تاریخ انتشار:۱۱:۰۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید لطف‌الله فروزان ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: شش واحد از مدارس شهرستان استاندارد فضای آموزشی را ندارند و باید بازسازی شوند.

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه 14 آموزشگاه در مناطق مختلف بخش مرکزی غیر قابل استفاده بودند، افزود: با تلاش خیرین و نوسازی مدارس، هشت واحد از این مدارس با کانکس اهدایی نوساز شدند.

فروزان افزود: شش مدرسه روستایی فاقد استاندارد و با جمعیت 47 دانش‌آموزی در انتظار نوسازی است.

وی تصریح کرد: مدارس ابتدایی شامل دبستان سرکور، شهید ناصری کوهبرد، قلعه دژ، امامزاده محمود کوهبرد، شهسوار، پس چات، گرخواجه و دبستان بدرگرباز به علت نامناسب بودن فضای فیزیکی نیازمند فضای جدی است.

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: در هر کدام از این مدارس سه تا 10 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند.

این مسؤول به مصوبه‌های شورای آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مصوبه‌های ابتدای سال در این نشست هنوز عملی نشده است.

فروزان افزود: تجاری سازی دبستان امام خمینی واقع در میدان مرکزی نمونه‌ای از مصوبه‌هایی است که همچنان روی زمین مانده است.

همچنین سید صدرالله موسوی نماینده شبکه بهداشت و درمان در این نشست با اشاره به سرکشی از بوفه‌های مدارس گفت: از سطل زباله تا سقف آشپزخانه در مدارس شبانه‌روزی دهدشت مشکل بهداشتی دارد.

این کارشناس بهداشت با بیان اینکه تناسبی بین تعداد دانش آموزان و فضای فیزیکی موجود در این مدارس وجود ندارد افزود: نظافت عمومی آشپزخانه در سه مدرسه شبانه روزی بازدید شده مناسب نیست.

موسوی تصریح کرد: حیوانات موذی در این مکان تردد داشته و وضعیت بهداشتی هود آشپزخانه طوری است که هیچ کدام از ما حاضر به صرف غذای تهیه شده در این آشپزخانه نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای به عمل آمده کارشناس آموزش و پرورش هم حضور داشته است گفت: شبکه بهداشت و درمان این موارد را جهت رفع گزارش داده است.

این در حالی است که فروزان مدیر آموزش و پرورش می‌گوید با دست خالی نمی‌توانیم مدارس شبانه روزی را مدینه فاضله کنیم و حتی تأمین غذای این دانش‌آموزان به سختی انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه از بی مهری ادارات و نهادها نسبت به مجموعه آموزش و پرورش هم گلایه کرد و افزود: کدام اداره به نهاد آموزش و پرورش کمک کردند؟ و کدام اعتبار برای کمک به این مجموعه در نظر گرفته شد؟

به گفته فروزان سرانه ناچیز مدارس اجازه کار در جهت رفع مشکلات را نمی‌دهد و مشارکت مردمی به مدارس نیز در این شهرستان فرهنگ‌سازی نشده است.

فروزان می‌گوید مشارکت مردمی به نحوی است که حتی کمک یک بسته کاغذ از سوی اولیای دانش‌آموزان به مدارس مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

وی به موفقیت‌های آموزشی در این شهرستان هم اشاره کرده و قبولی 36 دانش‌آموز در رشته‌های پزشکی در کنکور سراسری را از نمونه‌های تلاش گسترده در جهت بهبود کیفیت آموزشی عنوان کرد.

آسفالت پیاده‌روی در مسیر ادارات بنیاد شهید و منابع طبیعی که محل رفت و آمد دانش‌آموزان مدارس هست از دیگر مصوبه‌هایی بود که به گفته فروزان طی سال‌های اخیر شکل اجرایی به خود نگرفته است.

این مصوبه که در شورای اموزش و پرورش به تصویب رسیده بود با گذشت بیش از یک سال از مجرای اعتباری شورای شهر برای عملیاتی شدن در پروزه‌های شهرداری عبور نکرده است.

این مسیر که گفته می‌شود کمتر از 300 متر طول دارد امروز در حالی به مصوبه‌های در انتظار عمل بازگشت که جهادگر رئیس شورا از لحاظ شدن در شورای شهر و اختصاص بودجه برای سنگ فرش شدن در سال آینده خبر داد.

مسیری که البته به گفته رجبعلی حقانی عضو شورا و معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بیش از آنچه محل تردد دانش‌آموزان باشد گذرگاه حیوانات اهلی شده است.

حقانی تصریح کرد: پرورش دام در منطقه مذکور معضل لاینحلی است که فضای شهری را شکل روستایی بخشیده است.

وی در این باره به ذکر خاطره‌ای از امام جمعه اسبق دهدشت پرداخت و گفت: حجت‌الاسلام شهری می‌گفت اگر دهدشت شهر است چرا گاوداری در آن رواج دارد و اگر روستا است شهردار چرا دارد!

نگهداری دام در محله مجاورت بافت تاریخی و محدوده منابع طبیعی موضوعی است که بارها در نشست‌های مختلف شورای سلامت و شورای آموزش و پرورش فقط مطرح می‌شود.

فروزان درباره این مشکل یادآور شد: روبروی مدرسه مائده گاوهایی عبور و مرور می‌کنند که زیبنده فضای شهری و مدرسه محل تعلیم و تربیت نیست.

وی افزود: صاحبان این گاوها به تذکرات آموزش و پرورش بهایی نمی‌دهند و همچنان گاوها مشکلاتی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند.

نگهداری دام در شهر علاوه بر دردسرهایی که برای مدارس دارد مشکلاتی را هم برای منابع طبیعی به وجود آورده است.

هدایت‌الله آویزش رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: سه واحد دامداری در شهر لکه ننگی است که گویا قرار نیست هیچ وقت پاک شود.

وی افزود: این دام‌ها به درختان بلوط غرس شده خساراتی وارد کردند.

این در حالی است که شهردار دهدشت وظیفه شهرداری را تنها شناسایی مکان‌های نگهداری دام در سطح شهر دانسته و می‌گوید نیروی انتظامی موظف است آنها را جمع آوری کند.

 

***************************

گزارش از: طیبه سادات سعادتی نیک

***************************

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.