کد خبر: ۱۱۶۸۴
تاریخ انتشار:۱۵:۰۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: حسین فریدون از سال ۹۱ با مشارکت علی صدقی مدیرعامل متخلف بانک رفاه، شرکت آوا نوتریگا را برای فعالیت در حوزه تجاری و اقتصادی به ویژه ترخیص کالا از گمرکات تاسیس کرد.پیشتر یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تخلف فریدون در حوزه ترخیص از گمرکات خبر داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نام حسین فریدون برادر رئیس جمهور این روزها در پرونده های قضایی برسر زبان‌ها افتاده است که بخشی از آن نتیجه فعالیت‌های اقتصادی است که وی از سال ها پیش در حوزه های مخالف اقتصادی و تجاری داشته و هنوز هم ادامه دارد.

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیش تر گفته بود، یکی از پرونده‌های حسین فریدون "تقلید صدای رئیس‌جمهور" است؛ در یک مورد وی با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاها اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این کالاها را نگیرند.

اسناد جدید نشان می دهد، حسین فریدون با مشارکت علی صدقی مدیرعامل متخلف بانک رفاه که اوایل سال جاری به دلیل دریافت حقوق های نجومی برکنار شده بود، از سال 91 اقدام به تاسیس شرکتی به نام "آوا نوتریگا" کرده بود که در کلیه فعالیتهای اقتصادی، تجاری و بازرگانی از جمله ترخیص کالا از گمرکات فعالیت می کرده است.

بر اساس آگهی تاسیس این شرکت، از دیگر فعالیتهای شرکت، همکاری با نهادها، سازمانهای دولتی و وزراتخانه‌ها در زمینه سرمایه گذاری در بخشهای خصوصی و دولتی در جهت  ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور است.همچنین این شرکت در حوزه افتتاح حسابهای قرض الحسنه تجاری و ال  سی نزد بانکها برای اخذ وام و تسهیلات ارزی و ریالی فعال است.

پس از انتشار فیشهای حقوقی برخی مدیران دولتی، در یک فقره مدیر عامل بانک رفاه در طول نزدیک به 20 روز پایان سال 94، بالغ بر 230 میلیون تومان دریافتی تحت عناوین مختلف داشته است. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ 8 تیر 95 در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه درباره تخلفات مدیرعامل بانک رفاه اظهار کرد: علی صدقی مدیر عامل بانک رفاه به‌خاطر تخلفات بزرگی که قبلاً در بانک ملی داشته، فاقد صلاحیت برای مدیرعاملی بانک رفاه کارگران بود اما با فشار حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) و لابی‌گری وی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد.

سند شرکت جدید فریدون را در ادامه ببینید:سند جدید از فعالیت گمرکی فریدون و مدیرمتخلف +عکس

پیش از این هم خبری مبنی بر تاسیس صرافی در سال 90 (قبل از سه برابر شدن دلار) توسط حسین فریدون با مشارکت علی صدقی منتشر شده بود. 
 
سند جدید از فعالیت گمرکی فریدون و مدیرمتخلف +عکس 
منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.