کد خبر: ۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار:۱۳:۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
انتظارات ترکان برآورده شد:
عصر دنا: در اولین سال اجرای برجام، ۶۲۲ تن انواع سس برای چاشنی مواد غذایی وارد کشور شده است؛ ضمن آن که از واردات آبگوشت هم نباید به راحتی عبور کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): بر اساس آمار گمرک، کشورهای اسپانیا، هلند، آلمان، تایلند، ایتالیا، ترکیه، عمان، مجارستان، مالزی، آفریقای جنوبی و امارات کشورهای صادرکننده سس به ایران در ۱۰ ماهه سال ۹۵ بوده‌اند. ارزش سس‌های وارداتی به کشور در سال جاری ۲۲٬۲۳۶٬۹۹۲٬۹۷۰ ریال اعلام شده است.

هلند، آلمان، تایلند و ایتالیا به ترتیب بیشترین حجم صادرات سس به ایران را به خود اختصاص داده‌اند.
 
 آبگوشت و سوپ هم وارد کردیم/ واردات ۶۲۲ تن «سس» پس از برجام+ جدول/////////لطفی

یک آمار جالب توجه دیگر، واردات یک محموله 27 تنی سوپ و آبگوشت و فرآورده هاي مربوط به آنها به کشورمان از مقصد مالزی بوده است. ارزش این محموله ۵۷۷٬۶۴۰٬۰۵۲ ریال اعلام شده است.

لازم به یادآوری است اکبر ترکان مشاور ارشد حسن روحانی چندی پیش مدعی شده بود که ایران فقط در آبگوشت بزباش ظرفیت تولید داخل دارد و باید سایر کالاها را وارد کند. اکنون با واردات آبگوشت در دوران پسابرجام، به نظر می‌رسد از نگاه تکنوکرات‌ها ایران در آبگوشت هم خودکفا نشده است.

ترکان اخیرا هم درباره دستاوردهای پس از برجام گفته که: طبق گفته رییس جمهوری همه انتظاراتی که در موافقتنامه برجام بوده برآورده شده است.

احتمالا یکی از این انتظارات، واردات آبگوشت بوده است.
 
آبگوشت و سوپ هم وارد کردیم/ واردات ۶۲۲ تن «سس» پس از برجام+ جدول/////////لطفی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.