کد خبر: ۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار:۲۲:۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهدمقدس گفت: فیلم‌هایمان محدود به مسخره کردن فرهنگ خودمان و بد جلوه دادن ایران است و کسانی که شهدای هسته‌ای را ترور کردند به فردی که فرهنگ کشور خودش را مسخره می‌کند اسکار می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): وحید جلیلی عصر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و هنر انقلاب اسلامی در دانشگاه امام رضا(ع) اظهار داشت: روز فناوری هسته‌ای مقارن با سالگرد سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی است و شباهت بین این دو چهره درخشان انقلاب از این نظر است که سنگرهای انقلاب را در حوزه‌هایی بنا کردند که در نگاه اول مربوط به حوزه تمدن ما نیست؛ یکی حوزه سینما و دیگری انرژی هسته‌ای؛ این دو حوزه مربوط به غرب هستند و به نظر می‌رسد حضور کوتاه مدت در این عرصه‌ها ثمراتی ندارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد مقدس با اشاره به موفقیت‌های بسیار در عرصه‌های مدرن خاطرنشان کرد: فرزندان انقلاب در عمل اثبات کردند در هر عرصه‌ای وارد شوند در مدت کوتاه به توفیقات بزرگ می‌رسند، همچنین سینما در ایران قبل از انقلاب اصلاً قابل ذکر نیست و حتی منتقدان ضد انقلاب نیز این را قبول دارند ولی بعد انقلاب افرادی مانند شهید آوینی به نحوی کار کردند که یک پژوهشگر لائیک در دستاوردهای فیلم سازی شهید آوینی چیزهایی دیده که تصمیم گرفته به ایران بیاید و درباره آن تحقیق کند.
وی در رابطه با علل موثر در حضور فرزندان انقلاب در علوم مدرن گفت: حضور فرزندان انقلاب در علوم مدرن و پیشرفت‌های آنها به گونه‌ای است که ابرقدرت‌ها را عصبانی می‌کند البته قدرت‌های غربی از قابلیت‌های عظیم رسانه مطلع بودند و تلاش کردند سینمای ایران را خنثی و انرژی هسته‌ای را نیز از بین ببرند و تمام این اتفاقات در جنگ نرم افتاد اما کمتر کسی متوجه شده است.
جلیلی با اشاره به اینکه امثال شهید آوینی تلاش کردند مردم را نسبت به جنگ نرم دشمن آگاه کنند، عنوان کرد: صنعت‌های مهم و فرهنگ‌ساز کشور نباید به چنگ غربی‌ها و غرب زده‌ها بیفتد و باید فرزندان انقلاب در این راستا تلاش کنند؛ اگرچه مجموعه امپریالیسم غرب هنوز در تلاش است که جمهوری اسلامی به صنعت مدرن دست نیابد اما کمتر کشوری پیدا می‌شود که به اندازه ایران در عرصه فیلم سازی پیشرفت داشته باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد مقدس ادامه داد‌: غیر از سینمای هالیوود و بالیوود ایران از دیگر کشورهای اروپایی در صنعت سینمایی دارای موفقیت بیشتر است و به لحاظ سخت افزاری پیشرفت زیادی کرده اما از لحاظ نرم افزاری خنثی شده و آمریکایی‌ها نمی‌گذراند از صنعت سینما به نفع کشورمان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه سینما در خون شهدای هسته‌ای شریک است، افزود: آمریکا و اسرائیل توطئه کردند و شهید علی محمدی را در روز روشن ترور کردند اما هیچ اتفاقی رخ نداد بعد از آن شهید شهریاری را به شهادت رساندند اما باز هم کسی توجه نکرد و حتی یک فیلم درباره شهیدان هسته‌ای نساختند و آمریکایی‌ها دیدند بزرگترین سرمایه‌های کشور را می‌گیرند اما کسی توجهی نمی‌کند در حالیکه باید در برابر وقاحت نظام سلطه واکنش مناسب نشان می‌دادیم.
جلیلی تاکید کرد: آمریکایی‌ها فیلم‌های زیادی در رابطه با تروریست بودن ایرانیان ساخته‌اند اما ما با وجود قدرت زیاد و بهترین بازیگران و کارگردانان اجازه نداریم علیه نظام سلطه فیلم بسازیم و فیلم‌هایمان محدود به مسخره کردن فرهنگ خودمان و بد جلوه دادن ایران است و کسانی که شهدای هسته‌ای را ترور کردند به فردی که فرهنگ کشور خودش را مسخره می‌کند اسکار می‌دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه نخبگان رده بالای کشور به دلیل اینکه  علیه نظام سلطه فعالیت کردند ترور شدند، گفت: کسانی به مهارت‌های پیچیده دست یافتند که وصف شان را در روایت فتح دیدیم و سرشار از معنویت و اخلاص بودند اما افراد وطن فروش هر اندازه پیشرفت کنند آمریکا با آنها کاری ندارد.
وی در ادامه افزود: شهید احمدی روشن حتی در محل کار خود بسیار اذیت شد اما چون با خدا معامله کرده بود ایستاد تا صنعت هسته ای کشور پا بگیرد و امثال شهید آوینی و احمدی روشن حجت را بر ما تمام کردند که با همت های بلند وظایف مان را انجام دهیم و به تکالیف خود عمل نماییم.

منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.