تاریخ انتشار:۲۳:۲۷ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد
عصر دنا: امضای الکترونیک نیز مانند امضاء دست نویس دارای آثار حقوقی احراز هویت امضاء‌ کننده سند و التزام ‌وی به مندرجات آن است و از طرف حاکمیت و توسط قانون حمایت می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با  خبرگزاری میزان، به نقش و تاثیر گواهی امضای الکترونیک اشاره کرد و گفت: صدور گواهی امضای الکترونیک در راستای ثبت آنی معاملات و ارایه خدمات الکترونیک ثبتی مطمئن در فضای مجازی انجام شده است.
وی گفت: با بهره‌برداری از گواهی امضای الکترونیک نیازی به ارسال برگه خلاصه معامله به واحد ثبتی نیست و اطلاعات الکترونیکی خلاصه معامله مجهز به امضای الکترونیک کفایت می‌کند و بدون نیاز به داده‌آمایی ، اطلاعات در بانک املاک سازمان تثبیت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امضای الکترونیکی نوعی رمزنگاری است، گفت: هنگامی که پیغامی از کانالی با امضای الکترونیکی برای شخص گیرنده ارسال می‌شود شخص گیرنده می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که همان شخص فرستنده پیغام را امضا کرده است و محتوای پیغام جعلی نیست.

محوری افزود: همچنین امضاهای الکترونیکی می‌توانند امضاهایی غیرقابل انکار را ایجاد کنند به این معنی که شخص امضاکننده نمی‌تواند ادعا کند که من متن مورد نظر را امضا نکرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد:‌ امضاء الکترونیک را می‌توان گواهی الکترونیکی دانست که در بردارنده‌ کد خصوصی،‌ کد عمومی و امضا است و سبب شناساندن فرد دارنده‌ آن به طرف مقابل است و این گواهی از سوی مراکزی صادر می‌شود که قانون تعیین و شرایط آن را اعلام کرده باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: امضاء الکترونیک نیز مانند امضاء دست نویس دارای آثار حقوقی احراز هویت امضاء‌ کننده سند و التزام ‌وی به مندرجات آن است و از طرف حاکمیت و توسط قانون حمایت می‌شود و امروزه اسنادی که دارای گواهی امضای الکترونیکی است همانند سایر اسناد کاغذی در ادله اثبات دعوا در محاکم پذیرفته می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: چنانچه نقش دفاتر در این خصوص تثبیت و رسمیت یابد اسناد ممضی ‌به امضایی که از ناحیه دفاتر اسناد رسمی تایید و صادر شده باشد به عنوان سندی مسلم‌‌الصدور و در حکم  اسناد رسمی است.

وی اظهار ابراز کرد: دفتر ثبت نام گواهی امضای الکترونیکی آغاز یک حرکت مثبت و سازنده است که ما را به سوی الکترونیکی شدن اسناد و معاملات سوق می‌دهد و گسترش آن در استان می‌تواند از سفرهای شهری کاسته و ارتباط افراد با یکدیگر در دنیای مجازی بدون نیاز به مسافرتهای کاری و تجاری و در منزل یا محل کار تسهیل و تجارت الکترونیک را رونق بخشد.

مدیرکل  ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: از مزایای بکارگیری امضای الکترونیکی، علاوه بر ارتقای امنیت و انکارناپذیری، امکان اطلاع از دستکاری اطلاعات است و اگر اطلاعات امضا شده کوچک‌ترین تغییری یابد در بررسی صحت امضا مشخص می‌شود که اطلاعات با امضا مطابقت ندارد؛ بنابراین با مکانیزم‌ امضای الکترونیکی، سیستم به طور اتوماتیک متوجه می‌شود که اطلاعات تغییر کرده است یا تغییر نکرده است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.