کد خبر: ۱۱۶۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۳۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: معاون معزول‌صنایع دستی‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عزل خود واکنش تندی نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سیدروح الله وحدتی گفت: اختلاف ما با  مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از زمانی شروع شد که شایعاتی مبنی بر گنارگذاشتن وی بدلیل بازنشستگی شان در سیستم اداری انتشار یافت و مدیرکل فکر می کرد این شایعات کار بنده است.


وی با تشریح دیگر دلایل عزل خود از معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مدیرکل میراث فرهنگی استان فکر می کرد شایعات کنارگذاشتن وی در سیستم کار بنده بوده و از سویی از اینکه بنده جایگزین وی شوم به شدت واهمه داشت.

معاون عزل شده صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: واهمه و ترس مدیرکل میراث از جایگزینی بنده بجای ایشان روزبه روز زیادتر شد تا اینکه بدون هیچگونه هماهنگی با سازمان مرکزی میراث و مسئولان استانی، اقدام به عزل اینجانب کرد.

وحدتی گفت: بنده با تخصیص اعتبارات صنایع دستی به سایر حوزه ها مخالفت شدید داشتم و این مخالفت سبب نارضایتی مدیرکل نیز شده بود که به اختلافات بین ما دامن زد.

وی افزود: مدیرکل میراث فرهنگی چندین بار از من خواست استعفاء دهم اما استعفاء ندادم چون دلیلی براستعفاء نمی دیدم و از سویی نیز خود مدیرکل از اینکه بنده جایگزین وی شوم بشدت احساس خطر می کرد.

معاون معزول صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از تلاش های خود در دوران معاونتش، خاطرنشان کرد: تعداد 80 کارگاه تولیدی و تعاونی در این استان در حوزه صنایع دستی راه اندازی و این درحالی بود که این تعداد تا پایان سال 93 تنها چهارکارگاه بود.

وحدتی از آموزش به بیش از 12 هزار و 700 نفر در دوره های مقدماتی، به آموزی و آموزش شاغلین در حوزه صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: درحالیکه تا سال 93 این تعداد تنها یک هزار و 600 نفر بوده است.

وی گفت: تجهیز کارگاه‌های ریسندگی و رنگرزی، گچمه و جاجیم بافی و احیای هنرهای منسوخ در کهگیلویه و بویراحمد در دوران معاونت بنده بوده و از سویی در ارزیابی عملکرد و ارزشیابی، حوزه صنایع دستی این استان از امتیاز 36 در سال 93 به امتیاز 240/8 از مجموع 300 امتیاز در سالجاری رسیده است.

معاون عزل شده صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان اکنون جزء شش معاونت برتر صنایع دستی کشور بوده و بنده نیز عضو شورای تخصصی صنایع دستی کشور هستم.

وحدتی باتشریح جذب اعتبارات حوزه صنایع دستی در میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در حوزه اعتبارات صنایع دستی نیز معاونت صنایع دستی این استان بعنوان برترین معاونت در این حوزه شناخته شده و توانستیم اعتباری بالغ بر 91 میلیارد و 600 میلیون ریال جذب کنیم درحالیکه تا سال 93 این رقم تنها به 750 میلیون ریال رسیده بود.

وی گفت: برگزاری همایش های تخصصی و 2 نمایشگاه سراسری باحضور تمامی استان های کشور در 2 ساله اخیر انجام گرفته درحالیکه تاقبل از آغاز مسوولیت ما، چنین چیزی انجام نگرفته بود.

معاون عزل شده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیگیری ها برای تخصیص 10 میلیارد ریال درجهت ایجاد بازارچه صنایع دستی در این استان از سوی ما انجام گرفته است.

وحدتی، استانداردسازی، تجهیزکارگاههای سنتی، بازرسی فنی، طراحی و بسته بندی صنایع دستی را از دیگر اقدامات خود در 2 ساله گذشته خبرداد.

وی افزود: مسوولان سازمان مرکزی و مسوولان استانی از اقدام مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در عزل اینجانب بشدت نگران و البته عزل ما بدون هماهنگی با این عزیزان انجام گرفته است.

معاون عزل شده مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید برحمایت از دولت تدبیر و امید، یادآورشد: ماهمواره به راه اعتدال و تدبیر پایبند بوده و خواهیم بود اما یقین بدانید که عزل من فقط بخاطر احساس خطری بود که مدیرکل میراث استان از جایگزینی بنده به جای خود داشت، بوده است.

با حکم محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد «پریسا راد» رئیس اداره روابط عمومی به عنوان معاون صنایع دستی این اداره کل منصوب شد./خبردنا

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
واقعا مدیر کل این بار ترسید ووحدتی را بهش جایگاه داد. متاسفم بر باقری
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
متاسفانه آقای وحدتی با نفاقی که سال۹۰ در محمداباد چیتاب انجام داد وهنوز هم پرجاست نمیدونم چرا مسئولین با همچین افرادی برخورد نمیکنن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.