کد خبر: ۱۱۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۰۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معلولیت همیشه مادرزادی نیست کسانی هستند که بخشی از چرخه زندگی را با سلامت جسمانی طی می کنند و در میانه راه با اتفاق ناگهانی از حرکت باز می‌ایستند.

این ایستایی حرکت اما در افراد گرفتار در آن متفاوت است، پسربچه گزارشم کودک 9 ساله‌ای است که غروب یک روز سرد زمستانی تشنج ناگهانی در گهواره نگاهش را از مادر گرفت

و این پایان ماجرا نبود ؛قطع ناگهانی عصب بینایی آرش در پاهایش هم اثر کرد و این را وقتی فهمید که خود را برای بازی با هم سن و سالانش آماده می‌کرد.

آرش در آغوش مادربزرگ

پاهایش توان حرکت نداشت و علاوه بر معلولیت از ناحیه چشم معلول جسمی حرکتی هم شد.

9 سال از زندگی پر فراز و نشیب آرش سپری شده و طی این همه سال تنها مادرش می‌داند بر او چه گذشت و بس.

مادری که اسطوره عشق و دریای صبر است آغوشش تکیه گاهی شده برای روزهای بی نور آرش دردانه‌اش.

بار سنگین جابجایی آرش که رشد جسمانی ایده آل دارد بر دوش مادر است.او حتی ویلچر معمولی برای حرکت ندارد.

در حالی که زمینه تحصیل برای قشر روشن دل در سراسر کشور فراهم شده اما فقر و نداری «آرش دبید » که خود مشتاق سوادآموزی است و استعداد و توانمندی بالایی هم دارد را از تحصیل باز داشته است.

مادرش می‌گوید رفت و آمد به شهرهای همجوار برای تحصیل سخت است به خصوص اینکه او عادت به همراهی مادر دارد و نمی‌توان خانه و زندگی را برای رفت و آمد روزانه به مدرسه تعطیل کند.

رنگ‌های جورواجور در نگاهش همان سیاهی است که هر روز در برابر چشمانش دیوار می‌شود

چشمان باز آرش توان دیدن ندارد

وی درباره روال درمانی پسرش با بیان اینکه از سال‌های اولیه این حادثه پیگیر دوا و درمان بوده است گفت: بارها او را برای معالجه به شیراز و تهران بردیم و هر بار مراجعه ما به دکتر هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیون تومان برایمان تراشید.

این مادر صبور ادامه داد: با وجود اینکه بیش از 18 بار برای انجام آزمایش و معاینات به تهران مراجعه کردیم هیچ نتیجه‌ای تاکنون عاید نشده است.

وی افزود: آخرین باری که آرش را برای درمان به تهران بردیم به ما گفتند برای تشخیص امکان عمل جراحی نیازمند انجام آزمایش و ارسال به کشور آلمان است اما به علت شرایط تنگنای مالی نتوانستیم این آزمایش آرش را انجام دهیم.

به گفته خانم دبید آزمایش تشخیص امکان بازگشت عصب بینایی آرش قریب به پنج میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

اینک این رسانه واسطه شده است تا با دست‌های پرمهرتان ضمن تهیه ویلچر برای حرکت هزینه‌های درمانی او را تأمین کنید و به دنیای یکنواخت او تنوع بخشید.

به گزارش فارس،آرش دبید معلول جسمی حرکتی و نابینای ساکن سرفاریاب از توابع شهرستان چرام با وجود این شرایط و با گذشت 9 سال از معلولیت دوگانه هنوز زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار نگرفته است.

خانواده آرش می‌گویند پس از این همه سال پشت نوبتی بودن به تازگی معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس نمایندگی بهزیستی سرفاریاب قول داده اند زیر پوشش قرار گیرد.

*******************************

گزارش و عکس: طیبه سادات سعادتی‌نیک

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
آخ سی مملکت بی صاحب این وظیفه بهزیستی است که ویلچر بذه الان 9سال است خبر از این معلول ندارند اون هم در سرفاریاب به نظر شما چه سر این مردم میاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.