کد خبر: ۱۲۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۳۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: منطقه تفریحی «شلالدان» در حدفاصل گچساران به باشت، مخمل سبزی است با درختانی سایه افکن که زیرپای مسافران نوروزی پهن شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): پژمان امیدی: کهگیلویه و بویراحمد ملقب به سرزمین چهار فصل و با ظرفیت های متنوع گردشگری همه ساله میزبان خیل عظیم گردشگران از همه نقاط کشور است.

یکی از پتانسیل های گردشگری استان ظرفیت های خدادی است که با تلفیق عناصر گوناگون، زیبایی بسیار مجذوب کننده ای را رقم می زند.

منطقه گردشگری شلال دان باشت با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شیراز به اهواز و با فاصله ی قریب به ۵۵ کیلومتر با شهرستان گچساران و فاصله ی ۱۱۳ کیلومتری با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک پتانسیل بسیار بالا در حوزه گردشگری است.

منطقه شلال دان باشت که در ۵کیلومتری شهر باشت قرار دارد، با فرارسیدن فصل بهار میزبان جمعیت بالایی از گردشگران نوروزی است.

 در روزگاری که زندگی شهری و انواع آلایندگی پیوست شده با آن آرامش و سلامت جوامع را با خطر روبه رو می کند انبوه درختان این منطقه با پوشش گیاهی متنوع  وسرسبز با صدای پیچش باد در میان علفزارها  نقطه عطفی برای رهایی از آلایندگی های شهری است.

منطقه شلال دان با قرار گرفتن در مسیری پر تردد و با داشتن جلوه ای بسیار زیبا  انبوهی از گردشگران را به خود جذب می کند تا با  گذراندن ساعتی در این منطقه تجربه ای خوش از طبیعت این منطقه داشته باشند.

 در این منطقه برای رفاه حال گردشگران امکانات و زیرساختهای مختلف گردشگری تعبیه شده است.

در این منطقه نشیمن گاه هایی برای اسکان مسافران ایجاد شده و این تفرجگاه برخوردار از برق، آب و... است.

اگرچه تعداد زیادی سرویس بهداشتی در این منطقه ایجاد شده است اما افزایش زیر ساخت ها و امکانات  گردشگری در این منطقه لازم است.

افزایش تعداد سکوها، ایجاد آلاچیق، افزایش سرویس های بهداشتی، افزایش ایمنی جاده و روشنایی در این منطقه می تواند به بهبود وضعیت گردشگری و رضایتمندی بیشتر گردشگران منجر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، استفاده از پتانسیل های گردشگری با توسعه و افزایش زیرساخت های گردشگری در مناطق هدف ارتباط مستقیم دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن صدها منطقه و ظرفیت گردشگری می تواند با بهره گیری از این توانایی ها و ایجاد زیرساخت ها به یکی از مهمترین  قطب های گردشگری کشور تبدیل شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
منطقه تنگ پیرزال تا سرفاریاب و سردسیر طسوج بهترین جا برای مسافران نوروزی بود و امسال هم رکوردشکنی کرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.