کد خبر: ۱۱۵۴۲
تاریخ انتشار:۰۰:۳۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
فراموشی روحانی؛
عصر دنا: روحانی اقدامی که یک سال قبل از برجام برای اجرای آن جشن گرفته بود را به پای برجام نوشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حسن روحانی روز سه‌شنبه 28 دی 1395 در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستاوردهای برجام مشخصاً برای فقرا و حاشیه‌نشینان جامعه چه بوده است، لیستی از «برکات»! برجام برای فقرا را ذکر کرد که یکی از آنها بیمه کردن همه مردم بود.
 
حسن روحانی گفت: نسبت به همان حاشیه نشین هایی که شما به آن اشاره کردید، ما همه آنها را بیمه کردیم.  امروز 11 میلیون نفر حاشیه نشین که بسیاری از آنها بیمه نداشتند، تحت حمایت بیمه هستند. بهداشت و درمان ما به آنها خدمات می دهد، در صورتی که پیش از این، خدماتی آنجا نبود.

* بیمه همگانی و برجام؟

روحانی در حالی اجرای بیمه همگانی را دستاورد برجام دانست، که اجرای برجام از 27 دی 1394 شروع شد؛ اما گویا رئیس دولت یازدهم فراموش کرده که او یک سال قبل از اجرای برجام، در مراسم پر سر و صدایی، جشن بیمه همگانی را گرفته بود.

22 دی ماه 1393 جشن بیمه سلامت همگانی با حضور مسئولان دولتی برگزار شد که بهانه این مراسم، بیمه شدن همه افراد فاقد بیمه در کشور و صدور دفترچه بیمه درمانی برای همه افراد فاقد بیمه‌ کشور بود.
 
روحانی احتمالا یادش رفته که در آن مراسم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خوشحالی گفت: امروز  دولت تدبیر و امید، فقر درمان را از بین برد.

به نظر می‌رسد عدم تحقق انتظارات مردم از برجام، مسئولان دولتی را وادار کرده معدود کارهای مثبت سه سال اخیر را هم به پای برجام بنویسند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.