کد خبر: ۱۲۱۸۱
تاریخ انتشار:۱۳:۵۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: هنوز کاروان نخست وزیر سوئد در تهران بود که مدیر اجرایی شرکت اسکانیای سوئد حرف‌های جالبی زد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
کیهان:روز25 بهمن،پس از آنکه هیئت اقتصادی سوئد از کارخانه‌ای که قطعات کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا را مونتاژ می‌کند بازدید کرد و در حالیکه عده‌ای خوش بینانه منتظر اظهارنظرهایی حاکی از گسترش روابط اقتصادی بودند، هنریکسون مدیر اجرایی اسکانیا به خبرگزاری سوئدی گفت: تجارت با ایران همچنان در ریسک و خطر جدی است چرا که تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان باقی مانده است، تحریم‌هایی که بر مبادلات مالی به شدت تأثیر می‌گذارد. اکثر بانک‌ها نمی‌خواهند در برابر جریمه‌های سنگین آمریکا ریسک کنند و ترجیح می‌دهند مبادلات بانکی با ایران انجام ندهند.
 
هنریکسون، گفت: این اصلا مسئله مخفی نیست که ما مشکل تجارت و مبادله با ایران داریم. اگر ما می‌خواهیم بازار ما با ایران رشد کند باید کانال‌های بانکی با ایران باز شود. 
 
هنریکسون سپس از موضع بالا افزود:«ما می‌توانیم مهارت‌هایمان را در مدیریت و تربیت و آموزش ارائه دهیم. ما می‌خواهیم برای بهبود محیط زیست و سلامت جاده‌ها در ایران اقدامی بکنیم »
 
 همین اظهارات به قدر کافی گویای آن است که سوئدی‌ها هم در عقد قرار داد با ایران،برخلاف خوش خیالی دولتمردان،به آمریکا نگاه می‌کنند نه به برجام!
وقاحت اروپایی!
 
اما ماجرا از این هم بدتر شد!وقتی که سوئدی‌ها با پایان مهمان نوازی ایرانی‌ها به خانه برگشتند و تصمیم به تحریم ایران گرفتند! شاید باورش برای هیچکس آسان نباشد اما حقیقت این است که آنها بعد از بازگشت به خانه،به بهانه نقض حقوق بشر  تصمیم به تحریم ایران گرفته‌اند و از دیگر کشورها هم برای همکاری در نگارش متن این تحریم تازه دعوت به همگاری کرده اند!
 
ماجرا از این قرار است که  روز پنجشنبه  نماینده سوئد در سازمان ملل در نطقی کوتاه کشورهای جهان را به جلسه مشورتی دعوت کرد. جلسه‌ای که قرار است در آن قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تدوین شود! این جلسه قرار است بیستم اسفند ماه برگزار شود یعنی کمتر از 20 روز بعد از سفر مقامات ارشد سوئد به تهران و آغوش گشودن دولت یازدهم برای آنها!
 
روز گذشته نماینده سوئد در سازمان ملل در نطقی کوتاه به عنوان عضو مرکزی این سازمان کشورها را به جلسه مشورتی تهیه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران که در تاریخ ده مارچ برگزار می‌شود دعوت کرد. این کشور با ارائه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران قصد دارد فشارهای سازمان‌های ضد ایرانی - که به خاطر حضور مقامات این کشور با حجاب اسلامی در ایران خبر ساز شده بود - را اندکی بکاهد
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار