کد خبر: ۱۱۳۹۴
تاریخ انتشار:۲۱:۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
عصر دنا: عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه برجام تاکنون برای ما فقط زحمت داشته است، گفت: روابط نیم‌بند ایران با برخی کشورهای منطقه مانند عربستان پس از برجام تیره‌تر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت یکسال از اجرای برجام، اظهار داشت: زمانی که نوزادی متولد می‌شود در چند سال اول فقط زحمت دارد، امیدوارم شاهد شیرینی این بچه تازه متولد شده به نام «برجام» در آینده باشیم اما تا الآن که برجام فقط برای ما زحمت داشته است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌ها پس از برجام برداشته شد یا نه؟ گفت: دیگر لازم نیست ما در این زمینه صحبت کنیم، حتی خود کری وزیر خارجه آمریکا و حتی آقای وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از این گفته بودند تحریم‌ها برداشته نشده و به قوت خودش باقی است، طرف‌های داخلی و مسئولان امر هم بارها به این موضوع اذعان کردند که تحریم‌ها بعد از برجام برداشته نشد، مانند وزرای اقتصاد و نفت و رئیس بانک مرکزی.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: معلوم است که آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل نکردند و آن را نقض کردند، مسئولان سیاسی کشور پس از برجام همواره دو پهلو حرف می‌زنند که البته جنبه سیاسی ماجراست، چرا که آنها تعهدی به افکار عمومی، نظام و نمایندگان مجلس دادند اما موفق نشدند، مسئولان دولتی همواره درباره برجام دوپهلو حرف می‌زنند تا افکار عمومی مردم علیه آنان آن هم در آستانه انتخابات چیره نشود، اگر این انتخابات بگذرد و آقای روحانی مجدداً رئیس‌جمهور شود خواهید دید که ایشان با صراحت بیشتری اعتراف خواهند کرد که برجام فایده و خاصیتی برای ایران نداشت.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان درباره میزان تحقق اهداف برجام، خاطرنشان کرد: برجام در این حد که افکار عمومی و فضای رسانه‌ای جهان را علیه عملکرد هسته‌ای ما خنثی کند، خوب بود اما برجام به لحاظ عَملی در حوزه اقتصاد و روابط سیاسی بین ما و سایر کشورها نه تنها کمک نکرده، بلکه فضا علیه ایران تندتر هم شده است، بعد از برجام روابط ما با بسیاری از کشورهای منطقه که پیش از این روابط نیم‌بندی با آنها داشتیم مانند عربستان سعودی، خیلی تیره‌تری شد، فلذا برجام نه تنها در این زمینه کمک نکرد بلکه باعث تیرگی بیشتر روابط ما با برخی کشورها هم شد و از طرفی مواضع صهیونیست‌ها را علیه ما تندتر هم کرده است.
منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.