کد خبر: ۱۱۳۹۰
تاریخ انتشار:۲۱:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
عصر دنا: رئیس شورای سیاسی یمن خطاب به عربستان تاکید کرد که این کشور هدف آینده آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که که آمار اولیه قربانیان حملات عربستان حاکی از شهادت بیش از 13 هزار نفر از زنان و کودکان و سالخوردگان است.

وی افزود: نبرد ذباب و المخا در جنوب غرب تعز نبردی مهم حساس و نبرد کرامت نه تنها برای یمن بلکه برای امت عربی است.

الصماد گفت: ائتلاف متجاوز سعودی بعد از اینکه در جبهه‌های مختلف ناکام ماند و شکست خورد، حملات خود به مناطق مختلف یمن را شدت بخشیده است.

پیشروی‌ ائتلاف متجاوز در یمن دروغ است

وی تاکید کرد که اوضاع در ذباب، العمری و المخا تحت کنترل است و ائتلاف متجاوز سعودی هیچگونه پیشروی در آنجا نداشته است و پیروزی‌هایی که این ائتلاف از آن دم می‌زند، صرفا پیروزی‌های رسانه‌ای وهم آلود است و دلیل آن هم این است که بسیاری از فرماندهان آن‌ها کشته شده‌اند.

اسرائیل نوک پیکان نبرد باب‌المندب است

الصماد در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره خطر نزدیک‌شدن حوثی‌ها به باب‌المندب  اظهار داشت که نبرد باب‌المندب با رژیم صهیونیستی است. هیچ خطری از سوی حوثی‌ها تنگه باب‌المندب را تهدید نمی‌کند و ما این را برای مردم دنیا به اثبات رساندیم و این تنگه دریایی برای دریانوردی بین‌المللی امن باقی مانده است.

وی تاکید کرد که اسرائیل نوک پیکان نبرد باب‌المندب است و دیدار مقامات صهیونیست با مقامات رژیم سعودی و همچنین خریدن جزایری در اریتره و سومالی با هدف نزدیک شدن و  به کنترل در آوردن این گذرگاه حیاتی از سوی اسرائیل، بزرگترین دلیل برای اثبات این مدعا است.

جنگ اقتصادی رئیس‌جمهور فراری علیه یمنی‌ها

این مقام انصارالله افزود: عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن بعد از اینکه نتوانست یمنی‌ها را در میدان شکست بدهد، به اعمال فشارهای اقتصادی علیه آن‌ها رو آورده است تا از این طریق آن‌ها را به زانو در بیاورد. انتقال بانک مرکزی این کشور به عدن بزرگترین گام در زمینه جنگ اقتصادی علیه ملت یمن است.

عربستان هدف بعدی آمریکا و اسرائیل خواهد بود

رئیس شورای سیاسی یمن در ادامه خطاب به عربستان تاکید کرد که این کشور هدف آینده آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خواهد بود، زیرا آنچه در یمن رو تلاش برای سرنگونی آن رخ می‌دهد، مقدمه ورود به جزیره عربی و فروپاشی عربستان است و اولین کسی که آتش حمایت‌های آمریکا برای سلطه بر یمن و سواحل یمن آن گریبان‌گیر آن می‌شود، عربستان است.

مشورت‌های یمن بی‌فایده است

وی درباره مشورت‌های سیاسی و از سرگیری تلاش‌های اسماعیل ولدالشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور  برای احیای مذاکرات، گفت: ما بر نقش ولد الشیخ که خارج از توجه ما شده است تکیه‌ای نداریم و دور بعدی مشورت‌ها وجود ندارد، زیرا این مشورت‌ها هیچ فایده‌ای ندارد. اقدامات ولد الشیخ نیز در راستای کاهش فشارهای اخلاقی و افکار عمومی علیه عربستان صورت می‌گیرد.

نقشه آمریکا برای تجزیه منطقه

الصماد تاکید کرد که آمریکایی‌ها سعی دارند نقشه خود برای تجزیه منطقه را اجرا کنند و مانع حل سیاسی در یمن می‌شوند. رژیم سعودی به همراه جان کری وزیر خارجه آمریکا تفاهمات مسقط را به شکست کشاندند.

وی درباره سرنوشت محمود الصبیحی وزیر دفاع سابق این کشور و محمد قحطان از رهبران حزب‌الاصلاح گفت: با وجود حملات هوایی به زندان‌ها و مراکز امنیتی در استان‌های مختلف، هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه سلامتی این دو شخص به خطر افتاده است، به دست ما نرسیده است.

ارتباط رئیس‌جمهور فراری با سرکردگان داعش و القاعده

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که منصور هادی با سرکردگان داعش و القاعده برای مشارکت در نبرد تعز و میدی به توافق رسیده است و با رهبرانی از القاعده در کاخ المعاشیق در عدن دیدار کرده است.

وی گفت که حزب إصلاح از سال 2011 میلادی تاکنون 2 هزار از فرماندهان و افسران و سربازان امنیت سیاسی و نیروهای هوایی را  ترور کرده است.

اختلافات داخلی در یمن وجود ندارد

الصماد وجود هرگونه اختلاف بین جنبش انصارالله و کنگره ملی عمومی را رد کرد و گفت: کسانی که به اختلافات داخلی دل خوش کرده‌اند، به سراب دل بسته‌اند و امکان فروپاشی جبهه داخلی غیر ممکن است.

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن به‌بهانه بازگرداندن مشروعیت به این کشور به‌نمایندگی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن از ششم فروردین ماه 1394 آغاز شده است.

رژیم سعودی با وجود حملات بی‌وقفه خود که حاصل آن کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی‌گناه بوده است، نتوانسته است هیچ کدام از اهداف شوم خود را در راستای سلطه بر یمن و منابع آن محقق کند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: عربستان ، آمریکا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.