کد خبر: ۱۲۶۴۶
تاریخ انتشار:۲۳:۲۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: هنگام وقوع غرق‌شدگی، به علت وضعیت احساسی خاصی که حاکم است، مردم نمی‌توانند از نجات عضو خانواده یا گروه دوستان خود که در آب غرق شده، خودداری کنند اما تجربه ثابت کرده است افرادی که برای نجات فرد غرق شده به درون آب رفته‌اند، خود نیز غرق شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): دکتر شهریار میرخشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توصیه‌های ایمنی جهت شنا در جریان سفرهای نوروزی و روز طبیعت، اظهار کرد: مهم‌ترین مساله این است که مردم از شنا کردن در اماکنی که شنا ممنوع است، جدا اجتناب و پرهیز کنند.

وی افزود: شنا کردن در محیط‌ ها و اماکن آبی غیر استخرها مانند سواحل رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، که توسط شهرداری، هلال احمر و سایر نهادهای ذیربط ایمن‌سازی شده و تیم نجات‌غریق نیز در این اماکن مستقر است، مانعی ندارد اما در خوزستان چنین محیط ها یا اماکن آبی را سراغ ندارم که ایمن‌سازی آن جهت شنای عموم انجام شده باشد و تیم نجات‌غریق نیز در این محیط‌ها مستقر باشند.

میرخشتی گفت: به جز استخرها، در سطح  استان خوزستان محیط یا اماکن آبی دیگری که برای شنای مردم دارای مجوز باشند، وجود ندارند و سایر محیط‌های آبی برای شنا، اماکنی ممنوع محسوب می‌شوند.

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان تصریح کرد: پس از نجات فردی که دچار غرق‌شدگی شده است، در وهله اول مهم‌ترین کار، انجام عملیات احیا است که قطعا باید توسط فردی آشنا به علم احیا انجام شود و در غیر این صورت باید سریعا با  اورژانس 115 تماس گرفته شود.

وی ادامه داد: معمولا افرادی که برای نجات یک فرد غرق شده به درون آب می‌روند، خود نیز غرق می‌شوند. بعضا مشاهده شده که به همین صورت دو تا سه نفر و گاه بیشتر، پشت سر هم در آب غرق شده و جان باخته اند. البته در چنین شرایطی به علت وضعیت احساسی خاصی که حاکم است، مردم نمی‌توانند از نجات عضو خانواده یا گروه دوستان خود که در آب غرق شده، خودداری کنند اما تجربه ثابت کرده است افرادی که برای نجات فرد غرق شده به درون آب رفته‌اند، خود نیز غرق شده‌اند.

میرخشتی گفت: بنابراین از مردم می‌خواهیم در صورتی که یکی از اعضای خانواده یا دوستان آنها، در آب غرق شد، با تسلط بر احساسات خود سریعا با هلال احمر یا آتش‌نشانی یا اورژانس تماس بگیرند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.