کد خبر: ۱۲۵۰۷
تاریخ انتشار:۰۷:۱۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
عصر دنا: دیدار حساس تیم های فوتبال یوونتوس و میلان با برتری نزدیک شاگردان آلگری در ثانیه های پایانی خاتمه یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): تیم یوونتوس از هفته ۲۸ رقابت های سری آ، میزبان تیم میلان بود که در ثانیه های پایانی از روی نقطه پنالتی، دوناروما را مغلوب کرده و به پیروزی دراماتیک 2-1 دست یافت.

درحالیکه تا ثانیه های پایانی بازی، جیانلوئیجی دوناروما با سوپرواکنش های خود روسونری را به یک امتیاز خارج از خانه نزدیک کرده بود، ضربه پنالتی پائولو دیبالا، او را ناکام گذاشت و فاصله بانوی پیر با سایر رقبا را در صدر جدول افزایش داد. میلان هم با ۵۰ امتیاز در رده هفتم باقی ماند.

دقیقه '۴: اولین خطر جدی مسابقه را شاگردان آلگری ترتیب دادند؛ ضربه زمینی پیاتسا با واکنش عالی دوناروما برگشت داده شد و ضربه برگشتی از سوی خدیرا بلوکه شده و به کرنر رفت.

دقیقه '۱۶: پائولو دیبالا با حرکتی خوب وارد محوطه میلان شد و بعد از سر توپی که زاپاتا را جا گذاشت، نقش بر زمین شد و توپ مقابل پای پیاتسا قرار گرفت تا ضربه زمینی و خطرناک او از کنار دروازه به بیرون برود؛ در این صحنه آقای ماسا اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه '۲۴: این بار نوبت شوت زنی هیگواین بود که از داخل محوطه ضربه اش را زد اما باز هم دوناروما مثل سدی محکم مقابل این ضربه هم ایستاد و آن را دفع کرد.

دقیقه '۳۰ (۱-۰)(مهدی بن عطیه): بالاخره حملات یوونتوس نتیجه داد؛ پاسکاری ها پشت محوطه با پاس در عمق و چیپ زیبای کوادرادو به بن عطیه پیش تاخته همراه شد تا این مدافع پس از کنترل توپ با سینه، با شوت روی پا دروازه دوناروما را باز کند.

دقیقه '۳۴: ضربه ایستگاهی ارسالی بازیکنان یووه از سمت راست با دفع ناقص زاپاتا، مقابل پای خدیرا قرار گرفت اما ضربه هافبک آلمانی در میان نگاه های دوناروما از کنار دروازه به بیرون رفت؛ تاکنون شاگردان مونتلا حمله ای جدی روی دروازه بوفون نداشته اند.

دقیقه '۴۳ (۱-۱)(کارلوس باکا): روسونری به گل تساوی دست یافت؛ روی پاس در عمق دلوفئو، باکا از تله آفساید گریخت و در موقعیت تک به تک خیلی سریع با یک ضربه بغل پای راست، توپ را از میان پاهای بوفون وارد دروازه کرد تا نیمه اول با تساوی ۱-۱ به پایان رسد.

دقیقه '۵۲: اولین حمله جدی نیمه دوم نیز توسط بیانکونری ترتیب داده شد؛ نفوذ دیبالا از سمت چپ و پاس عرضی او به داخل محوطه با ضربه خدیرا همراه شد که دوناروما به شکلی ناقص توپ را دفع کرد اما آخرین مدافع میلان از روی خط دروازه توپ را برگشت داد.

دقیقه '۵۸: روی ضربه سر هیگواین و اشتباه دیشیلیو، توپ در سمت راست محوطه میلان نصیب پیاتسا شد اما ضربه زمینی این بازیکن کرواتا به شکلی خطرناک و با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه '۶۰: ارسال پیانیچ از سمت چپ به داخل دروازه میلان از همه عبور کرد و با واکنش ضعیف دوناروما که نزدیک بود برای او گران تمام شود، توپ به تیر افقی برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه '۷۳: دوناروما باز هم یووه را ناکام گذاشت؛ ابتدا پاس در عمق دیبالا برای خدیرا و شوت این بازیکن از سمت راست محوطه با واکنش خوب نوجوان ایتالیایی برگشت داده شد و در ادامه ضربه آکروباتیک هیگواین نیز با نوک انگشتان دوناروما راهی کرنر شد.

دقیقه '۷۵: روی پاس به عقب اشتباه بن عطیه، دلوفئو تنها یک قدم تا رسیدن به توپ فاصله داشت اما بوفون سراسیمه و با پا این توپ را راهی اوت کرد.

دقیقه '۲+۹۰: سوسا با تکلی خطرناک روی پای آساموا، کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا روسونری چند دقیقه باقی مانده را ۱۰ نفره دنبال کند.

دقیقه '۳+۹۰: آخرین حمله بانوی پیر به خطرناک ترین شکل ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت؛ ارسال بونوچی از سمت راست به روی دروازه، باز هم با یک ضربه آکروباتیک زیبا از سوی هیگواین همراه شد که توپ در چارچوب نبود.

دقیقه '۴+۹۰: این بار ارسال آلوز به روی دروازه، از روی سر مدافع میلان عبور کرد و روی نقطه پنالتی، با کنترل سینه و ضربه قیچی هیگواین همراه شد که باز هم دوناروما، ناجی دروازه میلان شد و توپ را به شکلی عالی برگشت داد.

دقیقه '۶+۹۰ (پائولو دیبالا): بازی به دراماتیک ترین شکل ممکن به نفع یوونتوس پایان یافت؛ ضربه پنالتی اعلام شده توسط آقای ماسا، توسط دیبالا و علیرغم شیرجه درست دوناروما وارد دروازه شد تا اشک های دروازه بان جوان، پایان تلخ و شیرین این بازی زیبا برای هر دو تیم باشد.

تیم یوونتوس با این برد خانگی ۷۰ امتیازی شد و با اقتدار در صدر جدول باقی ماند. رم با ۵۹ امتیاز نزدیکترین تعقیب کننده این تیم به حساب می آید.

تیم میلان نیز با ۵۰ امتیاز در رده هفتم جدول باقی ماند.

منبع: وب سایت برنامه نود
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.