کد خبر: ۱۱۸۴۸
تاریخ انتشار:۱۳:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
حاشیه های نشست وزیرورزش با هیئات های ورزشی استان:
عصر دنا: نشست وزیر ورزش با هیئات ورزشی و سازمان های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد دوشنبه شب در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نشست وزیر ورزش و جوانان کشور با هیئات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد دوشنبه شب  در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

این نشست که به دلیل بازدید وزیر ورزش از طرح های ورزشی شهر یاسوج با تاخیر یک ساعته برگزار شد ، باحواشی از جمله غیبت نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و اعتراض شرکت کنندگان به عدم مدیریت زمان در جلسه همراه بود.

وزیر ورزش و جوانان کشوردر پایان سفر یک روزه خود به کهگیلویه وبویراحمد در این نشست حاضر شد. تذکر مداوم مجید محنایی معاون استاندار استان و مجری برنامه به سخنرانان جلسه که صحبت های خود را کوتاه کنید وزیر محترم باید به پرواز خود برسند باعث اعتراض حضار شد تا جایی که نماینده تشکل های مردمی استان به وی گفت تا صحبت های خود را به پایان نرساند اجازه صحبت به کسی را نخواهد داد.

عدم برخورداری جمعیت حاشیه‌نشین شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از فضای ورزشی

محمدعلی رهامی در نشست هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر ورزش و جوانان و مسوولان استان، اظهار کرد: ورزش همگانی پایه و مادر دیگر ورزش‌هاست.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالت هیات‌های ورزشی در توسعه ورزش، افزود: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوص در تحقق رسالت این هیات‌ها مانع ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه و تلاش برای توسعه و فراگیر شدن ورزش همگانی در جامعه، گفت: اما به نظر می‌رسد این مورد با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد اماکن ورزشی را به اندازه مساجد و مدارس در توسعه، ترقی، رشد و ارتقای استعدادهای افراد به خصوص جوانان دانست و گفت: امیدواریم نگاه مسوولان به اماکن ورزشی مانند نگاه آنها به مساجد و مدارس باشد.

رهامی با عنوان اینکه مساجد و مدارس به مزایده گذاشته نمی‌شوند، گفت: اماکن ورزشی نیز نقش موثری در توسعه سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و نباید به مزایده گذاشته شوند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از تلاش‌های سید محمدتقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با تلاش‌ها و مصوبات مدیر کل ورزش استان 20 درصد از اماکن ورزشی در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گرفته است.

وی نبود اسپانسر و حامی مالی را از مهم‌ترین مشکلات حوزه ورزش استان عنوان کرد و بیان داشت: مثلا مانند «ناصر احمدی» مسیر 42 کیلومتر را در سه ساعت و 45 دقیقه طناب زده و رکوردار جهان است ولی به علت عدم توانایی مالی هنوز نتوانسته رکورد جهانی خود را ثبت کند.

رئیس هیات ورزش‌های  همگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 80 هزار نفر در حاشیه شهرهای استان زندگی می‌کنند، گفت: حدود 50 هزار نفر از این تعداد در حاشیه شهر یاسوج زندگی می‌کنند ضمن اینکه هیچکدام از جمعیت حاشیه‌نشین شهرهای استان از کوچکترین فضای ورزشی برخوردار نیستند.

رهامی بر توجه مسوولان به خصوص وزیر ورزش و جوانان به حاشیه‌نشینان و تلاش برای رفع مشکلات این قشر تاکید کرد.

رئیس هیات ورزش‌های  همگانی کهگیلویه و بویراحمد ناتمام ماندن هتل ورزش یاسوج را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد و گفت: تکمیل و افتتاح این مرکز می‌تواند در برگزاری مسابقات کشوری موثر باشد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت میزبانی بسیاری از مسابقات کشوری را دارد، یادآور شد: عدم وجود مکان مناسب برای اسکان و برگزاری مسابقات باعث شده نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

نگاه‌های سیاسی ورزش ‌کهگیلویه و بویراحمد را با مشکل مواجه کرده است

فردین موسوی در این نشست گفت: هیئت‌های ورزشی ریشه ورزش کشور را تشکیل می‌دهند و از مسئولان استانی انتظار داریم در زمینه اختصاص بودجه به این هیئت‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه وقتی هیئت ورزشی استان بودجه نداشته باشد نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند، افزود: نگاه سیاسی هفت هشت سالی است که حرکت ورزش استان را لاک‌پشتی کرده ‌و این نگاه باید از ورزش ما کنار برود.

رئیس هیئت ورزشی جودو استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار تخصیص اعتبار به هیئت‌های ورزشی این استان شد و گفت: به دلیل محروم بودن از هتل ورزش، امکان برگزاری اردوی تیم ملی و مسابقات کشوری را در استان نداریم.

موسوی عنوان کرد: از غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با توجه به نقشی که در این کمیسیون دارد در صورت امکان اعتباری به هیئت‌های ورزشی استان اختصاص داده و همچنین سالیانه یک بار مجمع نمایندگان استان با هیئت‌های ورزشی نشست داشته باشند.

 

رئیس هیئت هاکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه بانوان در 90 درصد استان‌های کشور به دلیل نداشتن اماکن خاص بانوان با مشکل مواجه هستند، گفت: باید بودجه ویژه‌ای برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.

شهلا گشتاسبی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در استان‌هایی مانند همدان و قزوین از فصل 5 اعتبارات استانی به ورزش کمک شده از استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم می‌خواهیم اعتباری از این محل به تکمیل و بازسای اماکن ورزشی استان اختصاص دهد.

رئیس هیئت هاکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه ورزش بانوان دارد این در حالی است که در مرکز استان حتی یک خوابگاه مناسب برای میزبانی مسابقات ورزشی وجود ندارد.

وی گفت: اگر بتوانیم میزبانی‌ مسابقات را بگیریم قول می‌دهیم که میادین بین‌المللی را نیز از آن خود کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد پایلوت ورزش همگانی در کشور شود

سیدمحمد تقی در این نشست با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ورزش قبل از انقلاب جنبه تفریحی و کمتر توسعه یافته‌ای داشت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ورزش ارزش داد.

وی افزود: پیشکسوتان ما در عرصه ورزش در زمره نخبگان فعالیت‌های اجتماعی تا امروز توانسته‌اند در میادین مختلف در سطح جهان خود را نشان دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ظرفیت‌هایی که در حوزه ورزش و جوانان در این استان نهفته است می‌تواند پایلوت خوبی در کشور باشد.

علوی با بیان اینکه امیدواریم حضور وزیر ورزش و جوانان منشأ برکات خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، عنوان کرد: مشکلات در همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و ما امشب برای مطرح کردن مشکلات نیامده‌ایم، بلکه می‌خواهیم در کنار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و با نحوه مشارکت در فعالیت‌های خود کمک‌کار باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کمبود و کاستی‌هایی که وجود دارد، تنها خواسته‌ای که از وزیر ورزش و جوانان داریم این است که استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یکی از پایلوت‌های ورزش همگانی در نظر بگیرند.

علوی تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که از طرف نمایندگان استان صورت گرفته است و با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، اعتبارات خوبی در سال 96 به حوزه ورزش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ما خواستار این هستیم که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک پایلوت در حوزه ورزش همگانی در سطح کشور مطرح شود، گفت: علت این درخواست این است که موتور متحرکه ورزش قهرمانی ورزش همگانی خواهد بود.

احداث زمین ورزشی در ۲۰۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد

سید موسی خادمی در نشست هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر ورزش و جوانان،گفت: با توجه به جامع‌نگری و توانمندی مجموعه جدید وزارت ورزش و جوانان، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی عظیم در حوزه ورزش و وضعیت جوانان کشور خواهیم بود.

وی افزود: در سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به کهگیلویه و بویراحمد از عمده مراکز ورزشی استان بازدید و تا حدود زیادی نیازمندی‌های استان به وی منتقل شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به تجربه خوبی که در ایجاد سالن‌های ورزشی در روستاها وجود داشت، 200 روستای استان شناسایی و قرار شده با همکاری منابع طبیعی و بنیاد مسکن و از محل اعتبارت استانی و وزارت ورزش، زمین ورزشی در این روستاها احداث شود.

خادمی عنوان کرد: در بحث خانه جوان، ما هم‌اکنون یک مجموعه نیمه‌ساخته داریم که اگر منابع آن تأمین شود می‌توانیم آن را برای استفاده جوانان تکمیل کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم استان کهگیلویه و بویراحمد را به جایگاه مناسب آن در سطح کشور برسانیم و برای دستیابی به این هدف مهم‌ترین حامی ما وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

وقتی درخت برجام در نشست وزیر ورزش با هیئت های ورزشی و سمن ها به ثمر نشست

مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در نشست با هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصویر جامعی از امکانات رفاهی و ورزشی استان به دست آوردیم و با مشکلات مردم آشنا شدیم، گفت: به عنوان نماینده‌ای از دولت مشکلات و خواسته‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد را در نشست‌های دولت مطرح می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه جوانان موتور محرکه و توسعه کشور هستند، بیان کرد: 23 میلیون نفر از جمعیت کشور جمعیت جوان و در سنین 15 تا 30 سال هستند که تاکنون در بخش‌های اشتغال، ازدواج، مسکن، تحصیل و پرکردن اوقات فراغت در طول سه سال گذشته با وجود مشکلات دستاوردهای خوب و استثنایی داشته است.

سلطانی فر با اشاره به پرداخت وام ازدواج به جوانان گفت: تا پایان دی ماه جاری به  800 هزار نفر وام ازدواج 10 میلیونی پرداخت شد و 200 هزار فقره وام 10 میلیونی هم تعیین شعب شده است که تا پایان سال جاری به یک میلیون جوان ایرانی وام ازدواج 10 میلیون پرداخت می‌شود.

وزیر ورزش اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم در سال 92، تعداد سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با امور جوانان کمتر از 50 سازمان بود که تا پایان عمر دولت یازدهم در مرداد سال 96 به 2 هزار سازمان مردم نهاد افزایش خواهد بود.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه تشکیل خانه جوان خواسته و مطالبه به حق جوانان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: خانه جوان در 13 استان راه‌اندازی شده و طی یک اقدام فشرده و با استفاده از اماکن گذشته خانه‌های جوان در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

-

وی با بیان اینکه در بودجه سال 96 مبلغ 50 میلیارد تومان برای احداث خانه‌های جوان در استان‌های کشور پیش‌بینی شده، گفت: پیش‌بینی این اعتبار فرصت مناسبی برای احداث خانه‌های جوان به صورت دائم در کشور است.

وزیر ورزش از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم خبر داد و تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی افزایش و توسعه ورزش‌های همگانی است که علاوه بر کاهش هزینه درمان موجب کشف و شناسایی استعدادهای قهرمانی خواهد شد.

وی با بیان اهمیت و جایگاه ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: از هر امکاناتی برای توسعه ورزش بانوان در بحث قهرمانی و همگانی استفاده می‌کنیم.

سلطانی‌فر از موافقت اولیه فدراسیون جهانی بسکتبال با حضور زنان محجبه ایرانی در مسابقات و میادین بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: حق زنان است که با حفظ حجاب در میادین ورزشی مختلف حضور یابند که پس از رایزنی‌های مختلف موافقت اولیه را کسب کردیم.

وی با اشاره به حضور ایران در 16 دوره المپیک گفت: در 32 دوره گذشته 16 دوره در المپیک حضور داشتیم که نتیجه آن کسب 18 مدال طلا، 21 نقره و 28 برنز بود که مجموعه این مدال‌ها در سه رشته  کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو است و تک مدالی هم در پرتاب دیسک کسب شده است.

سلطانی‌فر بیان کرد: در سایر رشته‌ها هم ظرفیت خوبی داریم که با برنامه‌ریزی می‌توانیم در المپیک 2020 و بازی‌های جاکاتای اندونزی در سال 2018 تنوع مدال‌ها را در رشته‌های شمشیربازی، صخره‌نوردی، تیراندازی، جودو، کاراته داشته باشیم.

وی به دستاوردهای برجام اشاره کرد و گفت: اگر برجام به ضرر ما بود رئیس جمهور جدید آمریکا نمی‌گفت این بدترین توافق برای آمریکا است که منافع ما را به خطر انداخت.

سلطانی‌فر با بیان اینکه وقتی منافع آمریکا به خطر افتاده به این معنی است که ما موفق بوده‌ایم عنوان کرد:درخت برجام بارور شده و مطمئن باشید ثمرهای آن را در آینده نه چندان دور خواهید دید.

وی  با اشاره به اینکه دولت یازدهم سایه جنگ را از سر کشور برداشت افزود:همچنین دولت توانست در اجرای طرح تحول سلامت و کاهش تورم 45 درصدی به 10 درصد موفق عمل کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.