کد خبر: ۱۱۷۸۴
تاریخ انتشار:۰۰:۲۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فرد اختلاس‌کننده ۱۲ هزار میلیارد اموال را در صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه همسران اول، دوم، سوم و فامیل‌های خود اموال غارت کرده‌اند و کسی هم حرفی نمی‌زند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): امیر خجسته ظهر امروز در مراسم روز قشر بسیج مهندسین صنعت با بیان اینکه در جنگ غیر ممکن‌ها را ممکن کردیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت است ولی در زمینه اقتصادی ضعیف هستیم و به توصیه‌های مقام معظم رهبری نیز در مورد اقتصاد مقاومتی عمل نشده است.

خجسته بیان کرد: حتی ترامپ و دنیا نیز به این موضوع پی برده‌اند که اقتصاد خود را از درون کشور باید اصلاح و به تولید داخل اهمیت دهند ولی متأسفانه با وجود تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری در کشور هنوز این امر به انجام نرسیده است.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متأسفانه موضوع گمرک، کالای قاچاقی که نباید وارد می‌شد، واردات کالاهای بی رویه و بی کیفیت چینی و غیره سبب نادیده انگاشتن اقتصاد مقاومتی در کشور شد و آنگونه که باید حق مطلب ادا نشد.

خجسته اظهار داشت: نباید در این راستا غفلت کرد و بسیجیانی که در جنگ غیر ممکن را ممکن کردند نیز امروز می‌توانند اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند و مسئولان نباید از این موضوع بترسند چرا که بسیج متعلق به جناح، گروه و فرقه‌های سیاسی نیست و شجره طیبه و دست‌پرورده امام و رهبری است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در هر جایی که ورود یافت کاملا موفق عمل کرد، گفت: زمانی که رئیس جمهور سوریه به ایران آمده بود و می‌خواست که بعد از جنگ آنجا را سامان دهیم در مجلس به این نتیجه رسیدیم که تنها قرارگاه خاتم الانبیاء و سپاه می‌تواند آنجا نقش‌آفرینی کند چرا که سرمایه گذار از نقش آفرینی در آنجا واهمه دارد ولی سپاه و بسیج ما ترسی ندارد پس تفاهم نامه‌ای بسته شد تا بعد از جنگ عمران و آبادانی آنجا انجام شود.

*سازمان مبارزه با قاچاق کالا از خواب بیدار شود/ ورود 3 هزار کانتینر کالای قاچاق به کشور در یک روز

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید واردات بی‌رویه و قاچاق کالا داشته باشیم و در این زمینه سازمان مبارزه با قاچاق کالا نباید در خواب باشد که در مجلس نیز این موضوع را مطرح کردم و به رئیس این سازمان صراحتا بیان کردم که شما به این کشور خیانت می‌کنید.

خجسته با بیان اینکه راهی جز عمل به اقتصاد مقاومتی نداریم، افزود: وقتی در یک روز 3 هزار کانتینر قاچاق وارد کشور می‌شود به این معنی است که به اقتصاد و تولید ما آسیب می‌زنند و بر روی اشتغال و ازدواج ما نیز اثر منفی می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه در جنگ ایران یکی از قطب‌های نظامی است، تصریح کرد: اگر در یکی از سایت‌های موشکی خود اقدام کنیم 11 هزار موشک را به طرف اسرائیل می‌فرستیم و در ابعاد نظامی به خوبی درخشیدیم که این حاصل تلاش‌های نخبگان و جوانان ماست.

خجسته با اشاره به فرار مغزها از کشور و تلاش آمریکا و اروپا برای این کار، گفت: سالانه 100 الی 150 جوان نخبه  و با استعداد از کشور خارج می‌شوند که نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد و دولت، مجلس و نظام باید سرمایه گذاری کنند و راه را برای اشتغال و ازدواج جوانان هموار کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه راه‌های خوبی را نشان می‌دهد اما باید آن‌ها عملیاتی کرد، افزود: تفکر بسیج پاک بوده و آلوده نیست و همان شجره طیب است که در هر نقطه‌ای قادر به نقش‌آفرینی هستند پس میدان را برای این عزیزان باز بگذاریم و مسئولان از آنها نهراسند چرا که بسیج با عشق کار می‌کند و در مجلس نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

*استاندار همدان بداند بازوی استان در تحول اقتصاد مقاومتی، بسیجی‌ها هستند

وی با بیان اینکه استاندار همدان در بحث تولید و صنعت خوب کارکرده و تجارب ارزنده‌ای دارد، تصریح کرد: استاندار باید بداند بازوی استان در تحول اقتصاد مقاومتی بسیجی‌ها هستند که ویژگی‌های خاصی دارند.

خجسته بیان کرد: امروز جنگ ما اقتصادی بوده و مجروح اقتصادی زیادی نیز وجود دارد، ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد کشور است که باید قدرتمند ورود یابیم، ضمن اینکه ما دیگر نگرانی از بابت جنگ سخت نداریم چرا که کسی جرأت حمله به ایران را ندارد.

وی اظهار داشت: استکبار برخی اهداف خود را از طریق موضوع اقتصاد دنبال می‌کند و به دنبال ایجادنارضایتی مردم به سبب فشارهای اقتصادی است تا مردم مخالف نظام شوند.

*مفاسد اقتصادی در ایران میلیاردها تومان پول بیت المال را غارت می‌کنند/مفاسد اقتصادی همانند موریانه پایه‌های نظام را سست می‌کنند

خجسته در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: مفاسد اقتصادی در همه جای دنیا وجود دارد اما در ایران نباید باشد و این‌هاهمانند موریانه در ایران پایه‌های نظام را سست می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک عده در شبکه‌های فاسد اقتصادی ورود کرده و صدها و هزاران میلیارد تومان پول بیت‌المال را غارت می‌کند، گفت: در مجلس نهم این موضوع هرچند مورد تصویب قرار نگرفت ولی آن را در قوه قضاییه مطرح کردم و هماهنگی ها  نزد دادستان تهران انجام و حکم جلب افرادی گرفته شد.

*در زمینه تعیین تکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک دی و سرمایه ورود کرده‌ایم

خجسته با اشاره به اینکه پول ها از بانک دی و بنیاد شهید که سیستم های اقتصادی بودند به میزان صدها میلیارد تومان برگردانده شد، عنوان کرد: در یک فقره تنها 500 میلیارد تومان از صرافی بانک دی به دبی اختلاس شده بود که ایستادیم تا بازگردانده شد و اخیرا موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه  و غیره ورود یافتیم و از 12 هزار میلیارد تا کنون 2 هزار میلیارد آن برگردانده شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایستادیم تا مفاسد را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: شبکه‌های مفاسد اقتصادی خیلی قوی و هماهنگ پیش می‌روند که باید راه را برای اینها نا امن کرد که در این راستا از دستگاه‌های نظارتی، اطلاعات سپاه و سازمان نظارتی درخواست شده تا ورود یابند که وارد عمل شدند.

خجسته عنوان کرد: در همدان نیز یک مورد را با یکی از مدیران در میان گذاشتیم که ورود یافتند و اکنون هم فرد خاطی در زندان به سر می‌برد ولی تأکید ما بر برگرداندن پول بیت المال است.

خجسته گفت: به‌شدت به سران مفاسد حمله می‌کنیم و شرایط را برای آن‌ها ناامن می‌کنیم که برخی از آنها از کشور فرار کرده‌اند، ضمن اینکه طی جلسه‌ 3 ساعت و نیمی که با آیت الله آملی لاریجانی داشتیم از ایشان مستنداتی برای نبود مسائل هزار میلیاردی در قوه قضاییه خواستیم که ایشان ارائه دادند و ما قبول کردیم.

*بانظارت دقیق بایدمانع اختلاس‌های میلیاردی دیگر شد/ مطالبه مردم برخورد با مفاسد اقتصادی است

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردم برخورد با مفاسد اقتصادی است، گفت: باید نظارت داشت که اختلاس‌های 3 هزار میلیارد، 7 هزار میلیارد، 12 هزار میلیارد وغیره به‌مرور زمان دیگر وجود نداشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دست نماینده مجلس در اختلاس 3 هزار میلیاردی است باید در میدان آزادی حکم خدا را جاری کرد و آن زمان دید که کسی فساد اقتصادی انجام می‌دهد.

*مشخص نیست 1400 میلیارد تومان در یکی از بانک‌های خصوصی کجاست

خجسته افزود: بانک‌های خصوصی، سرمایه مردم را نابود کرده‌اند به‌نحوی‌که سرمایه مردم را در برج و یا خارج از کشور برده‌اند و مشخص نیست 1400 میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها کجا رفته است و پیگیر این موضوع هستیم تعیین تکلیف شود.

*اختلاس 12 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه همسران اول، دوم، سوم و اقوام

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی با فساد اقتصادی جور نیست و باید مفاسد را جمع کنیم، اظهار داشت: فرد اختلاس کننده 12 هزار میلیارد در صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه همسر اول، همسر دوم، همسر سوم و فامیل‌های خود شبکه ایجاد و اموال را غارت کرده‌اند و کسی هم حرفی نمی‌زند که ما ورود پیدا کردیم و از دستگاه نظارتی خواستیم که هرجا نمی‌تواند ورود یابد به ما اعلام کند.

*عاملان مفاسد اقتصادی یا تهدید می‌کنند یا به دنبال تطمیع هستند

خجسته با اشاره به اینکه تاکید رهبری به سران سه قوه در برخورد با مفاسد اقتصادی باید به انجام برسد، گفت: عاملان مفاسد اقتصادی یا تهدید می‌کنند و یا به دنبال تطمیع افراد هستند و این راه نیازمند انسان‌های محکم، پاک استوار است که از خود ضعف نشان ندهند.

نماینده مردم همدان و فامنین اظهار داشت: دریکی از بانک‌ها 50 هزار میلیارد پول مردم نیست که به زودی در مجلس مطرح می‌کنم تا تعیین تکلیف شود، برخی می‌گویند این موارد را مطرح نکنید تا مردم نا امید نشوند من معتقدم مردم ناامید نمی‌شوند بلکه کسانی که در این کار دست دارند نا امید می‌شوند.

خجسته اعلام کرد: در فراکسیون مجلس دهم قریب به 100 نفر در این راه در حال فعالیت هستند در حالی که در مجلس نهم کسی وجود نداشت.

وی اظهار داشت: در زمان انقلاب مردم به‌خوبی ورود کرده و انقلاب پیروز شد و پس از انقلاب انواع فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشور انجام شد و دشمن توطئه‌های زیادی علیه ایران انجام داد.

خجسته افزود: در دوران دفاع مقدس استکبار تمام توان خود را برای ریشه‌کنی انقلاب گذاشت اما انقلاب قصد ریشه‌کن کردن استکبار را دارد و این کار را نیز به انجام می‌رساند و امروز پیروزی انقلاب را به خاطر رشادت‌ها و شجاعت‌های مردم جشن می‌گیریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی باقدرت پیش می‌رود در حالی که تحریم‌ها خیلی سنگین بوده اما با این شرایط مردم ایستاده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب بیداری اسلامی بوده است، افزود: اکنون امید تمام جهان به جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یکی از دستاوردهای نظام و انقلاب را امنیت دانست و بیان کرد: اکنون ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان بوده و امنیت بزرگ‌ترین نعمت ما است.

وی بابیان اینکه 250 شبکه فارسی‌زبان علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، افزود: سپاه و اطلاعات در ایران به‌خوبی فعالیت کرده و بر همه‌چیز اشراف دارند و این احاطه اطلاعاتی و امنیتی ایران تا فرامرزها نشان از قدرت جمهوری اسلامی است.

خجسته گفت: استکبار سپاه را مورد هدف قرار داده است ولی سپاه قدرتمندانه  حرکت کرده و سردار سلیمانی نیز با اقتدار منطقه را مدیریت می‌کند.

منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.