کد خبر: ۱۱۵۷۵
تاریخ انتشار:۰۰:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: اسکات مادل Scott Modell از جمله افسران سازمان سیا است که در حدود سیزده سال در اداره عملیات این سازمان در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان فعالیت می‌کرده است. این مامور اطلاعاتی به همراه همکار خود علی آلفونه- ایرانی مقیم دانمارک که یکی از مهم ترین مقاله نویسان موسسه امریکن انترپرایز بر ضد سپاه پاسداران به حساب می‌آید- در ژانویه سال 2016 مقاله‌ای تحت عنوان " پیوند هسته‌ای ایران و کره شمالی؛ سوالات بی‌پاسخ " در بنیاد دفاع از دموکراسی نظرات درخور تاملی را در رابطه با ایران پس از توافق هسته‌ای ارائه می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ماجرای امضای خودسرانه توافق‌ و یا یک برنامه اقدام مشترک با نهاد مالی FATF توسط دولت یازدهم با ورود به موقع و دقیق نیروهای انقلابی و کارشناس مواجه شد و نقد‌های کارشناسانه منجر به جلوگیری از ورود کشور به باتلاق دیگری شد.
 
 این روزها و با کاهش یافتن بحث‌های رسانه‌ای در رابطه با مسئله FATF می‌توان به بررسی دقیق‌تر این توافق که ثمره‌ای به غیر از خود تحریمی برای کشور نداشته پرداخت؛ بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که توافق با این نهاد دقیقاً پازل طراحی شده توسط دشمن بوده و متاسفانه دولت‌مردان با عدم شناخت دقیق این موضوع به تکمیل این پازل پرداخته‌اند.
 
 
 
اسکات مادل Scott Modell از جمله افسران سازمان سیا است که در حدود سیزده سال در اداره عملیات این سازمان در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان فعالیت می‌کرده است. این مامور اطلاعاتی به همراه همکار خود علی آلفونه- ایرانی مقیم دانمارک که یکی از مهم ترین مقاله نویسان موسسه امریکن انترپرایز بر ضد سپاه پاسداران به حساب می‌آید-  در ژانویه سال 2016 مقاله‌ای تحت عنوان " پیوند هسته‌ای ایران و کره شمالی؛ سوالات بی‌پاسخ " در بنیاد دفاع از دموکراسی نظرات درخور تاملی را در رابطه با ایران پس از توافق هسته‌ای ارائه می‌دهد اما جالب‌ترین بخش این نوشتار آن‌جایی است که نویسنده در رابطه با ایران با ارائه پیشنهاد خصمانه اصرار بر شفافیت مالی بیشتر می‌نویسد:
 
 
گزارش نهاد غیردولتی fatf  می‌گوید که ایران و کره شمالی تنها کشورهایی هستند که با خطرات قابل توجه ناشی از پول شویی و تروریستی تامین مالی، سیستم مالی بین‌المللی را تهدید می‌کنند. بعد از اجرای توافق هسته‌ای با ایران اقدامات جدید برای محافظت از یکپارچگی سیستم مالی بین‌المللی مورد نیاز است!
 
پیشنهاد ماور سیا به دولت آمریکا کاملاً مشخص است؛ توافق هسته‌ای با نقش‌آفرینی آژانس انرژی اتمی به انجام رسید و مرحله بعد اصرار بر شفاف‌سازی مالی و طرح‌ریزی اقدامات جدید تحت قالب fatf!
 
 
جالب توجه است که علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی که در انگلستان درس خوانده نیز با عدم درک صحیح این مسئله با حضور در مجلس شورای اسلامی به حمایت از توافق با fatf پرداخت چنان‌که بسیار از رسانه‌ها از این مسئله با عنوان دفاع قاطع طیب نیا از الحاق ایران به fatf یاد کردند!
 
 
 
طیب‌نیا در بخشی از صحبت‌های خود در مجلس شورای اسلامی در رابطه با توافق با fatf می‌گوید: امروزه مبارزه با پولشویی به صورت یک سیاست مورد توافق برای گردش مالی زیرزمینی درآمده است؛ چراکه یک راه اصولی برای محدود کردن قاچاق کالا، مواد مخدر، فرار مالیاتی، فساد مالی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی است. تلاش برای قطع کردن شریان مالی این اقدامات بهترین شیوه برای مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی است.
 
تفاوت اهداف و اشتباه راهبردی وزیر اقتصاد دولت روحانی کاملاً  پر واضح است؛ آمریکا و افسران اطلاعاتی‌ این کشور با هدف مهار ایران و افزایش فشارها ابزار fatf را پیشنهاد می‌کنند اما از سوی دیگر دولت یازدهم با قاطعیت تمام و خوش‌خیالی از پیوستن به این نهاد حمایت می‌کند! 
 
برچسب ها: آمریکا ، ، FATF ، عصر دنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.