کد خبر: ۱۲۳۸۶
تاریخ انتشار:۲۰:۵۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
عصر دنا: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند و آژانس نیز به نظارت و راستی‌آزمایی آن ادامه می‌دهد گفت: برجام مؤثر و کارساز بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): فارس، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» در خصوص لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سازمان فنی است و تمرکز ما بر حقایق است. ایران توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به نظارت و راستی‌آزمایی توافق را ادامه می‌دهد بنابراین ما حدس و گمان نمی‌زنیم و چیزی برای نگرانی نداریم و با آمریکایی‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که آیا با مقامات دولت ترامپ دیدار و رویارویی داشته است، گفت: «نه هنوز، اما امیدوارم که به زودی با آقای تیلرسون تماس داشته باشم و اطمینان دارم که به زودی چنین تماسی برقرار شود».

آمانو در پاسخ به این سؤال مجری بی بی سی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای ایران مؤثر بوده است و شما از توافق مطمئن و خرسند هستید، گفت: «بله، ما برای یکسال است که توافق را اجرا کردیم و این توافق به نوعی اجرایی شده است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اولویت برتر آژانس گفت: «در واقع توافق با ایران و اجرای آن بسیار مهم است اما مسئله کره شمالی را نیز داریم».
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.