کد خبر: ۱۲۱۰۹
تاریخ انتشار:۱۷:۳۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: تپه ماهور های شهرستان لنده بستر مناسبی برای رویش گیاهان مختلف از جمله بادام کوهی است که پوشش حداکثری این تپه ماهورها را به خود اختصاص داده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): شهرستان گرمسیری لنده در استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد بهترین محل برای رویش بادام کوهی است که از سال 1379اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با اجرای طرح های کپه کاری و بادام کاری نسبت به احیای بادام کوهی و جلوگیری از فرسایش خاک در بیش از 1300هکتار از مناطق مختلف بخش مرکزی و بخش موگرمون این شهرستان به اجرا درآمده است.

شهرستان لنده دارای 85هزارهکتار منابع ملی است که بیش از 53هزارهکتار عرصه جنگلی و بیش از 32هزار هکتار آن مراتع مشجرو غیرمشجر است.

وجود تپه ماهورهای مختلف در حاشیه شهر لنده و روستاهای آن فرصتی ناب برای اجرای طرح های بادام کاری در این شهرستان ایجاده کرده است که از محاصل این طرح ها نیز دامداران و پرورش دهندگان زنبورعسل نیز نهایت استفاده را برده و از این مناطق برای پرورش زنبور عسل در فصل زمستان استفاده می کنند.

حفظ و حراست از عرصه های ملی و منابع طبیعی با اجرای طرح های مختلف از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده باعث شده است تا تپه ماهورهای بخش های مرکزی و موگرمون زیر کشت بادام کوهی و سایر طرح های کشاورزی رفته و از ظرفیت عظیم این منابع خدادای به نحو احسن استفاده شود.

این روزها تپه ماهورهای شهرستان لنده با خلق چشم اندازهای زیبا بهترین فرصت را برای گردشگران و طبیعت دوستان ایجاده کرده که امیدواریم گردشگران و طبیعت دوستان ضمن حفظ منابع ملی استفاده لازم را از این چشم اندازهای طبیعی ببرند.

بادام کوهی:درختچه ای خوش  منظر، سبز رنگ، خار دار، بومی ایران، شاخه های  فراوان، ساقه های ایستا، افراشته،  درختی خزان کننده ،رشد سریع عمقی ریشه، زمینهای سفت،ارتفاع تا۶متر، مقاوم  به  شرایط  نامساعد و کم آبی، برگهای آن پیچ خورده، گلبرگ های سفید رنگ میوه ها کرک دار، گل های سفید رنگ بادام معمولا قبل از ظهور برگ ها در اوایل فروردین ماه ظاهر می شود. میوه نیز در خرداد ماه رسیده و قابل جمع آوری است.

تصاویر تکمیلی: 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

گزارش:سیداسماعیل میری-زینب جعفری

انتهای پیام/4120

سیداسماعیل میری
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار