کد خبر: ۱۱۲۹۲
تاریخ انتشار:۲۲:۴۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
نگاهی به روزنامه‌های 88؛
عصر دنا: رسانه‌های مختلف، علی رغم تمامی اختلاف نظرهایی که در موضوعات مختلف با هم داشتند، فردای 9 دی به شکست فتنه گران اعتراف کردند و وحدت ملی را ستودند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): آن روز همه آمده بودند، حتی کسانی که اصلا در انتخابات شرکت نکرده بودند. جمعیت میلیونی حاضر در خیابان های تهران، آن روز برایشان فرق نمی کرد چه کسی در انتخابات سال 88 پیروز شده است، اما برایشان مهم بود که نگذارند به بهانه انتخابات، عده ای اعتقاداتشان را نابود کنند.
 
9 دی 88، تقریبا 7 ماه از انتخابات ریاست جمهوری دهم می‌گذشت، از مدت‌ها قبل دشمنان برنامه ریزی کرده بودند این انتخابات به بهانه‌ای برای هدف قرار دادن اصل نظام تبدیل شود. این سیاست از شعارهایشان در اغتشاشات مشخص بود. "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است".
 
در این مدت 7 ماه کشور فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرد. یک روز دشمن آمریکایی سرخوش از موفقیت در عملیات شکست نظام ایران تمام قد در صحنه حاضر می شد و خلاف عرف دیپلماتیک از اغتشاش گران حمایت میکرد و روزی دیگر با مشاهده واقعیات جامعه ایران شروع به تهدید و تحریم میکرد.
 
اوج این تلاطم ها اما روز عاشورای آن سال بود. در ظهر عاشورای سال 88 عده ای که بعدها وابستگی شان به سفارت خانه های خارجی نظیر انگلستان مشخص شد و یا با سازماندهی بهایی ها و منافقین به خیابان ها امده بودند در اقدامی ساختارشکنانه اقدام به برهم زدن دسته جات عزاداری ماه محرم کرده و با بی حرمتی به ساحت سالار شهیدان، به مقدس ترین اعتقادات مذهبی مردم ایران هجوم بردند.
 
این جسارت با واکنش سریع و قاطع مردم مواجه شد و در 9 دی ماه سال 1388 جمعیت میلیونی به خیابان ها آمدند و انزجار خود را از حرمت شکنان اعلام کردند.
 
رسانه های مکتوب نیز، در شماره روز پنجشنبه 10 دی ماه به بازتاب این حماسه ملی پرداختند و دفاع مردم ایران از حریم ولایت را برای همیشه در تاریخ به ثبت رساندند.
 
در ادامه، نیم صفحه نخست روزنامه های تاریخ پنجشنبه 10 دیماه سال 95 را خواهید دید و خوانشی که هر روزنامه از این حماسه وحدت ملی داشته است:
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.