تاریخ انتشار:۱۵:۲۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
جنب و جوش نامزدهای احتمالی انتخابات شورای شهر در کهگیلویه و بویراحمد
عصر دنا: مسئله انتخابات در حوزه های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت قومی و قبیله ای و عشیره ای همواره از مباحث داغ و پرحاشیه در این استان به شمار می رود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ،نام ‌نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند امسال آغاز و تا ششم فروردین سال آینده ادامه دارد.

نحوه اجرای تبلیغات پیش‌روی شورای اسلامی شهر و روستا براساس قانون، از 21 اردیبهشت‌ماه سال‌ آینده به مدت هفت روز شروع می‌شود.

بر اساس قانون کاندیداها به هیچ عنوان حق دیوار‌نویسی و تبلیغ زود هنگام ندارند و کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا باید در زمان مشخص شده، تبلیغات خود را آغاز کنند.

در حالی که رعایت قوانین و مقررات و پایبندی به آن باید به عنوان یک اصل مورد توجه تمامی افراد جامعه قرار گیرد، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد اکثر مواقع از سوی برخی افراد قانون زیر پا گذاشته می شود و سهوی و یا عمدی تخلفاتی صورت می گیرد که در نوع خود جالب توجه است.

موضوع انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد و تلاش برای کسب رای حداکثری به طور کلی فرایند پیچیده ای است که تابع هیچ قوانین و مقررات خاصی نیست و بیشتر براساس قومیت و طایفه و نه براساس صلاحیت و تخصص و تجربه افراد صورت می گیرد که این امر نیز در پایان کار ضربات سنگینی را متوجه مردم و شهروندان می کند.

آنچه این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد بازار داغی پیدا کرده است و کم کم نیز بر این حرارت افزوده می شود در پیش بودن انتخابات شورای شهر و روستا است که از هم اکنون برخی افراد خود را در فضای مجازی و حقیقی به عنوان کاندیدا معرفی و فعالیت چشمگیری برای حضور در این رقابت سیاسی از خود به نمایش می گذارند.

ارسال پیامک، درخواست رای در تلگرام و واتساپ، دید و بازدید های غافلگیرکننده ، رو زدن به اقوام و آشنایان و هر روشی که بتوان با آن یک رای به آرای کاندیدای احتمالی افزود این روزها از سوی این افراد به کار گرفته می شود تا شاید از هم اکنون حضور خود را در شورای شهر و روستا مسجل کنند.

اعلام زودهنگام تبلیغات توسط کاندیداهای احتمالی و تخلف شمردن آن توسط مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی نیز نتوانسته است از حرارت تبلیغات زودهنگام نامزدها در فضای مجازی و حقیقی بکاهد و این روند به خوبی در تعاملات روزمره با این افراد نمایان است.

برخی نیز برای بهتر دیده شدن و اثرگذاری تبلیغات خود دست به دامان رسانه ها و سایت های خبری شده و با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های خود قصد دارد به هر نحوی شده است در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یکی از اعضای اصلی باشد.

ژست گرفتن برخی از این نامزدها و تصاویری که از آنها در سایت های خبری منتشر می شود نیز در نوع خود جالب توجه است.

برخی دیگر نیز از قبل با تعدادی از خبرنگاران هماهنگی لازم را برای دیدار با یک شخص خاص یا حضور در یک مراسم ترتیب می دهند تا از این طریق ضمن معرفی خود فضا را برای حضور در انتخابات فراهم کند که این موضوع نیز در سطح شبکه های اجتماعی و سایت های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می شود.

از دیگر موضوعات جالب توجه این است که برخی افرادی که برای ورود در انتخابات شورای شهر اعلام حضور می کنند از تخصص هایی که به عنوان رزومه کاری ارائه می دهند برخوردار نیستند که این امر در محافل و مجالس درباره این افراد نیز به موضوعی داغ تبدیل شده است .

 به هر حال باید دید با تذکرات و توصیه هایی که مسئولان امر برای آغاز نکردن تبلیغات زودهنگام انتخابات شورای شهر و روستا به کاندیداهای احتمالی داده اند می تواند این فضا را به سمت و سوی اصلی خود که همانا پایبندی به قانون است سوق دهد یا همچنان تبلیغات همیشگی ادامه می یابد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.