کد خبر: ۱۲۲۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۲۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
عصر دنا: جمعی از کارگران ساختمانی شهر یاسوج قبل از ظهر امروز مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اعتراض کردند و به عدم توجه درخواست های خود از طرف مدیرکل اعتراض داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ، جمعی از کارگران ساختمانی شهر یاسوج قبل از ظهر امروز مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اعتراض کردند و به عدم توجه درخواست های خود از طرف مدیرکل اعتراض داشتند.

این کارگران عنوان کردند که حضور اتباع خارجی در شهر یاسوج باعث شده است که بیکار بمانند و تشکل های کارگری و مدیرکل تعاون و کار استان نیز به این درخواست ها توجه نکرده و مشکل آنها را مرتفع نمی کنند.

این کارگران با بیان اینکه در تمامی کارهای ساختمانی بزرگ در استان و به خصوص شهر یاسوج کارفرمایان از کارگران خارجی به خصوص اتباع افعانی استفاده می کنند، خواستار توجه مسئولان به درخواست هایشان شدند.

حضور کارگران مقابل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با انتقاد شدیدی از مسئولان ک این سازمان همراه شد.

بنا بر این گزارش، این کارگران که به شدت از مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلایه داشتند خواستار رسیدگی مسئولان به درخواست های خودشان شدند.

این کارگران از طایفه خاصی بودند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اعتراض این کارگران واکنش نشان داد و گفت: این کارگران از یک گروه و طایفه خاصی بودند و به قصد اعتراض  نسبت به کار و اتباع بیگانه نیامده بودند.

صابر مظاهری افزود: زمان اعتراض این کارگران شخصی با من تماس گرفت و گفت این افراد از یک طایفه خاص بودند، اگر هم نسبت به اتباع بیگانه اعتراض دارند، طبق قانون از کارفرمایانی که این نوع کارگران را به بکار گیرند به شدن برخورد می شود.

وی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه در استان و کارهای ساختمانی غیر مجاز و ممنون است، ادامه داد: اجازه نمی دهیم هیچ کارفرمایی بدون اینکه کارگر پروانه و روادید داشته باشد کار انجام دهد مگر اینکه از دید این سازمان مخفی بماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارگر اعتراض کننده از انجمن ها و صنف های کارگری نبودند، تصریح کرد:  با انجمن های صنفی کارگری تماس گرفته شد و آن ها گفتند که ما اعتراض نکردیم، پس نشان می دهد که این افراد، عده خاصی بودند  که این کار را انجام دادند.

صابر مظاهری در پایان اضافه کرد: اولین بار بود این کارگران اعتراض کردند، هم اکنون هم در حال بررسی هستیم  که این افراد چه کسانی بودند.

 
 

منبع: صبح زاگرس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اینها تنها گوشه ای از اتش زیرخاکستر نارضایتی از اداره کل کار استانت می باشد
بیچاره کارگران بی نوا
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
مدیران کلی که با عدد 74مانوسند خروجی ببیش از این ندارند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
آقای مدیر کل شما که می فرماییید از طایفه ای خاص بودند بعد می گید اولین بار هست که کارگران اعتراض کردند بالاخره کارگرهستند یا از طایفه ای خاص؟
گچساران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
با مدیرانجمن تماس گرفتم گفت ما اعتراض نداریم
عجب توجیهی
انجمن دها هزار عضور دارد و مدیرش هم پیاله شما
به روباه گفتن کی شاهدته گفت ………
پاسخ دادن
گچساران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
شما كه مجموعه خود را نمي توانيد مديريت كنيد چگونه مي خواهيد جامعه بزرگ كارگري را حمايت كنيد؟؟
گچساران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
از مجموعه ورزشي بنويسيد كه بايد دراختياركارگران مظلوم باشد اما اجاره داده شده و معلوم نيست مال الاجاره آن دركجا مصرف مي شود/
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار