کد خبر: ۱۲۳۶۸
تاریخ انتشار:۲۰:۳۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
عصر دنا: شهردار یاسوج به تمکیل پروژه مهم پارک چشمه نباتی در شمال خاوری پایتخت طبیعت ایران اشاره کرد و گفت: عملیات تکمیل و بهره برداری این پروژه رو به پایان بوده و امیدواریم تا پایان سال بیشتر عملیات اجرایی این پارک به پایان برسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمدعلی جاوید  در گفتگو با خبرنگاران به احیاء پارک زیبای چشمه نباتی در شمال خاوری پایتخت طبیعت ایران اشاره کرد و گفت:مرحله اول اجرای این پارک از قبیل ایجاد باغ تفریحی، رستوران سنتی، نصب آلاچیق، روشنایی ،پارکینگ، زمین بازی کودکان،فضای استراحت،نصب نیمکت و فضای سبز است.

وی با بیان اینکه برای شتاب بخشی در روند کار اجرایی این پروژه برخی از ظرفیت های موجود در این پارک و فضاهای مربوط به شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده است،بیان کرد:باغ گردو با هدف ایجاد فضایی خدماتی، تفریحی و سیاحتی برای شهروندان و گردشگران در ضلع جنوبی پارک چشمه نباتی ایجاد می شود.

شهردار یاسوج پارک چشمه نباتی را ظرفیت مطلوبی در بخش گردشگری و خدماتی برای شهروندان و گردشگران پایتخت طبیعت دانست وتصریح کرد:با بهره برداری از این طرح مسافران و گردشگران از خدمات رفاهی مناسبی برخور دار خواهند شد.

جاوید به تکمیل برخی از زیر ساختهای این پارک اشاره داشت و گفت:پارک چشمه نباتی در سال 89 با  مساحتی  بالغ بر 11 هکتار به بهره برداری رسید که بعد از پارک ساحلی و ولایت یکی از مهمترین مکان های تفریحی برای مردم شهر یاسوج و گردشگران محسوب می شود.

وی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همه دستگاه‌ها و شهروندان دانست و افزود: نباید فکر کنیم مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی تنها بر عهده اداره منابع طبیعی است، بلکه دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و شهرداری نیز می‌توانند نقش موثری در حفاظت از این منابع ایفا کنند.

لازم به ذکر است :پارک چشمه نباتی منطقه ای زیبا در شمال پایتخت طبیعت و در نزدیکی تنگه زیبای ابشار بوده که دارای چشم اندازهایی زیبا است که با هدف رفاه حال شهروندان ایجاد شده و بدون تردید بعد از تکمیل آن می تواند نظر تعداد زیادی از گردشگران و همچنین مردم شهر یاسوج را برای گذران اوقات فراغت و تفریح به خود جلب نماید.

 منطقه زیبا و طبیعی "چشمه نباتی" همچون نگینی زیبا در وسط شهر یاسوج واقع شده که دارای چشمه ای پر آب ، زلال و زیبا که به واسطه وجود همین چشمه "چشمه نباتی" نامیده می شود.

چشمه هایی که روزگاری نه چندان دور مهمترین منطقه تفریحی طبیعی شهر یاسوج بود و منبع تأمین آب کشتزارهای حاصلخیر مناطق روستایی اطراف یاسوج نظیر "تل زالی "، "زیرتل "و" دولت آباد" راتأمین می کرد.

خبر خوشی که شهردار یاسوج در آخرین روزهای 94به اهالی منطقه سالم آباد داد تکمیل و احیاء این پارک زیبا تا سال 95 بوده که این مهم با عملیات های گسترده شهرداری برای احیاء این پارک در حال به پایان رسیدن است.

 
 
 
 
 
 
 
منبع:بویرخبر
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.