کد خبر: ۱۲۰۵۸
تاریخ انتشار:۱۹:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: شهید محمدعلی دولت آبادی، ۲۱ ماه مبارک رمضان سال ۹۱ با زبان روزه در یک عملیات تعقیب و گریز با سارقین خودرو به مقام شهادت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): شهید محمدعلی دولت آبادی، ۲۱ ماه مبارک رمضان سال ۹۱ با زبان روزه در یک عملیات تعقیب و گریز با سارقین خودرو به مقام شهادت رسید.

به گزارش تسنیم، به نقل از سادس، شهید محمد علی دولت آبادی در 22 اسفند سال 71 در یک خانواده مذهبی در شهرستان سبزوار دیده به جهان گشود وی در 4 سالگی به همراه خانواده به تهران عزیمت نمود و در تهران ساکن شد.

شهید دولت ابادی در سال 89 به دلیل شوق خدمت به کشور و پس از اخذ مدرک دیپلم به استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آمد و پس از آموزش مقدماتی و تخصصی در کلانتری 120 سید خندان تهران در لباس پلیس مشغول به خدمت شد.

وی در مدت کوتاه خدمت صادقانه خود موفق به کشف چندین خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری چندین متهم شد چنانچه در همین مدت از مافوق خود چندین تشویق نامه دریافت نمود.

در نهایت به دلیل شوق خدمت رسانی صادقانه به مردم در لباس پلیس در روز جمعه 21 ماه مبارک رمضان مورخه 20 مرداد 91 با زبان روزه در یک عملیات شجاعانه تعقیف و گریز با سارقین خودرو به مقام شهادت رسید و آسمانی شد.

مزار وی در گلزار شهدا بهشت زهرا (س) تهران قطعه 50 ردیف 110 شماره 1 قرار دارد.

پایه گذار هیئت زوار الحسین علیه السلام

عشق به حضرت سیدالشهدا در قلب و روح شهید دولت ابادی ریشه دوانده بود .کمی قبل از استخدام در نیروی انتظامی بود که شهید با همراهی تنی چند از دوستان همفکر هیئت زوارالحسین(ع) را پایه گذاری نمود.

شهید دولت آبادی پارکینگ منزل استیجاری خود را به کمک دوستانش به هیئت تبدیل نموده و جلسات هفتگی هیئت را یکشنبه شب هر هفته برپا نموده و به عزاداری و زنده نگه داشتن واقعه عاشورا مبادرت می ورزیدند.

پس از شهید دولت آبادی با همت خانواده معظم شهید و دوستانش پس از اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی شمال غرب تهران هیئت زوارالحسین(ع) به طور پیگیر جلسات خود را برگزار نموده و با نقل مکان منزل جدید خانواده شهید مکان هیئت ، حسینیه شهید دولت آبادی نامگذاری گردید.

جلسات هیئت زوارالحسین(ع) یکشنبه شب هر هفته برگزار می گردد.دوستان شهید در هیئت همیشه یاد و خاطره او را گرامی داشته و به مناسبت های مختلف مراسم یادبود این شهید گرانقدر را برگزار می نمایند.

این شهید بزرگوار در بسیج هم فعالیت می کرد و از اعضای فعال بسیج بود و حتی از سردار شهید حاج حسین همدانی تقدیر نامه ای نیز دریافت کرده بود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار