تاریخ انتشار:۲۳:۰۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
عصر دنا: نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد به خاطراتی از سفر هاشمی رفسنجانی به کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): غلام محمد زارعی با اشاره به سفر خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  به استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این سومین سفر وی در دولت تدبیر به استان است که امیدواریم سفرهایش دستاورد های پر خیر و برکتی داشته است.

وی ضمن تشکر از تشریف فرمایی معاون رئیس جمهور به استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرصت کم است، چرا که می خواستم مطالبی در مورد زن و خانواده در این استان بپردازم اما به علت کمبود وقت صرف نظر می کنم.

نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه می دانیم که این آمارها و دستاورهایی که جامع ما در امور زنان و خانواده بدست آورده است دستاورد جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: به لحاظ فرهنگی این نظام و نگاه ویژه ای که اسلام به موضوع زن و خانواده دارد شرایط مساعدی جامعه در این حوزه دارد که امیدواریم این روند روز به روز افزایش یابد.

زارعی در بخش دیگری از سخنانش به ارتحال هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و ادامه داد: این روزها مصادف با ارتحال حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی است که امیدواریم خداوند ایشان را در اعلای دین جای بدهد و با شهدای خوبان محشور بفرماید و  بنده نیز چند خاطره از وی در سفر به استان عرض می کنم تا این جلسه به نام و یاد ایشان معطر شود.

وی به سفر آقای هاشمی رفسنجانی در سال 1375 اشاره داشت و تاکید کرد: من در آن زمان در استانداری توفیق خدمت گذاری داشتم، در مسئولیتی بودم و در کانون مدیریت سفر وی قرار داشتم که دو خاطره را در ذهن دارم که عرض میکنم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به سفر هاشمی رفسنجانی برای شرکت در همایش عشایر استان اشاره داشت و گفت: وقتی که با بالگرد همراه با استاندار و جمعی از مسئولان از بالای ارتفاعات عبور کردیم وی یک جمله ای را فرمودند که فرزندان این دیار در جنگ هشت ساله دفاع مقدس به صلابت این کوههای بودند و این جمله ای بود که بنده از ایشان شنیدم.

وی ادامه داد: آقای هاشمی فرمودند که وقتی پد خندق اتفاق افتاد و ایستادگی، مقاومت و پایمردی فرزندان این خطه در پد خندق زبان زد شد من پیامی را برای خانواده و فرزندان آنها در استان ارسال کردم و همیشه آرزو داشتم یک بار دیگر به منطقه هور العظیم و شلمچه باز گردم و در پد خندق یاد و نام آنها را گرامی بدارم، این حاکی از روحیه انقلابی و ولایت مداری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به این مملکت و آرزوهای این کشور است و شناختی که به این استان داشت.

زارعی به خاطره بعدی خود از هاشمی رفسنجانی پرداخت و تصریح کرد: خاطره دیگری که از وی به یاد دارم  وقتی از پله های استانداری برای شرکت در جلسه دیدار با روحانیون تشریف می آوردند به استاندار گفتند  به روحانیون بعد از انقلاب سخت می گذرد تا قبل از انقلاب، با وجود اینکه بانی به وجود آورنده انقلاب روحانیون بودند که حضرت امام  راحل و روحانیت نقش موثری در پیروزی انقلاب داشت اما همواره مورد هجمه دشمن بودند.

وی یادآور شد: به هرحال وضعیت معیشتی آنها خوب نیست الان که به جلسه آنها می خواهیم برویم پیشنهاد شما چیست؟، آنجا استاندار پیشنهاد وضعیت مسکن روحانیون را دادند که آقای هاشمی در همان جلسه تصمیم گرفتند مبلغی را برای سپرده گذاری مسکن در بانک مسکن قرار بدهند و از آن محل باعث شد که روحانیون صاحب مسکن شوند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واقعا روحانیون در آن شرایط در وضعیت سختی بودند، افزود: این اقدام آقای هاشمی همیشه در ذهن و خاطر همه ما بوده است و ما باید قدردان این نظام باشیم که به برکت اسلام و رهبری و خداوند متعال همیشه ثابت قدم خواهد ماند.

منبع: صبح زاگرس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.