کد خبر: ۱۲۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۱۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
یادآوری میزبانی‌های ایران در دوران قبل از برجام
عصر دنا: اتفاقا اگر ماجرای سیاسی به میان می آمد، چه بسا میزبانی جام جهانی کشتی از ایران گرفته می شد. گذشته از این موضوع، ایران در دوران قبل از برجام که احتمالا وزیر ورزش آن را دوران تحریم ایران حتی در اعطای میزبانی مسابقات جهانی می داند، ایران دو بار دیگر در سال های 88 و 91 میزبان همین مسابقات بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مسعود سلطانی فر که در ماه های گذشته پس از استعفای اخراج گونه محمود گودرزی بالاخره به وزارت ورزش رسیده، در این اظهارات عجیب خود به برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان در تهران و جام جهانی کشتی در کرمانشاه اشاره کرده و به آنها بالیده است.

ظاهرا جنجال ایجادشده توسط ترامپ و در نهایت حضور تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی در کرمانشاه، دولتی ها را به شدت ذوق زده کرده و آنها حاضر نیستند به این راحتی چنین افتخاری (!) را از لیست دستاوردهای خود خارج کنند!

یکی از انتقاداتی که در زمان معرفی سلطانی فر به عنوان وزیر ورزشبه او وارد بود، سیاسی کاری این عضو کابینه روحانی است. اکنون با چنین اظهاراتی صحت این ادعاها تایید شده است و به نظر می رسد تا زمان انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز شاهد تداوم این گونه اظهارات باشیم.

وزیر ورزش برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران را نتیجه برجام دانست! +یادآوری میزبانی‌های ایران در دوران قبل از برجام
با وجود ادعای سلطانی فر، برجام نه تنها هیچ تاثیری در میزبانی ایران از مسابقات بین المللی نداشته بلکه پس از برجام، برخی میزبانی های ایران نیز از دست رفته است.

به طور مثال، تلاش گسترده فدراسیون فوتبال کشورمان برای گرفتن میزبانی رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2019 که می توانست مهم ترین میزبانی ایران در سال های اخیر باشد، درست در زمانی که مذاکرات هسته ای در حال به نتیجه رسیدن بود، منتفی شد!

حتی میزبانی همین مسابقات شطرنج قهرمانی جهان نیز با ابهاماتی مواجه شد و حتی صحبت از احتمال تغییر میزبان به میان کشیده شد. اوضاع مسابقات جام جهانی کرمانشاه نیز به همین ترتیب است. اتفاقا اگر ماجرای سیاسی به میان می آمد، چه بسا میزبانی از ایران گرفته می شد.

گذشته از این موضوع، ایران در دوران قبل از برجام که احتمالا وزیر ورزش آن را دوران تحریم ایران حتی در اعطای میزبانی مسابقات جهانی می داند، ایران دو بار دیگر در سال های 88 و 91 میزبان همین مسابقات بوده است.

همچنین تیم ملی والیبال ایران هم قبل از روی کار آمدن دولت روحانی، به لیگ جهانی راه یافته و طبیعتا میزبانی از تیم  های دیگر را هم قطعی کرده بود! با این حال، معلوم نیست چرا وزیر ورزش تلاش دارد تا همین اتفاق ساده میزبانی ایران را دستاورد برجام قلمداد کند!
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
بنده خدا را جو گرفت خودش هم نمیداند که چه می گوید.آخر وقتی وزیری تخصص نداشته باشد یعنی این
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین