کد خبر: ۱۱۹۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۴۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
حاشیه‌های راهپیمایی و نماز جمعه22بهمن دیشموک:
عصر دنا: حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه، مردم تحت فشار بوده چون که ندارند، گفت: مسئولان استانی بیایید دردل این مردم بهمراه فیش‌های برق را به وزارتخانه ببرید و بگویید تا زمان گازرسانی به دیشموک و چاروسا این برق را به قیمت مناسب به مردم بدهید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): یکی از پرسنل اتفاقات برق دیشموک در جمع مردم دیشموک قبل از خطبه های نماز جمعه به سخنرانی پرداخت و مسئله فیش های نجومی برق را توضیح داد.

 

جلیل اخترشناس در جمع مردم دیشموک اظهار کرد: اگر شما می گویید فیش نجومی، ما عرض می کنیم مصرف نجومی برق توسط مردم انجام شد.

 

وی افزود: بیش از 90درصد قبض صادر شده برق که مردم اعتقاد دارند، نجومی است به علت استفاده از آبگرمکن می باشد و مردم از برق در زمستان به دلیل نبود گاز، به عنوان سوخت استفاده می کنند.

اخترشناس به صحبت های روز گذشته عدل هاشمی پور که گفت؛ کسی پول برق واریز نکند تا مسئله پیگیری شود و کسی حق قطع کردن برق مردم را تا اطلاع ثانوی ندارد، واکنش نشان داد و  گفت: اگر هاشمی پور بخواهد پول بدهی برق مردم را از جیب خودش بدهد در غیر اینصورت کار قانونی بوده و با توجه به فشار وزارت نیرو، از فردا یا پس فردا اقدام به دریافت وصولی خواهیم کرد، در غیر اینصورت برق مردم قطع می شود.

 

در حین توضیحات اخترشناس از پرسنل برق دیشموک، دو نفر از مسئولان دیشموک (ج/ف و ج/ر) موضوع را به مزاح گرفته می خنیدند!، بنا بر شرایطی از نام بردن این مسئولان خودداری می کنیم ولی خطاب به همین مسئولان که توسط مردم به این پست ها دست یافتند؛ می گوییم خداقوت و خسته نباشید!

 

و اما خیلی سریع حجت الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان پای تریبون نماز جمعه رفت و ضمن تایید صحبت‌های عدل هاشمی پور، اظهار کرد: اگر در نماز جمعه درد و مشکل مردم گفته می شود، بخاطر تضعیف مسئولی نیست.

 

وی افزود: مسئول اگر براساس معیارها و سیاست قومی حرکت کند، طرز فکرش حرام است  و ما هیچ وقت قصد تخریب مسئولی که به درستی کارش را انجام می دهد، نداریم.

حجت الاسلام پناهی به بحث فیش های نجومی صادرشده برای مردم دیشموک اشاره کرد و گفت: این موضوع را چنده هفته پیش حجت الاسلام صلواتی امام جمعه چاروسا در قلعه رئیسی هم مطرح کرد و این بحث مختص چاروسا ودیشموک می باشد.

 

وی تصریح کرد: مسئولان استانی نیروی برق به ما گفتند این چه وضعی است و ما پاسخ دادیم: وقتی از دست مسئولین منطقه کاری برنمی آید و چیزی در دست‌شان نیست، باید امام جمعه در نماز جمعه بیان کند و رسانه های اطلاع رسانی کنند تا مسئولان کشوری فکری به حال مردم کنند.

 

امام جمعه موقت دیشموک ضمن ابراز گلایه از صدور قبض برق نجومی برای مردم دیشموک و چاروسا و با بیان اینکه، ائمه جمعه حرف دل مردم را می زنند، اذعان کرد: این حرف  و حق مردم است و چون مردم نمی توانند این همه زجر را تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم محروم پول ندارند که قبض های مبالغ بالای برق را واریز کنند، گفت: با این شیب تند افزایش پول حامل های انرژی  و عدم افزایش یارانه، مردم از کجا پول انرژی را واریز کنند.!؟

 

حجت الاسلام پناهیا تاکید کرد: با این همه سختی برای مردم، اگر ائمه جمعه حرف دلشان را نزنند، پس چه کسی باید دفاع کند.

 

وی با بیان اینکه، مسئولان قبض های حامل های انرژی را به وزارت ببرند، گفت:  ما ائمه جمعه هم آنها را حمایت کرده و با انها همراه می شویم.

 

امام جمعه موقت دیشموک گفت: منطقه لنده همین موضوع را پیگیری کرد و هم اکنون تعرفه برق در زمستان برایشان ارزان محاسبه می‌شود وحق انان هم است./

 

وی گفت: اگر تا زمانی که در منطقه دیشموک گازرسانی انجام شود، فکری به حال مردم و فیش های برق نکنید، جنگل ها از بین رفته و مردم نابود می شوند چون که ندارند.

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه، مردم تحت فشار بوده چون که ندارند، گفت: مسئولان استانی بیایید دردل این مردم بهمراه فیش های برق را به وزارتخانه ببرید و بگویید تا زمان گازرسانی به دیشموک و چاروسا این برق را به قیمت مناسب به مردم بدهید.

 

وی گفت: ما تا چه  زمانی باید به این مردم فشار بیاوریم و  چرا به به مردم ظلم شده و مردم زجر بکشند.!

امام جمعه موقت دیشموک بیان کرد: مسئولان محلی، بخشدار، مسئولان برق منطقه دیشموک، شهرستان و استان فکری برای مردم کنند و عیدی به انها داده شود به این طریق که فیش ها را ارزان محاسبه شود تا وقتی که گازرسانی صورت گیرد.

 

در پایان حجت الاسلام پناهی گفت: مسئولان نگذارند مردم اینقدر اعصابشان خورد شود.

در حین راهپیمایی هم چندنفری با در دست داشت بشکه خالی اب، به نبود آب سالم شرب انتقاد داشته اند.

 

 

حجت‌الاسلام صفدر پناهی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک ضمن توصیه خود و مردم به تقوای الهی اظهار کرد: اگر تقوای الهی را رعایت کنیم رضای پروردگار را حاصل کردیم و اگر رضای پروردگار شامل قومی و شخصی شود، سعادت در دنیا و آخرت به خوبی چشیده می‌شود.

وی در ادامه با تبریک 22 بهمن روز پیروزی لشکر حق بر لشکر دشمن عنوان کرد: انقلاب اسلامی جای تبریک دارد و برای ما جای افتخار است و مردم ما باید به خودشان ببالند که در این قرن این اعجاز را به وجود آوردند.

امام جمعه موقت دیشموک متذکر شد: ما هیمنه استکبار را در روز 22 بهمن شکستیم زیرا انقلاب‌های در سطح دنیا با تلفات بسیار بالا برای مدت کمی بودند و دوام زیادی نداشتند و منحرف شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انقلاب‌های اطراف ما در مدت کمی منحرف شدند به خاطر نداشتن رهبری آگاهانه بود اما انقلاب ما به لطف پروردگار عالم به هدایت و رهبری امام و با کمترین تلفات به پیروزی رسیدیم.

پناهی توضیح داد: ما با دست خالی بدون نبرد نظامی هیمنه استکبار را شکستیم و طی 38 سال مقاوم و استوار این راه را ادامه می‌دهیم و جای شکر دارد.

وی تبیین کرد: ملت ما ویژه است و هم رهبری ویژه داریم و امیدوارم این عنایت اهل بیت که شامل کشور ما شد شامل کشورهای دیگر هم بشود و آنها را به راه راست هدایت کند.

امام جمعه موقت دیشموک متذکر شد: انقلاب ما زمینه ساز برچیدن سنگرهای کفر و استکبار بود و روزی عدالت را این انقلاب ما زمینه سازش را فراهم  کند تا منجی عالم بشریت بیاید و دنیا را پر از عدالت کند.

پناهی تذکر داد: بحث انقلاب ما خیلی با اهمیت است زیرا نسل جدید ما نسبت به سختی‌ها و مشکلات سیاسی، اقتصادی قبل از انقلاب اطلاع نداشتند و خدمات صورت گرفته متاسفانه با زد و بندهایی که صورت گرفته و می‌گیرد به خوبی بیان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ملت ما را تهدید کرد، گفت: ترامپ زمانی که تو غرش می‌کردی و افراد در خانه‌هایشان می‌رفتند تمام شد و در نظام سیاسی آمریکا تو دیگر شیر که نیستی هیچ حتی روباه هم نیستی و از ترس از ایران دیوانه شده‌ای.

خطیب موقت شهر دیشموک گفت: آقای ترامپ تو یک نفهم دیوانه هستی که به فرمایش مقام معظم رهبری چهره واقعی آمریکا را نشان دادی و مردم ایران از تو ترسی ندارند و 38 سال است که در حال فتح سنگر به سنگر دنیا هستیم و پیشروی خوبی خواهیم داشت و هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی یادآوری کرد: فرق بین ترامپ و اوباما در این است که اوباما ریاکاری می‌کرد، اما ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد و کسانی که یک ذره اعتماد به آمریکا داشتند آن اعتماد با شفاف شدن چهره واقعی آمریکا از بین رفت.

پناهی تشریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال باشکوه‌تر از سال قبل در تمام نقاط ایران برگزار شد و این حضور پررنگ مردم به خاطر تهدید ترامپ نسبت به ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران شیران غرنده‌ای هستند و با حضور خود نشان داده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این خود آمریکا است که باید از ایران اسلامی بترسد و باید بداند که به قول خودش تحریم‌های فلج‌کننده‌اش کارساز نبوده و پیروز میدان ایران است.

خطیب موقت دیشموک گفت: شفاف شدن چهره واقعی آمریکا توسط ترامپ باعث شد که منطق ما در حال پیروز شدن در دنیا باشد و نشان دادن چهره واقعی آمریکا توسط ترامپ جای خوشحالی ملت ایران است.

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نماز جمعه مختص به همین نظام است و همه ما، مسؤولان باید بدانیم اگر درد مردم و مشکلات مردم از این تریبون گفته می‌شود به خاطر تضعیف مسؤولان نبوده و نیست.

وی گفت: اگر مسؤولان براساس معیارهای قانونی حرکت کنند تضعیف‌شان حرام است و ما هیچ وقت درصدد این نیستیم که مسؤولی را تضعیف کنیم، اما مشکلات مردم باید گفته شود و پیگیری شود.

امام جمعه موقت دیشموک گفت: فیش‌های نجومی برق در دیشموک و چاروسا توسط مسؤولان پیگیری شود و بالا رفتن فیش‌های برق در دیشموک ضربه به مردم است و مردم توانایی پرداخت این فیش‌های نجومی را ندارند.

وی متذکر شد: بالا رفتن فیش‌های برق منطقه دیشموک علاوه بر ضربه زدن به روحیه افراد باعث تخریب منابع طبیعی در آینده نه چندان دور خواهد بود و وظیفه مسؤولان متولی پیگیری فیش‌های برق منطقه دیشموک و قلعه‌رئیسی است که انتظار می‌رود مسؤولان این مشکل را از طریق وزارت پیگیری کنند.

پناهی گفت: بیان مشکلات مردم و فیش‌های نجومی برق در مناطق محروم دیشموک تضعیف مسؤولان نیست و مسؤولان چاره‌اندیشی کنند.

وی یادآور شد: ولنگاری در مسائل فرهنگی مشکل ایجاد می‌کند و اگر فتوای امام در خصوص اعدام سلمان رشدی جدی گرفته می‌شد کار دست بعضی‌ها می‌آمد که چه خبر است و حساسیت امام در دفاع از مسائل دینی، ستودنی است.

 منبع: کهگیلویه

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
سلام عصر دنا .ج،ف مسئول است ولی ج،ر مسئول نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
آخه عصری یک از این آقایان مسئول نیست.ج-ف مسئول ولی ج-ر کارگر ساده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
سعی نکنید دنبال مردم دروغ بنویسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
وی گفت: ما تا چه زمانی باید به این مردم فشار بیاوریم و چرا به به مردم ظلم شده و مردم زجر بکشند.!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
برق مجانی کجا رفت...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار