تاریخ انتشار:۲۱:۵۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
امام جمعه قلعه‌رئیسی:
عصر دنا: امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: عامل تخریب دولت، امامان جمعه نیستند، مدیران ناکارآمد هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه به دلایل اثبات نبوت پیامبر اسلام(ص) اشاره و تصریح کرد: یکی از جنبه‌های قوی اعجاز قرآن، فصاحت و بلاغت است؛ قرآن در عصری نازل شد که ادبیات عرب در اوج عظمت خود بود و تنها امتیاز عرب همین دانش فصاحت و بلاغت بود.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی به 13 دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق اشاره کرد و افزود: بیداری اسلامی زمینه این است که روزی شاهد از هم پاشیدن همه دنیای مادی‌گری و کفر در رأس آمریکا و اروپا خواهیم بود و جدی نگرفتن پیش‌بینی امام راحل توسط گورباچف سبب از هم پاشیدن شوروی سابق شد و این یک درس بزرگ بود.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به رسوایی جدید فتنه‌گران علیه ملت ایران در افشا شدن نامه‌نگاری آنها با رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره و تأکید کرد: در ایام بصیرت و میثاق امت با ولایت هستیم و امروز نیاز اصلی جامعه، بصیرت و تحلیل سیاسی است.

صلواتی خاطرنشان کرد: امروز هر جریان سیاسی و هر شخصیتی که با ولایت فقیه زاویه دارد، سبب گمراهی مردم، خود و جریانش از مسیر حق منحرف خواهند شد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با قدردانی از حضور مردم و مسؤولان در مراسم حماسه 9 دی امسال عنوان کرد: از همه کسانی که در مراسم یوم‌الله 9 دی شرکت کردند از استاندار، مسؤولین ارشد، فرمانداران و بخشداران که هم دوش ملت این روز را گرامی داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

صلواتی با انتقاد از صحبت استاندار مبنی بر اینکه دولت در تریبون‌های نماز جمعه تخریب می‌شود، اضافه کرد: تریبون نماز جمعه متعلق به نظام اسلامی و تریبون ولایت است دولت جزو نظام اسلامی است و بنده در هر دو خطبه برای موفقیت دولت دعا می‌کنم، اما وقتی از مدیران ارشد استانی دعوت می‌کنیم که بیایند در روز جمعه خدمات دولت را بیان و مردم را امیدوار کنند، اما آقایان به خودشان زحمت نمی‌دهند و اینجاست که دولت مظلوم واقع می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار