کد خبر: ۱۲۵۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار:۰۹:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان استان :
عصر دنا: نجات نیا گفت : برخی میگویند مهاجرت معضل است اتفاقا هجرت نخبگان برای تاثیر گذاری بیشتر مفید است رئیس پایانه های نفتی منطقه خارک ،مدیرعامل صاایران و یکی از موثرترین مدیران پروژه های سدسازی کشور از خطه چرام هستند و می توانند منشاء خدمات در سطح ملی و منطقه ای باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سیدفرزاد نجات نیا  در دومین همایش ملی توسعه پایدار پنجشنبه  در دانشکده صنعت و معدن چرام آغاز بکار کرد با اشاره به مفهوم" توسعه" که کلمه لوکس و بیشتر خاص کشورهایی مثل اتریش، بلژیک و سوئد...هست گفت: از چهره استان می شود فهمید که فاصله با توسعه پایدار زیاد هست وباید به بررسی یک سری مبانی و علل و عوامل عدم پیشرفت پرداخته شود و برای رسیدگی به دردهای مشترک میشود به سامان کار امیدوار بود اگر در سطوح پائین تر فرماندار، امام جمعه، سپاه و رئیس دانشکده در یک شهرستان همدل و هماهنگ باشند کار بهتر پیش خواهد رفت.

مشاور ستاد تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام  برخی فعالیت های  اقتصادی کشورهای همسایه را عنوان کرد و گفت: اکنون تولید ناخالص ترکیه ۷۰۰ میلیارد دلار که بخشی از آن صنعت جنگل بلوط و چوب و تامین مبلمان بازار جهانی حتی تولید شیرینی با برند بلوط هست ، استان ما ۸۷ درصد منابع طبیعی با پوشش بلوط را دارد. ایران ۲۲۷ هزار هکتار جنگل نخل دارد و کشوری مالزی با جمعیت ۲۵ میلیونی روغن پالم (نخل) ۱/۵ میلیارد چین  را  که حدود دو برابر درآمد نفتی ایران هست  تامین میکند.

نایب رئیس سابق شورای شهر دهدشت افزود:  اقتصادی استان توریسم، کشاورزی،دامداری،صنایع تبدیلی،صنایع پائین دستی نفت و گاز مثل پتروشیمی است اما در شرایط کنونی که سرمایه گذار سود برای او اصالت دارد و در کارهای بازرگانی و خدماتی با زحمت کمتر بهره بیشتر می برد، بخش صنعت ما برای او جذاب نیست و می‌شنویم می گویند توجیه اقتصادی ندارد.

 نجات نیا با اشاره به  پتروشیمی دهدشت که  بیش از چهار هزار روز قبل توسط نائب رئیس مجلس کلنگ زنی شد که ۱۰۰۰ روز بعد افتتاح شود،  تا سالان  فقط خاکبرداری شروع شد، یه عده کارشکنی می کنند و نمیگذارند جوان باتجربه بومی به عنوان مدیر اجرائی کار خود را شروع کند  تاکید کرد : باید دانشجویان و جوانان منطقه را توانمند کنیم که به ناتوری و نگهبانی در عسلویه افتخار نکنند.

وی در انتقاد از گزارش های آماری برخی دستگاهها عنوان کرد: در همین شهرستان چرام سائلی از آقای استاندار پرسید یک ملات تر نمی بینم، این یعنی سرمایه در گردش ضعیف است، عدم دست به دست شدن پول، نبود فیزیک پول و نقدینگی و سایه شوم رکود، این یعنی مغازه و بازار بیل و کلنگ و فرغون فروشی هم راکد است.

نایب رئیس سابق شورای شهر دهدشت افزود: یکی از صنایع پراشتغال صنعت ساختمان سازی است ، که بیشترین آیتم ها را برای  ایجاد اشتغال دارد ولی آرماتوربند از یک جا ،بتن ریز از افغانستان و...از جای دیگه میاد. این یعنی فرهنگ کار نداریم. البته فراموش نشود همه سیاستگزاران، حاکمیت، قوا، دولت و حتی ملت باید چاره اندیش و هرکس در بحث رونق اقتصادی سهمی دارند.

فعال فرهنگی ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در ادامه خاطر نشان کرد: صنعت توریسم که میتواند رونق اقتصادی خوبی ایجاد کند ولی ما در پازل و مثلث تورهای خارجی گردشگری مرکز کشور نیستیم، برخی آژانس های مربوطه ۱۸ روز اصفهان و فارس و یزد را در برنامه دارند در حالی که میتواند جاذبه های گردشگری منابع طبیعی و میراث فرهنگی  استان در برنامه قرار بگیرد. در شهر یزد فقط یک هتل ارگ در ماه ۲۰۰۰  گردشگر اسکان داده می شود و شیرینی حاج خلیفه یزد بیش از یک و نیم میلیارد درآمد دارد.

  نجات نیا با اشاره به اینکه  نیروهای سیاسی چند استان شاخص کشور که با سلیقه های فکری متنوع در کنار کار ملی عایدی قابل توجهی برای استان خودشان دارند گفت :نیروی انسانی استان ما فدائیان جریانات سیاسی کشور شده  است .

دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان استان خاطر نشان کرد: برخی میگویند مهاجرت معضل است اتفاقا هجرت نخبگان برای تاثیر گذاری بیشتر مفید است و مطلع هستید رئیس پایانه های نفتی منطقه خارک که ۹۵ درصد صادرات نفت از خارک است،مدیرعامل صاایران و یکی از موثرترین مدیران پروژه های سدسازی کشور از خطه چرام هستند و می توانند منشاء خدمات در سطح ملی و منطقه ای باشند.

 نایب رئیس سابق شورای شهر دهدشت گفت: صیفی جات ما میتوانست از مرز شلمچه بازار عراق را بدست بگیرد، واگر هندوانه و گوجه ما پشت مرز فاسد شود سوء تدبیر مدیریتی است.

  وی در پایان نامگذاری سال توسط رهبر فرزانه انقلاب بنام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، را حکیمانه خواند و تاکید براقتصاد درون زا مبتنی بر آموزشهای خانوار و بومی سازی فعالیت های اقتصادی زود بازده را اولویت کنونی منطقه دانست.




 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
مقیم تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
دوغ وراسی میل بفرمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
استانی که جنابعالی بعنوان مسئول نخبگانش هستی، انتظاری بیشتر از این نیست. یکی از فعالیتهای نخبگانی خود را ذکر کنید و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
عصر دنای عزیز
کامتها را گزینشی پخش میکنید. در حالی که توهین نشده بود. میخواهیم مردم بدانند مسئول نخبگان استانشون از کجا مدرک گرفته و تا کنون چه فعایت نخبگانی از خودش نشون داده. کسی که مسئولیت نخبگان میپذیره، لاقل باید یه هنری از خودش نشون داده باشد.
در مملکت ما نخبگان بیکارند و پخمگان شاغل.
سرزمینی که «پخمِگانش» شاغل باشند! ، و «نخبگانش» بیکار!؛

صادراتش «متفکر» باشد! ، و وارداتش«مخدر»!؛

«قبرهایش» خریده شوند! ، و «مغزهایش»فروخته!؛

گورستان تاریخ است ، نه سرزمین زندگان…!!
مدیر پایگاه تایید این نظر به معنی تایید همه بخش های آن نیست و مخاطبان می توانند نظرات خود را در این خصوص بیان کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
دانشگاه آزادیاسوج
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
چرا ایشون باید مسئول نخبگان استان باشن مسئول نخبگان باید فردی نخبه یا حداقل بامدرکی درستوحسابی باشه نه اینکه یه مداح مسئول نخبگان باشه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
آخرین اخبار