کد خبر: ۱۱۹۱۴
تاریخ انتشار:۱۹:۲۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید توسعه سیاست خارجی بود، گفت: هتل های استان دیگر جوابگوی گردشگران و مسافران خارجی نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمود باقری عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید را توسعه سیاست خارجی عنوان کرد و گفت:منظورم از سیاست خارجی یعنی در حوزه مسئولیت خودم در این جلسه عنوان می کنم که در کشور ما یک زمانی مسافرانی به قصد کار به شکل های مختلف و محدود وارد می شدند اما الان با توسعه سیاست خارجی توسط این دولت دیگر هتل های ما جوابگوی مسافران خارجی نیست.

وی با اشاره به کشور ایران امن ترین کشور است، اظهار کرد: مسافران و گردشگران به همین علت این کشور ما را به عنوان مقصد انتخاب می کنند  و آینها هم بعد از برگشتن به کشور خود از نوع دوستی و صلح و امنیت این کشور سخن می گویند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و تصریح کرد: مردم استان نیز استقبال بی نظیری که از رئیس جمهور داشتند که بنده وقتی از مسئولان کشوری هم صحبت می شدم آنها به وضوح این مورد را عنوان کردند و خوشبختانه تخصیص های خوبی نیز در حوزه گردشگری اختصاص داده شد.

باقری ضمن تشکر از استاندار استان ، وی را فردی سخت کوش، و تلاشگر نام برد و افزود: آقای خادمی دارای استعداد ، هوش سرشار هستند و همیشه پروژه ها و طرح ها را شخصا تک به تک از مدیران پیگیری می کنند که این واقعا بی نظیر است که نمونه آخر آن همین امروز بود که وی با بنده تماس گرفت که پیست اسکی کاکان را ساماندهی کنید، درست است که اداره ورزش و جوانان باید اینکار راانجام دهد اما شما 500 میلیون تومان از هزینه های سفر به این موضوع اختصاص دهید.

وی تاکید کرد: به علت اینکه پیست اسکی کاکان ساماندهی نشده است چندین اتوبوس مسافر و گردشگر از استانهای خوزستان و بوشهر و سایر استانها در هتل آزادی و هتل جهانگردی اسکان داده شدند و روز بعد به اسکی اردکان عظیمت می کنند و برای همین دلیل می خواهیم پیست را ساماندهی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره داشت و تصریح کرد: از ابتدای اینکه بنده به میراث فرهنگی آمدم پیگیر ساخت پارک آب و ساماندهی غار ده شیخ شدم که تا الان فاز اول آن به اتمام رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی  با بیان اینکه تا سالهای گذشته  25 اثر تاریخی بیشتر ثبت نشده بود، گفت: در سال جاری 17 اثر را ثبت ملی کردیم که با ثبت آثار جدید تعداد آثار ملی به 42 اثر خواهد رسیده است.

شله گوشتی ثبت ملی می شود

باقری به ثبت برخی اقدامات انجام شده برای ثبت برخی از آثار و میراث فرهنگی و تاریخی استان در حوزه ملی اشاره کرد و افزود: ثبت لباس محلی، غار ده شیخ و دمپخت شله گوشتی از مهمترین آنهاست.

وی بعد از این اعلام این خبر گفت، تورا خدا یه بار مثل گذشته تیتر نزنید که لیلی به آغوش باقری برگشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ترمیم آثار تاریخی را از دیگر فعالیت‌های این اداره‌ عنوان کرد و بیان داشت: 4 اثر تاریخی همانند پل بریم در باشت، چند قلعه و 300 اشیاء تاریخی را مرمت و تکمیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 تنها 7 دستگاه تولیدی در استان داشتیم.، گفت: در حال حاضر حدود 57 کارگاه تولیدی در استان راه‌اندازی شده است که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده تعداد این کارگاه‌ها را افزایش داده و آنها را به 120 کارگاه برسانیم.

باقری از افتتاح نخستین کارگاه ریخته‌گری صنایع دستی در استان خبر داد و تاکید کرد: برای اولین بار یک تحصیل کرده صنایع دستی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد که در این رابطه 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد  و الان این کارگاه را راه اندازی کرده است.

وی از افتتاح بازارچه محلی با همکاری شهرک های صنعتی در شهر یاسوج خبر دادو افزود: این بازارچه با 15 کارگاه  و 13 غرفه هم تولید دارد و هم محصولات خود را به فروش می رسانند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد کارگاه مینا کاری روی سفال، قلم‌زنی روی مس، پیکر تراشی، چرم و پوست و تولید صنایع تبدیلی در حوزه گلیم مانند تولید کیف، کفش، دمپایی و روفرشی را از دیگر کارگاه های تولیدی استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال 92 تنها دو هتل چهارستاره در استان داشتیم و مجموع کل تخت‌های ما 600 تخت بود که تا انتهای سال 95 این آمار به 818 تخت رسیده و تا دو سال آینده به یک هزار و 200 تخت افزایش می‌یابد.

باقری با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه گردشگری استان، بیان کرد: حدود 10 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به مجتمع اقامتی شهرک فرودگاه و هتل چهارستاره سی‏‌سخت اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان نیز 15 میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که از این میزان 10 میلیارد تومان به ایجاد و تکمیل زیرساخت‎‏های گردشگری استان و پنج میلیارد تومان به تکمیل موزه یاسوج اختصاص یافته است و هم‌‏اکنون در حال مبادله موافقت‏‌نامه با سازمان برنامه و بودجه استان برای جذب این اعتبارات هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد واگذاری پروژه‌‏های گردشگری به بخش خصوصی را از مهم‌‏ترین سیاست‌‏های دولت عنوان و تصریح کرد: در این راستا 42 پروژه گردشگری به مبلغ 140 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه از 57 پروژه مصوب سفر رئیس‏ جمهور 7 پروژه مربوط به بخش گردشگری بود، تصریح کرد: تله کابین یاسوج، تله کابین سی‏‌سخت، مجتمع جهانگردی، ایجاد اردوگاه رفاهی تفریحی تالار شهر و تکمیل و ایجاد پروژه‌‏های جنبی هتل پاسارگاد گچساران از جمله این پروژه‌‏ها هستند که 57 میلیارد تومان تسهیلات به آنها اختصاص یافته است.

باقری گفت: علاوه بر این، در آخرین سفری که در راستای اقتصاد مقاومتی داشتیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی 10 میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: به طور کلی، حدود 100 میلیارد تومان به زیرساخت‎های گردشگری استان در دولت تدبیر و امید کمک می‌‏شود که یک انقلاب در زیرساخت‌‏های گردشگری استان محسوب می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 47 پروژه بوم‌گردی به صندوق کارآفرینی امید معرفی کردیم که از این میزان 15 طرح مورد تأیید صندوق کارافرینی امید قرار گرفته و تاکنون نیز یک مورد از این طرح‌‏ها افتتاح شده است.

وی بیان کرد: ضوابط شهر بومی گردشگری سی‎سخت برای نخستین بار در کشور تهیه و پیگیر هستیم که اگر سایر ادارات به ما کمک کنند شهر سی‌‏سخت به عنوان یک شهر نمونه گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث واگذاری طرح‎ها و اردوگاه‎های رفاهی تفریحی حدود چهار پروژه از جمله تنگ تامرادی، تنگ گنجه‎ای، شلالدون باشت و باغ فردوس آماده واگذاری بوده و برای جذب سرمایه‏ گذار فراخوان داده شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.