کد خبر: ۱۱۳۱۵
تاریخ انتشار:۰۱:۵۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
نقوی حسینی مطرح کرد؛
عصر دنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که رژیم سعودی از موفقیت حشدالشعبی در جنگ با تروریسم تکفیری به شدت خشمگین است، گفت: آمریکا پرونده سازی برای صدور قطعنامه علیه نیروهای مردمی عراق را آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سیدحسین نقوی حسینی ضمن اشاره به حملات رسانه ای علیه نیروهای مردمی حشدالشعبی گفت: ارزیابی نهادهای اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی این است که نیروهای مردمی حشدالشعبی در ضمن آن که در عراق توانسته ضربات کشنده ای به تروریست های تکفیری وارد کند در سوریه نیز در حال ایفای نقش است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی حلب اتفاقی بود که رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در بدترین کابوس های خود نیز تصور نمی کردند اما این اتفاق رخ داد و حالا اقتدار دمشق در جنگ سوریه تثبیت شده است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها معتقدند که نیروهای حشدالشعبی در آزادی ایفای نقش کرده اند و به همین دلیل تلاش می کنند نیروهای مردمی عراق را متهم به ارتکاب جنایت کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با پیش کشیدن کشف گورهای دسته جمعی در حلب که توسط تروریست ها سلاخی شده اند ، گفت: سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل شواهدی که از کشتار مردم سوریه وجود دارد به رسوایی جدید غرب تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: حامیان تروریست های تکفیری که برای حمایت از آنها خود را به آب و آتش زده اند و جنایات آنها را سانسور می کنند معتقدند که شکل گیری نیروهای مردمی حشدالشعبی در آینده به مصیبت بزرگی برای آنها تبدیل خواهد شد.

نقوی حسینی گفت: آمریکا به دنبال صدور قطعنامه با ادعای جنایت جنگی علیه نیروهای مردمی جریان مقاومت است و در این راه حملات رسانه ای سنگینی را علیه حشدالشعبی آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: پرونده سازی علیه حزب الله لبنان در مورد نیروهای حشدالشعبی آغاز شده است اما مساله اینجاست که نیروهای مردمی به دلیل درخشش در جنگ با تروریست های تکفیری توطئه جدید راه به جایی نخواهد برد.

گفتنی است که «عباس البیاتی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفته است که «اگر الحشد الشعبی نبود، برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سرنگون می شدند.»

این نماینده پارلمان عراق از اظهارا «عادل الجبیر» وزیرخارجه سعودی به عنوان به عنوان دخالت آشکار در امور داخلی عراق نام برد و تاکید کرد که نیروهای مردمی حشدالشعبی از مردم کشور عراق بر مبنای قانونی تشکیل شده است و هیچ نیروی خارجی در حشدالشعبی حضور ندارد.

الجبیر در تازه ترین اتهامات خود به الحشد الشعبی که عراقی ها از آن به عنوان دخالت در امور داخلی کشور و فتنه انگیزی یاد می کنند، این گروه را که در جنگ علیه داعش تاکنون چند هزار شهید تقدیم کرده است، گروهی فرقه ای توصیف کرده است.
منبع: خانه ملت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.