تاریخ انتشار:۲۳:۰۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
عصر دنا: برخی نامزدهای شورای اسلامی شهر در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد این روزها از طریق مختلف به ویژه ورود در شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک تبلیغات زودهنگام را آغاز کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نام ‌نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند امسال آغاز و تا ششم فروردین سال آینده ادامه دارد.

نحوه اجرای تبلیغات پیش‌روی شورای اسلامی شهر و روستا براساس قانون، از 21 اردیبهشت‌ماه سال‌ آینده به مدت هفت روز شروع می‌شود.

بر اساس قانون کاندیداها به هیچ عنوان حق دیوار‌نویسی و تبلیغ زود هنگام ندارند و کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا باید در زمان مشخص شده، تبلیغات خود را آغاز کنند.

تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج در حالی آغاز شده است که این استان به دلیل بافت قومی و قبیله ای و عشیره ای همواره در ایام انتخابات چالش های زیادی را تجربه می کند.

برخی از این تبلیغات زودهنگام از طریق مهمانی های بدون دعوت و ورود خودسرانه به خانه های مردم، ارسال پیامک، شبکه های اجتماعی، برقراری تماس تلفنی و رودرو با شهروندان و اهالی روستا انجام می شود که موجب نگرانی بسیاری از رقبا و خانواده ها می شود.

برخی نیز با ارسال پیامک از هم اکنون با ارسال پیامک دست به دامن طایفه خود شده اند تا شاید در انتخابات شورای شهر بتوانند از این ترفند ازسد رقبای خود بگذرند.

در حوزه فضای انتخابات شورای شهر و روستاها  از گروه های مختلف  و طیف های سیاسی  به صورت آشکار و پنهان اعلام حضور کرده اند  و برخی نیز  حضور خود را تنها در محیط محصور نکرده و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با انتشار سوابق کاری و بیوگرافی خود قصد دارند تا در تبلیغاتی زود هنگام به معرفی خود بپردازند.

اعلام برنامه های مختلف و حتی خارج از حوزه تخصص از سوی برخی کاندیدای احتمالی از جمله نکات جالبی است که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خودنمایی می کند.

هیات نظارت بر انتخابات به هنگام تایید صلاحیت ها اینگونه تخلفات را لحاظ خواهد کرد

تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شورای شهر  در یاسوج درحالی پشی از موعد آغاز شده است که فرماندار بویراحمد به نامزدهای انتخاباتی شوارهای شهر و روستا که زودتر از موعد مقرر تبلیغات خود را آغاز و یا اعلام حضور کنند ،هشدار داد.

 سید محمد کاظم نظری گفت:تبلیغات زودهنگام و اعلام حضور قبل از  تاریخی که اعلام شده است ،خلاف قانون است و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

نظری اظهار کرد: رسانه ها هم باید آگاهی داشته باشند که زودتر از موعد مقرر برای نامزدها تبلیغات و اعلام حضور نکنند که در این بین نیز قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: قطعا کسانی که قبل از تاریخ اعلام شده توسط ستاد انتخابات کشور اقدام به تبلیغ و اعلام حضور کنند متخلف شناخته خواهند شد و هیات نظارت بر انتخابات به هنگام تایید صلاحیت ها اینگونه تخلفات را لحاظ خواهد کرد.

 

با وجود این هشدارها  و اطلاع از تخلف زودهنگام تبلیغات اما بسیاری از کاندیداهای احتمالی بدون توجه به این مسائل همچنان در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و سایر بخش ها به فعالیت تبلیغاتی دامن می زنند و برخی نیز باعث بروز تنش در فضای جامعه می شوند. 

حال باید دید هشدارهای فرماندار بویراحمد در خصوص تبلیغات زودهنگام  کاندیداهای شورای شهر اثر بخش خواهد بود یا خیر؟.

 منبع: صبح زاگرس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.