کد خبر: ۱۲۵۱۷
تاریخ انتشار:۲۳:۲۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
رئیس سازمان امور عشایر کشور :
عصر دنا: رئیس سازمان امور عشایر از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به جامعه عشایری خبر داد و گفت: سه طرح بزرگ آموزشی و بهداشتی در مناطق عشایری اجرا می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): پیش از ظهر امروز نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس امور عشایر کشور ، مدیکل امور عشایر و معاون استاندار در استانداری این استان برگزار شد.

در این نشست رئیس امور عشایر کشور با بیان اینکه  سه طرح بزرگ شامل تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی در مناطق عشایری، طرح ارتقا سطح سواد، دانش و مهارت و طرح ویژه فرهنگی و مذهبی در مناطق عشایری اجرا می‌شود، افزود:کلیات طرح تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی در مناطق عشایری تصویب و جزئیات به بزودی هیئت دولت می‌رود.

کرمعلی قندالی ادامه داد:با اجرای این طرح خدمات بهداشتی را با تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی به مناطق برسانیم.

وی تصریح کرد: طرح ویژه فرهنگی و مذهبی تهیه و در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد که تمام مباحث فرهنگی به صورت تجمیعی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

قندالی ابراز کرد: طرح ارتقاء سطح سواد، دانش و مهارت در قالب یک برنامه به هیئت دولت رفت و مصوب و ابلاغ شد و در زمینه سواد رسمی تکالیفی مشخص شد.

رئیس امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه بزرگترین رویداد تاریخ سازمان امور عشایر ایران اجرایی شدن این سه طرح بزرگ است تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند اعتبارات زیادی نیست.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به مناطق عشایری توجه ویژه شد بیان کرد: طی دو سال گذشته 250 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با دوره برگشت 5 ساله با ضمانت به صورت ضمانت زنجیره‌ای به جامعه عشایری پرداخت شد.

قندالی ادامه داد: از سال 93 تاکنون 150 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای تقویت زنجیره گوشت به عشایر پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده سال آینده 30 میلارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و از محل صندوق توسعه ملی به عشایر پرداخت می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.