تاریخ انتشار:۱۹:۳۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
در پاسخ به بیانیه فرمانداری بویراحمد؛
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): اخیرا در پاسخ به یادداشت قبلی بنده، فرمانداری بویراحمد بیانیه ای صادر کرده است، که لازم می دانم چند نکته جهت تنویر افکار عمومی بیشتر باز شود:

الف) در بندی از این بندها آمده است که:

" اعضای هیات‌های نظارت علی القاعده نباید نسبتهای نسبی و سببی با کاندیداها داشته باشند و این اعضاء به معنای واقعی باید امین مردم بوده و با قول لین برخورد نموده و به همه احترام بگذارند و آخرتشان را بر دنیای دیگران مقدم بشمارند."

پاسخ:

در چندین و چند مورد نسبت به این موضوع ایراداتی وجود دارد(افرادی وجود دارد که ارتباط نزدیکی فامیلی بین آنها در این هیئت و کاندیداهای ثبت نامی وجود دارد)، آیا نیاز به اصلاح موضوع نیست که بازهم شائبه فامیلی به کاندیداها و این اعضاء برقرار نباشد؟

ب) در بند دیگری از این بیانیه آمده است که:

 "هیات‌های نظارت ارتباطی به فرمانداری ندارد و فرماندار هیچ نقشی در انتخاب اعضای این هیات ندارد."

پاسخ:

در حالیکه ماده 27 قانون انتخابات شوراها مصوب مجلس شورای اسلامی اعلام می دارد که:

معتمدان دعوت شده از سوی فرماندار و بخشدار و اعضای هیأت های اجرایی و نظارت از داوطلب شدن در حوزه انتخابیه مربوطه محرومند. استعفا از سمت های مذکور پس از قبول دعوت و شرکت در اولین جلسه تاثیری در این محرومیت ندارد.

بنابراین وقتی معتمدان توسط فرماندار انتخاب می شوند و سپس توسط معتمدان، اعضای هیئت نظارت انتخاب می شود این معنی را نمی دهد که فرماندار دخل و تصرف غیرمستقیم در این موضوع دارد؟

در صورتیکه سراسر کشور هم بهمین شکل است ولی چرا این بیانیه با صداقت به این موضوع که خارج از دسترس فرمانداری بویراحمد است جامع عمل نپوشانده است؟

 

ج) در حالیکه در متن این بیانیه آمده است که:

" زمان انتخاب هیئت اجرایی باید ۲۵ /۱۲ /۹۵ لغایت ۲۹ /۱۲/ ۹۵ تعیین گردد"

 پاسخ:

در حالیکه نایب رییس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کشور اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم بیان داشته است که:

30 اسفند زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراها تعیین شده که بر این اساس هیئت‌های اجرایی و نظارت کار خود را از 25 اسفند آغاز می‌کنند.

 

در لینک زیر هم این موضوع قابل استناد است:

http://shora96.ir/news/details/3316/۲۵-اسفند؛-آغاز-به-کار-هیئت‌های-اجرایی-و-نظارت-بر-انتخابات-شوراها

این در حالیست که این انتخابات در بویراحمد 29 اسفندماه برگزار شده است، آیا این موضوع شائبه نمادین بودن آن را با توجه با نزدیکی به تعطیلات نوروزی ایجاد نمی کند که همه سلایق امکان حضور را نداشته باشند؟

 

د) در بند 7 این بیانیه آمده است که:

 در انتخاب هیات اجرایی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد این مهم به خوبی رعایت شده و علاوه بر حضور همه علایق سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی در هیات اجرایی از طوائف مختلف نیز حضور دارند.

پاسخ:

نگارنده مطلب ابراز داشت که چرا ترکیب یکسانی از همه احزاب در این هیئت انتخاب نشده است، اینکه صرفا برای جلوگیری از اتهامات وارده بعد، چند نفر را برای رفع حاجت از جناح سیاسی خاصی بیاوریم بابری نسبیتی احزاب سیاسی نام دارد؟

و) در حالیکه مسئول بازرسی انتخابات شهرستان یک روز بعد از انتخابات منصوب می گردد، چطور در متن بیانیه ارسالی اذعان داشته اید که این جلسه با حضور مسئول بازرسی انتخابات برگزار شده است؟

آیا باز هم برای خواننده مطلب تشویش ایجاد نمی نماید؟

متن خبر 30 اسفند مربوط به انتصاب اعضای هیئت بازرسی انتخابات بویراحمد که در رسانه های منتشر شده است در زیر آمده است:

بنا بر پیشنهاد فرماندار بویراحمد آقایان؛ منوچهر محمدی رئیس بازرسی ستاد انتخابات بویراحمد، سید رحمان وفا نژاد دبیر بازرسی و اسماعیل رضایی به عنوان عضو بازرسی ستاد انتخابات  مشخص شدند.


بندی از بیانیه که نسبت به حضور مسئول بازرسی انتخابات اشاره می نماید:

انتخابات بدون کمترین حاشیه ای با حضور هیات نظارت شهرستان و نمانیده هیات نظارت استان، مسئول بازرسی انتخابات شهرستان در کمال آرامش و بدون هیچ مشکلی و یا اعتراضی برگزار گردید و تاکنون حتی یک نفر هم برای اعتراض به این فرمانداری مراجعه نکرده است.

ه) هیچگاه منکر خدمت بی منت مجموعه فرمانداری بویراحمد نیستیم، اما همواره معتقدیم که "زنده باد مخالف من". لذا امیدواریم سعه صدر و ظرف انتقاد پذیری خود را بالا ببریم و نسبت به این رویکرد که دهان ها را بسته نگه داریم دیدگاه مان عوض شود.

 
امیر ارسلان محمودی

فعال سیاسی اصلاح طلب استان


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.