کد خبر: ۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار:۲۲:۲۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: در ابتدای فاز دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها (فروردین 93) فعالیت گسترده ای برای متقاعد کردن مردم به انصراف از دریافت یارانه توسط دولت به عمل آمد. علاوه بر وزرا و معاونین شان، استانداران و معاونین و مدیران ستادی استانداری ها و مدیران کل وزارتخانه ها و ادارات استانی، بسیاری از شخصیت های هنری و ورزشی هم وارد عرصه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): در ابتدای فاز دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها (فروردین 933) فعالیت گسترده ای برای متقاعد کردن مردم به انصراف از دریافت یارانه توسط دولت به عمل آمد. علاوه بر وزرا و معاونان شان، استانداران و معاونین و مدیران ستادی استانداری ها و مدیران کل وزارتخانه ها و ادارات استانی، بسیاری از شخصیت های هنری و ورزشی هم وارد عرصه شدند.

 

 صدا و سیما هم با تمام توان به ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه پرداخت. اما نتیجۀ کار چیزی نبود که دولت می خواست و پیش بینی کرده بود. بر اساس آمار منتشره کمتر از پنج درصد از متقاضیان دریافت یارانه در مرحله اول، از دریافت آن در مرحله دوم چشم پوشی کرده بودند .چرا؟

 

 مروری بر وعده های رئیس جمور حسن روحانی علت را روشن می سازد. روحانی وعده داده بود که در مدتی یک ماهه و صد روزه با اقدامات ضرب العجلی و فوری اقتصاد کشور را به گونه ای محسوس بهبود ببخشد آنچنان که مردم دیگر نیازی به دریافت یارانه نداشته باشند. اما مردم صرف نظر از اینکه آن وعده ها فقط وعده تبلیغاتی بودند یا حقیقتا برنامه ای تحقق نایافته دریافتند که وعده ها عملی نشده و آینده ای مبهم در انتظار آنان است که آیا در آینده به یارانه نقدی نیاز خواهند داشت یا نه؟ لذا در دو راهی ثبت نام یا انصراف از دریافت یارانه به وعده های روحانی اعتماد نکردند و ثبت نام کردند و اولین " نه" را در پرونده روحانی ثبت کردند.

 

حال که سه سال از زمان اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها می گذرد آن وعده ها دیگر به کلی رنگ باخته آنچنان که به یاد آوردن و تکرار آنها برای حامیان روحانی هم مشمئز کننده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.