کد خبر: ۱۲۲۳۱
تاریخ انتشار:۲۳:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
رئیس انجمن نمایش استان مطرح کرد؛
عصر دنا: رئیس انجمن نمایش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت تئاتر استان در کشور مطلوب است و همیشه اوقات در جشنواره فجر ،استان ما نماینده داردو به همین خاطر در کشور برند هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): اردشیر کیانی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در زمینه استعداد ،پشتکار ،همت تئاتر استان در سطح کشور بی نظیر ، اما زیر ساخت ها به شدت ضعیف است ،کمبود پلاتو ها در کهگیلویه و بویراحمد متناسب با وضعیت خوب تئاتر نیست.

کیانی ادامه داد:به لحاظ تحصیل کرده ،یکی از استان های خوب کشور در رشته نمایش هستیم ،اما به دلیل عدم امکانات مناسب تحصیل کرده های نمایش استان ،به ناچار در دیگر استان ها فعالیت می کنند.

وی با انتقاد از متولیان فرهنگ و هنر در استان عنوان کرد:نیروهای هنرمند را در این استان جذب نمی کنند،برنامه دراز مدت فرهنگی در حوزه نمایش ارائه نداده ایم، که از خروج تحصیل کرده ها جلوگیری کنیم.

دانش آموخته رشته کارگردانی سینما به مشکلات حوزه نمایش اسان اشاره کرد و گفت:یکی از مشکلاتی که تاکنون گریبانگیر حوزه نمایش استان بوده اینکه در بحث آموزش نواقصاتی دیده می شد که اکنون شروع کرده ایم و بنا داریم با حضور آقای اصغر همت ،چند دوره کارگاه آموزشی برگزار کنیم و از امسال سعی بر این است که بنا به ضروریات فعالیت در مرکز استان تئاتر به صورت مداوم در یاسوج بدون تعطیلی وجود داشته باشد و در دیگر شهرهای استان اجرای عمومی داشته باشیم.

رئیس انجمن نمایش استان در ادامه به برنامه نمایش تئاتر ها در استان اشاره کرد و ادامه داد:در سالن تئاتر شهر در یاسوج از ۲۶ بهمن لغایت ۳۰ بهمن اجرای نمایش "رمان سم پاشی ” به کارگردانی آقای داوود پارسا صورت گرفت و در همین زمینه نمایش "در راه آبادی”به کارگردانی مهرداد علی پور از تاریخ ۳ اسفند لغایت ۷ اسفند،نمایش "اسب چشمه”به کارگردانی کرم الله سلیمانی از ۱۰ اسفند لغایت ۱۵ اسفند،نمایش "چاقوی دسته چرمی”به کارگردانی محمد خالقی از تاریخ ۲۳ اسفند تا ۲۷ اسفند در سالن تئاتر شهر یاسوج اجرا خواهد شد.

اردشیر کیانی گفت:”در همین بین نمایش "خمیازه کش دار” به کارگردانی حمزه نام آور در گچساران و کار آقای سلیمانی در دهدشت به اجرا درامد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از متولیان بودجه در استان به دلیل تخصیص اعتبار برای تجهیز سالن های تئاتر شهرهای دهدشت و گچساران گفت:مدیران محترم در سازمان برنامه و بودجه لطف کردند و برای تجهیز سالن های  تئاتر در  دهدشت و گچساران به ترتیب  مبلغ ۲۰۰  و ۳۰۰میلیون تومان کمک کردند ،اما انتظار می رفت که برای سالن تئاتر یاسوج مرکز استان نیز توجهی داشته باشند که متاسفانه هیچ کمکی در این زمینه به سالن تئاتر استان نشد در صورتیکه اکثر برنامه های استانی و کشوری در این سالن اجرا می شود.

کیانی به جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی اشاره کرد و افزود:هرساله آیین های نمایشی فرهنگ رضوی در استان برگزار می شود ،اما متاسفانه  به عنوان یک برند ملی به آن توجه نمی شود و دستگاههای  متولی فرهنگ در استان تفاهم خاصی در این بین با اداره فرهنگ و ارشاد ندارند.

رئیس انجمن نمایش استان ضمن انتقاد از رسانه های استان به دلیل کم کاری و عدم پوشش برنامه های نمایش و دیگر مسائل هنری ،اضافه کرد:امیدواریم یک وفاق ملی بین دستگاههای متولی فرهنگ در استان بوجود آید و ما این آمادگی را داریم که در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

اردشیر کیانی با اشاره به اینکه خواستگاه عام در مسائل فرهنگی و هنری اداره فرهنگ است گفت:ما این توان را داریم که بزرگان هنری را به استان دعوت کنیم ولی همه این ها مستلزم اعتبارات کافی است ،هر چند از آقای استاندار انتظار بیشتر از این می رفت که به مقوله فرهنگ و نمایش توجه حداقلی داشته باشد،اگر چه خود ما نیز تا کنون به ایشان مراجعه نکرده ایم.

کیانی بزرگترین مشکل اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد را همجواری با اداره کل دانست و عنوان کرد:به دلیل همسایگی با اداره کل در خیلی از جاهها اداره فرهنگ بویراحمد دیده نمی شود اما دیگر شهرستان ها این مشکل را ندارند.

وی با انتقاد از نمایندگان استان گقت:در پی بی توجهی نمایندگان به فرهنگ و هنر به این نکته بسنده می کنم که در سفر اخیر وزیر محترم فرهنگ به استان حتی یکی از نمایندگان ایشان را همراهی نکردند حالا شاید یکی از نمایندگان عذر موجه داشته باشد اما از دو نماینده دیگر بیشتر از این انتظار می رفت،وقتی خودمان بی توجهی می کنیم چه توقعی از دیگران می رود،هر چند که اثر گذاری هنرمندان وزیر را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود.

کیانی در پایان ضمن تقدیر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان گفت:جناب دهبانی زحمت های فراوانی را طی مدت ریاست خود کشیده اند و با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور بیشتر از آنچه که انتظار می رفت به فرهنگ و هنر کمک کردند.

فصلی نو/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.