کد خبر: ۱۲۵۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۵۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
ابراهیم رضایی؛
عصر دنا: رصد رفتارهای آقای محمود احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که وی اصالت را به قدرت داده و آنچه بیش از هر چیزی برایش اهمیت دارد، «بازگشت به قدرت» است. لذا وی کاری خواهد کرد که در انتخابات 1400 امکان بازگشت به قدرت و پس گرفتن جایگاه سابق را داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): رصد رفتارهای آقای محمود احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که وی اصالت را به قدرت داده و آنچه بیش از هر چیزی برایش اهمیت دارد، «بازگشت به قدرت» است. لذا وی کاری خواهد کرد که در انتخابات 1400 امکان بازگشت به قدرت و پس گرفتن جایگاه سابق را داشته باشد.

احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد که ریاست جمهوری آقای حسن روحانی تداوم یابد چرا که اولاً روحانی به عنوان قطب مخالف یا مخالف‌ترین فرد روبروی احمدی‌نژاد شناخته می‌شود و او انتظار دارد که پس از پایان دوره روحانی و فاصله گرفتن جامعه از او، مردم به رئیس‌جمهور سابق رجوع کنند، چیزی بالعکس مدل 92 که کاندیدایِ آقایِ هاشمی برنده انتخابات شد. ثانیاً آقای احمدی‌نژاد نیک می‌داند که اگر یک اصولگرا رئیس‌جمهور بعدی شود به احتمال زیاد نه در 1400 و نه در هیچ زمان دیگری امکان بازگشت به قدرت را نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد اکنون بر موج عظیم نارضایتی از دولت سوار شده اما هر اصولگرایی که رئیس‌جمهور شود، با کار و خدمت خواهد توانست احمدی‌نژاد را در اذهان کمرنگ و کمرنگ کرده و پایگاه اجتماعی او را تصاحب کند. احمدی‌نژاد بخوبی از کارآمدی نیروهای ارزشی کشور مطلع است -چه که سال‌ها و بخش‌های موفق دولتش مدیون عملکرد همین‌ها بود-، در نتیجه طبیعی است که او دوست نداشته باشد یک انقلابی رئیس‌جمهور شود و همه تلاش خود را برای برهم زدن طراحی اصولگرایان بکار بندد.

 به همین خاطر او مزورانه مرد شماره دو جریان انحرافی را به میدان فرستاده تا هم مانع از ریزش هوادارانش به سمت نیروهای انقلاب شود و هم بدون هزینه از صحنه انتخابات کنار نرود. بر همین اساس قابل پیش‌بینی است که پس از رد صلاحیت احتمالی یار غار او، پالسی مبنی بر حمایت احمدی‌نژادی‌ها از روحانی فرستاده شود. ضمن اینکه نامه اخیر یار زلال! احمدی‌نژاد به رئیس دولت اصلاحات بر همین مبنا نوشته شده است.

از لحاظ فکری هم در میان کاندیداهای موجود و احتمالی در صحنه انتخابات، حسن روحانی بیشترین شباهت را به احمدی‌نژاد (در سالهای آخر ریاست‌جمهوری) دارد. ادب و ادبیات، ناکارآمدی، حاشیه‌سازی، قانون‌شکنی، گفتاردرمانی، نگاه لیبرالی در اقتصاد و فرهنگ، غفلت از مشکلات مردم، بداخلاقی، باندسالاری و... بخشی از زمینه‌های شباهت این دو است.

احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد که یک دولت ضعیف و ناکارآمد حاکم باشد تا در دوگانه «احمدی‌نژاد – روحانی» مردم به او رجوع کنند بنابراین عجیب نیست اگر احمدی‌نژاد در 29 اردیبهشت 1396 نام حسن روحانی را در برگ رای خود بنویسد

ابراهیم رضایی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
تحلیل جالبی نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
تحلیل کارشناسانه نیست اصولگرا یان امتحان خود راپس دادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
اتفاقا تحلیل درستی بود.اگر یک اصولگرا رییس جمهور شود شعارهای احمدی نژاد تا حد خیلی زیادی رنگ می بازد.ولی اگر روحانی باشد در دوره بعد که مجوز ورود به انتخابات دارد می تواند دقیقا کاری را کند که روحانی در دوره قبل کرد یعنی جلب آرای مردم با دوقطبی روحانی احمدی نژاد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار