقدام و اصلاح عنوان کرد./ وی همچنین درباه جمنا گفت: جمنا به هر جمع بندی برسد همه باید با وحدت نظر این حرکت را تایید و دنبال کند.


چهارصد و چهل و چهارمین داوطلب وارد ستاد شد
- چهارصدو چهل و چهارمین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ساعت 15:15  وارد ستاد انتخابات شد

ورود روحانی به وزارت کشور
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور فعلی نیز دقایقی قبل برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شد.


ورود حجت الاسلام رئیسی به وزارت کشور
سید ابراهیم رئیسی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد


فرهاد رهبر، مسعود میرکاظمی، و نادر طالب زاده سید ابراهیم رئیسی را برای ثبت نام همراهی می کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.