کد خبر: ۱۱۶۳۶
تاریخ انتشار:۰۰:۳۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: کارشناس حقوقی فوتبال گفت: معتقدم که این تصمیم فیفا علیه استقلال خوب است چون پیش از این برای جریمه باشگاه ها بلافاصله سراغ کسر امتیاز می رفت ولی حالا یک درجه تخفیف داده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): پیرو اعلام سازمان لیگ درباره محرومیت باشگاه استقلال از فعالیت های نقل و انتقالاتی در نیم فصل نگرانی زیادی بین کادر فنی و طرفداران این تیم شده است.
 
اینکه استقلال نتواند قرارداد آندرانیک تیموریان و سرور جباروف را به موقع ثبت کند قطعا در فاصله کم باقی مانده تا بسته شدن ارسال لیست بازیکنان اصلاحی به ای اف سی برای دیدار با السد به مشکل برخواهد خورد. پیرامون همین موضوع با کارشناس حقوقی فوتبال صحبت کردیم.
 
هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با مشرق نسبت به چرایی این اتفاق و راه حل های احتمالی استقلال واکنش نشان داد که متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

*با توجه به دستورالعمل ای اف سی درباره ممنوعیت استقلال از جذب بازیکن، باشگاه استقلال در فاصله کم باقی مانده تا آخرین مهلت ارسال اسامی نفرات جدید به لیست اصلی برای حضور در بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا چه اقدامی می تواند انجام بدهد؟
- استقلال مادامی که نتواند رضایت شکات خود را جلب کند قطعا در این باره نمی تواند کاری از پیش ببرد.
 
* چرا؟
- گاهی اوقات محدودیت ها به داخل یا بیرون از مرزها محدود می شود ولی در حکمی که ای اف سی به باشگاه استقلال ابلاغ کرده این باشگاه اصلا نمی تواند قرارداد این دو بازیکن را ثبت کند.
 
* آیا این تصمیم کمی سختگیرانه نیست؟
- نه! برعکس معتقدم که این تصمیم خیلی خوبی است که فیفا اتخاذ کرده چون پیش از این برای جریمه باشگاه ها بلافاصله سراغ کسر امتیاز می رفت ولی حالا با یک درجه تخفیف خیلی خوب است که حکم به طرف محدودیت در نقل و انتقالات رفته است. این آسیبش کمتر از کسر امتیاز است.
 
* چه ضرری به باشگاه می رسد؟
- اگر مسئولان باشگاه استقلال بتوانند شکات را راضی کنند می توانند به نقل و انتقالات برگردند چون معمولا محرومیت از نقل و انتقالات یک دستور موقتی است و اعتبارش تا زمانی است که مشکل باشگاه با فیفا حل نشده است.
 
* اینکه استقلال اعلام کرده می خواهیم این بدهی ها را از محل طلب باشگاه استقلال از فیفا بابت بازی بازیکنان استقلال در جام جهانی بپردازیم تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟
- این پول توسط فدراسیون فوتبال تفکیک می شود فیفا هم این پول را یکجا به فدراسیون می دهد و اگر بخواهند بدهند فدراسیون فوتبال ایران است که باید آن را تفکیک کند. این بحث هم درست است و همه باشگاه ها از فیفا پول طلب دارند ولی هنوز چنین پولی به فوتبال ما پرداخت نشده است. خود فدراسیون هم از محل کمک های نقدی فیفا که FAP نام دارد طلب زیادی دارد. کمک های نقدی فیفا به کشورها سالیانه 250 هزار دلار آمریکاست که فدراسیون باید آن ها را هم بگیرد که الان سال های سال است که این کمک ها به فدراسیون فوتبال پرداخت نشده و فدراسیون با مشکل مالی مواجه است و حتی به سختی حقوق کارکنان خودش را هم پرداخت می کند.
 
* با این حساب فدراسیون نمی تواند کمکی به باشگاه استقلال انجام بدهد؟
- نه نمی تواند. فدراسیون پولی ندارد که بخواهد به کسی کمک کند. وضع مالی فدراسیون و سازمان لیگ خوب نیست. حق پخش تلویزیونی را به فوتبال نمی دهند و از این نظر فدراسیون وضع خوبی ندارد.
 
* آخرین راه استقلال چیست؟
- فکر می کنم در کوتاه مدت نمی تواند کاری از پیش ببرد. مگر اینکه بتواند از طریق وکلای بین المللی اش شکات را راضی کند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین