کد خبر: ۱۲۴۷۹
تاریخ انتشار:۲۱:۴۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
عصر دنا: وجود چاله چوله ها و دست اندازهای فراوران در جاده ارتباطی چرام - سرفاریاب به سمت جلیل و بابکان و یاسوج در حالی همچنان به دلیل بی توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به قوت خود باقی است که تنها 10 روز دیگر نوروز 96 فرا می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): وجود چاله چوله ها و دست اندازهای فراوران در جاده ارتباطی چرام - سرفاریاب به سمت روستاهای  جلیل و بابکان و شهر یاسوج در حالی همچنان به دلیل بی توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به قوت خود باقی است که تنها 10 روز دیگر نوروز 96 فرا می رسد.

استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل برخورداری جاذبه های گردشگری و مناظر زیبای طبیعی همه ساله در ایام نوروز پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است همواره از نداشتن جاده های ارتباطی مناسب برای تردد مردم ، مسافران و گردشگران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.

جاده های ارتباطی این استان با وجود کوهستانی بودن و مناظر زیبای اطراف انها اما به دلیل کم عرض بودن ، شیب تند، نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی و وجود چاله چوله ها و دست اندازهای فراوان به ویژه در شب باعث بروز تصادفات ناگواری می شود .

یکی از جاده های ارتباطی که محل تردد بسیاری  ازخودرهایی است که به سمت شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در حرکت هستند یا بالعکس از این شهرستان ها به سمت یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قصد مسافرت دارند جاده ارتباطی چرام، سرفاریاب - باغچه سادات به سمت روستاهای جلیل و بابکان و شهر یاسوج است.

این جاده به دلیل کوهستانی بودن و داشتن مناظر طبیعی برای گردشگران و مسافران لذت بخش بوده اما به دلیل مسافت کوتاه تر نسبت به جاده بابامیدان به سمت باشت و چرام  از سوی رانندگان برای جابجایی مسافران انتخاب می شود.

بخش هایی از این جاده ارتباطی هرچند در ماه های اخیر توسط مسئولان زیر سازی و آسفالت شد اما در طول مسیر یاسوج به سمت سپیدار، جلیل و بابکان - سرفاریاب تا چرام دست اندازها و چاله چوله ها فراوان و خطرناکی وجود دارد که همچنان به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه به قوت خود باقی مانده است.

مسئله ای که مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد باید به آن توجه کنند فرا رسیدن سال جدید و ورود خیل هزاران گردشگر به استان است که از این جاده ارتباطی عبور خواهند کرد و اگر این جاده با این دست اندازها و چال چوله های خطرناک همچنان بدون هیچ تدبیری رها شود در ایام تعطیلات عید باید شاهد تصادفات ناگواری در آن باشیم .

بسیاری از رانندگانی که در  این جاده ارتباطی تردد می کنند در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس از وضعیت چاله چوله های آن اظهار نارضایتی کرده و خواستار آسفالت و ترمیم این جاده شدند.

باید دید مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ایام باقی مانده از سال جاری فکری به حال چاله چوله ها و گودال های عمیقی که در سطح این جاده ارتباطی وجود دارد خواهند کرد یا پس از وقوع تصادفات متعدد و جان باختن تعداد زیادی از گردشگران و مسافران در این جاده از خواب زمستانی بیدار می شود.


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.