کد خبر: ۱۲۷۴۴
تاریخ انتشار:۲۲:۲۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: اگر در سطح شهر یاسوج کمی راه رفته باشید و به حجاب مردان و زنان در سطح شهر نگاه کنید می بینید که در مقایسه با سال های گذشته حجاب کمتر شده است اما خیلی از جنایت ها بیشتر شده و همچنان ادامه دارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حجاب اسمی است که بارها آن را شنیده ایم و بارها یا آن را نقد و یا هم قبول داشتیم اما برخی حجاب را تنها ویژه زنان می دانند.

اگر در سطح شهر یاسوج کمی راه رفته باشید و به حجاب در سطح شهر و مردان و زنان نگاه کنید می بینید که در مقایسه با سال هعای گذشته حجاب کمتر شده است اما خیلی از جنایت ها بیشتر شده و همچنان ادامه دارند.

حجاب تعریف های مختلفی دارد که همه ما بارها آن را شنیده ایم و خوانده ایم اما برای برخی ها هنوز نامفهوم است و یا هم شاید نمی خواهند که اصلا آن را درک کنند.

درست است که بخش ویژه و مهمتر حجاب به زنان بر می گردد اما همه آن برای زنان نیست و بخشی را نیز باید مردان به آن توجه کنند.

گفت و گوی خواندنی در خصوص حجاب با چند دختر با حجاب  داشتیم که در زیر می خوانید.

چادر، وسیله ای برای احساس امنیت در جامعه

فاطمه رزبان، دانش آموز در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: حجاب تحمیلی نیست و نباید باشد من حجابم را خودم انتخاب کردم در گذشته وقتی بدون چادر وارد یک مکان عمومی می شدم تا زمانی که برمی گشتم خانه هزار بار آیت الکرسی می خواندم که نکند اتفاقی بیفتد اما از سال گذشته که چادر می پوشم هیچ ترسی ندارم و راحت در مکان های مختلف وارد می شوم.

حجاب تحمیلی چه ضرر هایی دارد چرا نباید تحمیلی باشد؟

نه تنها حجاب بلکه هیچ چیزی نباید تحمیلی باشد انسان به ویژه جوانان و نوجوانان هر چیز تحمیلی را پس می زنند اینکه یک دختر از ترس پدر و مادر حجاب را انتخاب کند اصلا قابل قبول نیست و چنین دختری وقتی بزرگ تر شود به احتمال زیاد حجاب را کنار می گذارد.

خانواده ها چه نقشی در انتخاب حجاب توسط فرزندشان دارند؟

تربیت درست نقش زیادی دارد به گونه ای با کودکان برخورد شود که خودشان به سمت اسلام و مبانی آن بروند گاهی خانواده ها اسباب بازی و یا برنامه های کودکی برای کودکانشان خریداری می کنند که اصلا با مبانی دین اسلام سازگار نیست پس بهتر است هر چیزی در زمان کودکی در اختیار کودکان قرار نگیرد خانواده ها توجه کنند که چه چیزی در اختیارشان قرار می دهند.

حجاب تا کنون برای شما چه چیزی داشته است؟

حجاب امنیت دارد این را خودم تجربه کرده ام ارزشی که حجاب و چادر به زن می دهد قابل توصیف نیست.

حجاب را به چه چیزی تشبیه می کنی؟

حجاب شبیه پوسته دور یک شیرینی است وقتی شما دور یک شیرینی را در خیابان ببینید که یکی پوسته دارد و دیگری ندارد کدام را انتخاب می کنید حجاب هم چنین نقشی دارد نگاهی که به زن با حجاب است به افراد بی حجاب نیست.

دشمن با تهاجم فرهنگی تلاش می کند با روش هایی که دارد نداشتن حجاب و پوش های غربی را عادی جلوه دهد مردم و مسئولان باید بیشتر تلاش کنند.

غیرت مُرد

طاهره رهنوردی از جمله افرادی است که در ستاد امر به معروف کار می کند و در خصوص برخورد با افراد بد حجاب در سطح شهر مطالب جالبی را مطرح کرد.

 وی گفت: گاهی وقتی در سطح شهر با خانم های بدحجاب تذکر می دهیم جواب های جالبی می شنویم که قابل تامل است و باید گفت غیرت مُرد.

رهنوردی ادامه داد: وقتی تذکر می دهیم می گویند من همین حالا از کنار خانواده ام و یا هم شوهرم امده ام آنها کاری ندارند شما نخود داغ تر از آش می شوید.

این خانم عنوان کرد: حجاب و رعایت آن توسط افراد ریشه در خانواده ها دارد و وقتی یک خانواده برایش مهم نیست که فرزندش با چه پوششی وارد جامعه می شود نمی توان از آنها انتظار بیشتری داشت.

وی ادامه داد: مادران نقش بسیار مهمی در خانواده ها دارندبعد از خانواده ها پوشش های نامناسبی وارد بازار می شود که جوانان ما می پوشند اگر این گونه لباس ها وارد نشود افراد نیز نمی توانند پوشش نامناسبی داشته باشند.

رهنوردی ادامه داد: درست است که زن زیباست و تنوع و زیبایی را دوست دارد اما با همان حجاب نیز می تواند زیباتر و جذاب تر باشد.

وی به فضای مجاز شاره کرد و گفت: غرب بااستفاده از فضای مجازی و سایر روش ها دارند پوشش های نامناسب را برای ایرانی ها عادی جلوه می دهند پس در این زمینه و زمینه های فرهنگی نیاز به کار است.

حجاب شبیه پوسته اطراف یک دانه است اگر دانه را بدون پوسته بکارید هیچ ثمره ای نمی دهد

مریم رحیمی یکی دیگر از خانم هایی است که در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص حجاب گفت: حجاب شبیه پوسته اطراف یک دانه است اگر دانه را بدون پوسته بکارید هیچ ثمره ای نمی دهد اگر پوسته را نیز به تنهایی کاشته شود آن نیز ثمره نمی دهد پس پوسته و دانا باید باهم باشند تا بتوانند اثری داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه برخی می گویند دلت پاک باشد نه صحیح نیست باطن و ظاهر باید شبیه هم باشند اگر درون خوب است ظاهر هم باید خوب شود.

رحیمی ادامه داد: حجاب به یک خانم آرامش و امنیت می دهد در مقابل آسیب های جامعه به عنوان یک سپر عمل می کند پس حجاب  دورنی و  بیرونی باید با هم باشند تا تاثیر داشته باشد اینها مکمل همدیگر هستند.

گزارش و عکس: زهرا داوودی

منبع:ایل بانو

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.