کد خبر: ۱۲۵۰۶
تاریخ انتشار:۰۷:۱۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
عصر دنا: همزمان با نزدیک شدن به روز محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، شمار متحصنان در اطراف منزل ایشان، افزایش قابل توجهی یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از رسانه‌های بحرینی، همزمان با نزدیک شدن زمان محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین، این کشور صحنه اعتراضات و ناآرامی است.

بر اساس این گزارش، شمار تحصن کنندگان در میدان الاعتصام در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم افزایش قابل توجهی یافته است.

رژیم آل خلیفه ادامه محاکمه شیخ عیسی قاسم را به روز سه‌شنبه آینده موکول کرده است که این روز مصادف با ششمین سالروز حمله نظامیان سعودی و اماراتی به بحرین برای کمک به رژیم آل خلیفه در سرکوب انقلاب مردم این کشور است.

امروز جمعه هزاران نفر از شهروندان بحرینی در اعتراض به ادامه محاکمه شیخ عیسی قاسم و اقدامات رژیم تظاهرات کردند.

گروه‌های بحرینی ضمن اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در روز سه‌شنبه، از مردم خواستند که در این روز از خرید و سفر خودداری کرده و به خیابان‌ها و میادین بیایند.

حکومت بحرین 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به نام‌های «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

وزارت کشور بحرین در تاریخ 31 خرداد با ادعای این‌که این روحانی برجستۀ شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.